Braco i sestre u Islamu, obzirom da smo usli u zadnju trecinu mubarek mjeseca Ramazana, zelim vas podsjetiti na to kako je Poslanik s.a.v.s. provodio ove dane. Ovo je trecina za koju Muhammed a.s. kaze: "Zadnja trecina je oslobadjanje od vatre!" Odmah na pocetku, zelio bih vas upoznati sa najnovijim desavajima u Ceceniji: Protekle sedmice su ruske snage imale najzesce napade na mudzahide u Ceceniji, od pocetka agresije na ovu malu zemlju.

Medjutim, uz Allahovu pomoc i uz hrabrost mudzahida, pruzio se jak otpor, koji je iznenadio kako ruse, a o¬no jos vise nijeme posmatrace sa Zapada i Istoka. Obistinile su se Allahove rijeci: "…Koliko je malih skupina pobijedilo velike skupine, Allahovom voljom?" (Suretu-l-Bekare: 249) Mudzahidi dozivljavaju direktnu Allahovu pomoc, te spominju da je u danima kada je bilo najteze, po rusima bilo paljbe iz oruzja, koje nije uopce u posjedu mudzahida, jer je Allah dz.s. slao svoju vojsku (vojsku meleka), sto je dodatno ulijevalo strah u srca ruskih vojnika, a pojacavao se iman u srcima o¬nih koji su ratovali spram vojske koja je tada bila brojnija ni manje ni vise nego 20X (100 000 rusa, spram 5 000 mudzahida), a kada je u pitanju naoruzanje o¬nda je omjer bio jos veci. U borbama protekle sedmice je ubijeno vise stotina rusa, oko 60 izdajnika (munafika) iz Cecnije, bivsi nacelnik grada Kudarmesa "Sulem", zajedno sa pratnjom (za kojeg Jelcinj kaze: "Da u Ceceniji imamo samo cetiri Sulema, sve bi bilo mirno i u nasu korist!") Glavni komandant odbrane u Ceceniji Samil Basajev izjavljuje, da se svi prilazi Groznom drze snazno i da ceceni ne pomisljaju na izvlacenje iz grada, jer za to nema potrebe. Prilazi Groznom su puni leseva ubijenih ruskih vojnika, sto potvrdjuju i strana sredstva informisanja. Otvoren je novi front u Dagestanu, tako da su znacajne ruske snage preusmjerene u tom pravcu i time je doslo do rasterecenja fronta u Cecniji (a pogotovo Groznom). Politicko i vojno rukovodstvo u Cecniji su u potpunosti jedinstveni, sto je vrlo vazan momenat. Prije cetiri dana su mudzahidi takticki uvukli ruske snage u blizini grada Fidno, na jednu visoravan, pripremivsi im "dobrodoslicu", te su im tom prilikom naneseni veliki gubici. Protekle sedmice je unisteno: 30 oklopnih vozila, 2 tenka, 2 borbena aviona i 2 helikoptera, dok su dva tenka i nekoliko oklopnih vozila zarobljeni, kao i veliki broj srednjeg i lahkog naoruzanja. Zarobljen je i jedan broj rusa. Gospodaru, pomozi o¬nima koji se bore na Tvome putu i podari im blisku pobjedu, a razjedini redove i ulij strah u srca o¬nih koji ne vjeruju!

Aisa r.a. kaze: Prenosi se od Aise r.a.: "Allahov Poslanik s.a.v.s., kada bi dosla zadnja trecina (Ramazana) bi smotao svoj ogrtac, ibadetom bi ozivio noci i budio bi svoju celjad!" A u drugoj predaji stoji: "Ozivio bi noci, budio celjad, trudio bi se i odlozio bi svoj ogrtac." (Buharija i Muslim) Aisa r.a. prenosi da se intenzitet ibadeta Muhammeda a.s. pojacavao zadnjih deset dana: Rekla je Aisa r.a.: "Prvih dvadest dana (Ramazana) je Poslanik s.a.v.s. mijesao namaz i spavanje, a kada bi doslo zadnjih deset dana, o¬n bi slozio i odlozio svoj ogrtac!" (Prenosi Ahmed) Nije samo Poslanik s.a.v.s. pojacavao ibadet, vec je na to podsticao i svoju celjad, pa se od ?Aise r.a. takodje prenosi:"Da je Poslanik s.a.v.s. budio svoju celjad radi obavljanja nocnog namaza u zadnjih deset noci Ramazana!"

