IslamBosna.ba- Rektor El-Azhara, šejh Ahmed el-Tajib, je za širenje ekstremističkih grupa u dijelovima arapskog svijeta okrivio pogrešno tumačenje vjerskih učenja.

„Najupečatljiviji razlog, kojeg ja vidim, jeste historijska akumulacija ekstremističkih tendencija koje su proizašle iz pogrešnih tumačenja pojedinih tekstova iz Svetog Kur’ana i Sunneta“, kazao je Ahmed el-Tajjib, tokom antiterorističke konferencije u Mekki prošle sedmice.

El-Tajjib, vrhovni egipatski alim, predstavlja egipatsku vladu i od njega se često očekuje da automatski odobri odluke i politike vladajuće strane, bez obzira da li su te odluke i politike kompatibilne sa učenjima islama.

Vjeruje se da je odigrao ključnu ulogu u davanju vjerskog ‘legitimiteta’ krvavom puču izvršenom prije dvije godine od strane Abdulfettaha es-Sisija na jedinog demokratski izabranog predsjednika Muhammeda Mursija.

On je također dozvolio, bez oklijevanja, genocidne masakre nad hiljadama nevinih demonstranata na trgu Raba od strane Sisijevih ljudi.

Što je još važnije, šejh El-Azhara je pasivno posmatrao kako ubilački pučistički profiteri guše ljudska prava i građanske slobode u Egiptu, hapse na desetine hiljada političkih aktivista na osnovu izmišljenih optužbi i gase sve nekonformističke medije.

Niti jedna kritika ili gest nezadovoljstva nije upućen od strane El-Azhara protiv režima koji vodi Egipat u propast.

Zanimljivo, ovo je u potpunosti u suprotnosti sa glavnom funkcijom El-Azhara, jer mu je uloga da nadgleda da političke vlasti ne odstupaju od Pravog puta, npr. da ne ugnjetavaju građane ili da ugrožavaju njihova prava i dostojanstvo.

Pogrešne prognoze

Svi se slažemo da su pojedine muslimanske grupe odstupile od pravog puta islama. Međutim, većina onih koji su iskreni prema svojoj savjesti znaju u dubini svojih srca da glavni razlog vjerskog ekstremizma ne leži u Kur’anu ili hadisima poslanika Muhammeda, s.a.v.s.

Islamski vjerski tekstovi su veoma jasni. Oni su za pravdu, jednakost, ljubavi i milost. Oni su protiv zla, ugnjetavanja, eksploatacije, tiranije i korupcije. Islam je za sve što je dobro i moralno i protiv svega onoga što je zlo i nemoralno. Islam poziva svoje sljedbenike da budu iskreni i moralni i da ustanu protiv poroka.

Ipak, činjenica je da je većina tzv. muslimanskih zemalja, uključujući i Egipat, među najrepresivnijim državama u svijetu.

Razlog je jasan i to nema apsolutno nikakve veze sa islamom ili islamskim vjerskim tekstovima koji su pogrešno protumačeni.

Sasvim suprotno, glavni razlog ove ozbiljne anomalije jeste upravo skandalozno odstupanje od islama od strane država i vlada koje grubo krše ljudska prava i građanske slobode vlastitih građana.

Ipak, mi se i dalje suočavamo sa političarima i zvaničnicima koji nikada neće prestati pripisivati neopravdane zasluge islamu kako bi opravdali neopravdano i kako bi legitimisali zlo.

U stvari, zamislivo je da ovi zločinački licemjeri odu toliko daleko da zapravo ubiju samog poslanika Muhammeda, s.a.v.s., kako bi održali sebe ili svoja plemena na vlasti.

Represivna diktatura je prvi grijeh

Kao decenijski strastveni posmatrač islamskih političkih pokreta, mogu potvrditi da je vjerski ekstremizam u arapskom svijetu legitimno dijete vladavine represije i diktature. Diktatura znači odsustvo pravde. Pravda i diktatura su suprotni termini. Ovo je razlog zbog čega se ekstremizam pojavljuje i uspijeva u zemljama u kojima je pravda zapravo počinila samoubistvo.

Ovo je, nažalost, slučaj u Egiptu pod Sisijevom huntu gdje je cijeli pravosudni sistem, posljednja nada za građane kojima je učinjena nepravda, više puta silovan, zlostavljan i prekršen od onih razbojnika koji su na vlasti i čiji modus operandi vladavine počiva na potpunom nepoštenju.

I kada ljudi izgube vjeru u pravdu, onda oni gube nadu u mogućnost da se promjena izvrši mirnim putem. Ovo je mjesto gdje počinje ekstremizam, efektivno postajući jedini dostupni put promjene.

Nažalost, ljudi poput šejha Azhara su dio problema, jer su uvijek na strani vlasti.

Zaista, ukoliko je rektor El-Azhara istinski posvećen poruci islama i zaista posvećen načelu pravednosti i jednakosti on bi odbacio član 74. Ustava kojeg je zakuhao Sisi u kojem su islamske političke stranke zabranjene dok je svakoj drugoj mogućoj strani, poput komunista, socijalista, liberala, ateista,itd, dozvoljeno djelovanje. I sve se to dešava u zemlji u kojoj muslimani čine 96 posto stanovništva.

Zar njegovoj eminenciji nije palo na pamet da kada su ljudima suženi vidici i kada im se uskrate njihova osnovna ljudska prava, bez da im se odgovori na legitimne pritužbe, onda ovi ljudi pribjegavaju nasilju i nad društvom i nad državom?

Autor: Halid Amajreh

Prijevod i obrada: IslamBosna.ba