IslamBosna.ba- Priča o velikom fakihu imamu Maliku i obnovi Kabe je lekcija za sve daije.

Priča pokazuje kako je potrebno imati široki, sveobuhvatni pogled na stvari i pokazati osjetljivost prema ljudima, njihovim osjećanjima i njihovim motivima.

Ona pokazuje važnost očuvanja opće dobrobiti muslimana i održavanja svetosti islama nad upornim slijeđenjem uske primjene određenog hadisa.

El- Hadždžadž ibn Jusuf je srušio Kabu kada je Abdullah ibn Zubejr preuzeo kontrolu nad Mekkom. Tokom njegovog vremena, Ibn Zubejr je obnovio Kabu na prvobitnim temeljima koje je postavio Ibrahim.

Onda, kada je El-Hadždžadž ponovo preuzeo kontrolu nad Mekkom, on je ponovo srušio i izgradio na temeljima koji su postojali prije nego što je prvi put srušio. Kasnije, halifa je čuo hadis od Malika u kojem je Poslanik, s.a.v.s., kazao svojoj ženi: „Aiša, da tvoj narod nije nov u islamu i da nije blizak vremenu džahilijjeta, ja bih naredio da se Kaba sruši i da joj se doda ono što joj je oduzeto. Spustio bih je potpuno na tlo i napravio bih dvoja vrata, istočna i zapadna, i postavio bih je na temeljima na kojima je sagradio Ibrahim, a.s.

Nakon što je ovo čuo halifa je odlučio da ponovo sagradi Kabu na temeljima koje je postavio Ibrahim, a.s. Ali, Malik ga je savjetovao da to ne uradi, kazavši:

„Vođo pravovjernih, savjetujem te, u ime Allaha, da ne pretvaraš Allahovu kuću u igračku u rukama vladara, tako da kako koji dođe na vlast, ruši je i postavlja na ove ili one temelje. Bojim se da će Kaba na taj način početi gubiti vrijednost u srcima ljudi“.

Malik je gledao dalekosežno. On je predvidio da će svaki vladar željeti da rekonstruiše Kabu kako bi potvrdio svoju vlast, i pokazao da je imao nijjet da je reofrmiše i obnovi.

Malik je predvidio groznu budućnost svakome vladaru koji sruši Kabu i ponovo je izgradi na alternativnim osnovama, prvi vladar je tvrdio da iskreno želi ispuniti Poslanikove želje i vratiti je osnovama na kojima je bila u vrijeme Ibrahima, kao što je to Poslanik, s.a.v.s., želio, dok je naredni vladar tvrdio da iskreno želi da joj vrati oblik u kojoj je Poslanik, s.a.v.s., namjerno ostavio.

Malik je želio da ovo ukine u korjenu, tako da je ubijedio halifu da ostavi Kabu u tom obliku u kojem je bila.

Svako drugi osim Malika bi potrčao da dozvoli halifi da uradi nešto u ime sunneta i uradi nešto što je Poslanik, s.a.v.s., čeznuo da uradi.

Međutim, Malik je gledao dugosežnije.

On je znao da će halifa predstavljati primjer svom nasljedniku. Umjesto da se samo fokusira na jedan izolirani hadis, on je sagledao sve opće principe očuvanja svetosti i snage islama.

 

Nemoj zaboraviti da podijeliš hair!

Autor: Selman el-Auda

Prijevod i obrada: IslamBosna.ba