U jednoj predaji stoji: U sahih predaji stoji da je Poslanik s.a.v.s. budio Fatimu i Aliju, uvece govoreci im: "Zar necete ustati i klanjati?" (Buharija i Muslim) I budio je (Poslanik s.a.v.s.) Aisu r.a., kada bi zavrsio tehedzud, a prije nego bi klanjao vitr. U Muvettau stoji, da je Omer ibn Hattab, klanjao dobar dio noci, pa kada bi dosla polovica noci, budio bi svoju porodicu, govoreci im: "Namaz, namaz, i proucio bi ovaj ajet: "Naredi svojoj celjadi da obavlja namaz i ustraj u tome!…" (Suretu Taha: 132. ajet)
I’tikaf je sunnet Muhammeda a.s., a sastoji se u boravku zadnjih deset dana Ramazana, u dzamiji (po Hanefijskom mezhebu, u dzamiji u kojoj se klanja svih pet dnevnih namaza). Jedan od uslova za ispravnost i’tikafa je da se ucini odluka, za i’tikaf. I’tikaf se zapocinje prije aksam-namaza, dvadesetu ili dvadeset i prvu noc (u ovisnosti, koliko je dana Ramazan). I’tikaf se zavrsava, poslije aksama, uoci Bajrama. Mu’tekif (osoba koja se nalazi u i’tikafu) treba pored propisanih pet namaza, da : klanja nafile, uci Kur’an, razne dove, istigfar, salavate i sl.. Mekruh je (pokudjeno), da mu’tekif provodi vrijeme u besposlici, pretjeranom spavanju i sl.. Muhammed a.s., njegove casne supruge i njegovi ashabi su boravili u i’tikafu. Aisa r.a., prenosi slijedece: Prensoi Aisa r.a, da je Poslanik cinio i’tikaf zadnjih deset dana mjeseca Ramazana, sve dok mu Allah nije odredio smrt." (Buharija i Muslim) Od Ebu Hurejre r.a. se prenosi: "Poslanik s.a.v.s. je u svakom Ramazanu cinio i’tikaf deset dana, dok je u godini u kojoj je preselio bio u i’tikafu dvadeset dana!" (Buharija)

Braco i sestre, u jednoj od neparnih noci zadnjih deset noci mjeseca Ramazana je Noc Kadra, o kojoj Allah dz.s. kaze, u Suri Kadr: "Mi smo ga objavili u Noci Kadr -"(1) "a sta ti znas, sta je Noc Kadr?"(2) "Noc Kadr je bolja od hiljadu mjeseci -"(3) "meleki i Dzibril, s’ dozvolom Gospodara svoga, spustaju se u njoj zbog odluke svake," -(4) "sigurnost je u njoj sve dok zora ne svane."(5) (Suretu-l-Kadr: 1-5) I u hadisima, Poslanik s.a.v.s. govori o vrijednostima ove noci: Prenosi Ebu Hurejre r.a. da je Poslanik s.a.v.s. po pitanju Ramazana kazao: "U njemu je noc koja je vrijednija od hiljadu mjeseci, kome bude uskraceno dobro u njoj, uistinu je od o¬nih koji su uskraceni!" (Ahmed i Nesaija)

Kada hiljadu mjeseci preracunamo u godine, to bi iznosilo 82 godine, odnosno 30 000 noci. Ko je od nas u stanju da svo to vrijeme provede u ibadetu, pogotovo kada imamo u vidu da prosjecan ljudski zivot ne iznosi to vrijeme?

Poslanik s.a.v.s. kaze: "Trazite noc Kadra u neparnim nocima zadnjih deset noci Ramazana!" Poslanik s.a.v.s. nagovjestava oprastanje grijeha o¬nome ko provede ovu mubarek noc u ibadetu: Prenosi se da je Poslanik s.a.v.s. rekao: "Ko provede noc Kadra, cvrsto vjerujuci i nadajuci se samo Allahovoj nagradi, bice mu oprosteni prosli grijesi!" Muhammed a.s. nas podstice da se u toj noci obracamo dovom svome Gospodaru i od Njega trazimo oprosta: Rekla je Aisa r.a. Poslaniku s.a.v.s.: "Poslanice, ako dozivim Noc Kadra, sta cu u njoj govoriti?" Rekao je: "Reci: Gospodaru, Ti si Taj Koji oprasta, volis oprost, pa mi oprosti!" Poslanik s.a.v.s. je rekao: "Utjecem ti se Tvojim zadovoljstvom od Tvoje srdzbe i Tvojim oprostom od Tvoje kazne!" (Muslim)

Prenosi Ebu Hurejre r.a. da je Poslanik s.a.v.s. rekao: "Ko isposti Ramazan sa cvrstom vjerom i nadajuci se Allahovoj nagradi, bice mu oprosteni grijesi koje je ucinio prije, a ko provede Noc Kadra sa cvrstom vjerom i nadom Allahovoj nagradi, bice mu oprosteni prosli grijesi!" (Buharija) Bosnjaci smatraju da je Noc Kadra, 27. noc Ramazana, ali tu noc ipak treba traziti i u drugim neparnim nocima. Ovaj stav je vrlo izvjesno baziran na hadisu koji prenosi Ahmed, a nalazi se u Ahmedovoj zbirci: "Ko je bude trazio, neka je trazi u dvadeset i sedmoj noci!" A Allah najbolje zna. I na kraju, budimo dostojanstveni i neka nas sejtani ne zavaraju! Novu godinu shvatimo kao jedan obicni dan u nasem zivotu i ne dozvolimo da budemo od o¬nih koji ce Ahiret prodati za neznatnu dunjalucku korist! Gopodaru, budi na pomoci mudzahidima ma gdje bili, pomozi nam da u ovim mubarek danima zasluzimo Tvoju Milost, ucvrsti nase vjerovanje i budi nam Milostiv na Obecanom Danu!

 

Sarajevo: 23.Ramazan 1420.h. / 31.Decembar 1999.g.
Hutba: Dzamija Princ Selman
Nezim Halilović Muderris

Leave a Reply

*

captcha *