IslamBosna.ba- Zašto mi se čini da ti je ovaj naslov čudan? Kao da ću govoriti o rođenoj sestri po ocu i majci? A zar žena nije sestra muškarcu? Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: „Žene su rođene sestre muškarcima.“ (Ahmed, Ibn Madže, Tirmizi od Aiše, r.a.)

Želim ukazati da se ovo prije svega odnosi na Havu, koja je i nastala od Adema i zbog toga princip i osnova na kojima temeljimo muško-ženske odnose jeste kompatibilnost i sličnost muškarca i žene. Postoje neke različitosti, ali one su ograničene.

I upavo ta različitost između muškarca i žene je suština njihove bliskosti i međusobnog upotpunjenja.

Ummu Seleme prenosi da je, dok joj je sluškinja češljala kosu, čula Allahovog Poslanika, s.a.v.s., kako u džamiji drži hutbu i kaže: „O ljudi!“ Ona je ustala, a sluškinja joj reče: „Sjedi, on je pozvao ljude, a ne žene.“ Ona joj je rekla: „Ostavi se mene, ja jesam od ljudi.” (Muslim)

Ukoliko je žena svjesna svoje vrijednosti, poput Ummu Seleme, onda time prednjači u činjenju dobra. Integracija oba spola u jednu vrstu (en-nas-ljudi) ukazuje na to da nema potrebe za posebnim propisima, posebnim sistemom i posebnom kulturom za ženu.

Muslim woman prayingČovjek je odgovoran, naprimjer, ženi osigurati smještaj, i zbog toga se Uzvišeni obraća Ademu: „Stanuj ti i žena tvoja u Džennetu.“ Dakle, uz Njega uzvišeni dodaje i njegovu ženu. Ali, kada je jelo u pitanju tu su oboje isti: I vas dvoje jedite od onoga što hoćete.

Čovjeka čini nesrećnim napor i podnošenje teških odgovornosti, dok žena pati zbog čovjekovih poteškoća. Uzvišeni kaže: „Nemoj da vas iz Dženneta izvede, pa da patiš.“

Oba supružnika imaju neke svoje osobenosti koje ne posjeduje drugi, ali ono što je bitno istaći jeste da brak ne ruši ličnost niti je stavlja van snage niti jednog niti drugog supružnika.

Ko je koga naveo na grijeh? U israilijatima stoji da je Hava navela Adema na grijeh. Ali, Kur’an ističe odgovornost i jednog i drugog: „Njih dvoje pojedoše…“ Kazna i za jedno i za drugo je bila ista: „Pa njih dvoje učiniše nepravdu…“ „Izlazite vas dvoje iz njega…“

Kaže se da je Havin grijeh bio taj što nije posavjetovala Adema, a.s.

Ukoliko kažemo da je Hava navela Adema na to, onda govorimo o čovjekovoj prirodi koja je povodljiva za ženom, koja je podložna ženskom utjecaju i savjetovanju.

Možda je i Hava pala pod šejtanov uticaj zato što je Adem bio udaljen od nje i odsutan. Tada je šejtan vidio svoju priliku. Zbog toga duga čovjekova šutnja i udaljenost od supruge mogu uzrokovati da supruga počne zanemarivati suprugove savjete i prihvatiti mišljenja drugih oko sebe.

Možda je ona povjerovala Iblisu koji je počeo zaklinjati u istinitost svojih riječi, jer za nju je bilo neshvatljivo da se neko kune Allahom i laže.

Ženi je jako bitno da svoje vrijeme koristi u zikru, veličanju i spominjanju Allaha kako bi od sebe odagnala šejtanske spletke.

Jedna od najvećih grešaka u tradicionalnom odgoju kod velikog broja muslimana jeste uvjerenje da čovjek ne treba poslušati i saslušati mišljenje žene i njene savjete kao da ona predstavlja šejtana. Allahov Poslanik, s.a.v.s., je više puta prihvatao mišljenja svojih supruga, majki vjernika.

Kao što smo već spomenuli, kazna i za jedno i za drugo bila je ista i koliko je meni poznato, sve kazne koje su propisane odnose se isto i na muškarca i na ženu. Nema razlike među njima osim u propisu ‘li’ana.’

U nekim klasnim društvima olako se prelazi preko grijeha muškarca, jer on svoju sramotu nosi u džepu, dok se za svaki prestup koji napravi žensko promovišu najoštrije kazne.

Ono što je jako bitno iz ove priče naučiti jeste da problemi između muškarca i žene uglavnom nastaju kao posljedica vanjskog uticaja, u ovom slučaju šejtana kao treće strane. Zbog toga supružnici trebaju imati međusobnog razumijevanja, razgovarati o problemima i izbjegavati u svoje probleme uključivati treću stranu makar se radilo o bliskim članovima porodice.

deco-line-2

Nemoj zaboraviti da podijeliš hair!

Autor: Selman el-Auda

Prijevod i obrada: IslamBosna.ba