IslamBosna.ba- Jedno jutro sam htio izaći vani. Primijetio sam da stavljam mobilni telefon u desni džep i drugi u lijevi džep. Tražio sam još jedan uređaj koji sam prije nekoliko trenutaka imao u ruci. Onda sam potražio daljinski kako bih otključao vrata automobila. Mislio sam da nabavim vrećicu u koju bih stavio sve svoje uređaje kako ih ne bih izgubio.

Naši životi su prožeti elektronskim uređajima. Ujutro nas budi alarm mobilnog telefona, a navečer prije nego što legnemo u krevet provjeravamo poruke . Čak i naši snovi su danas ispunjeniji ovim uređajima. Zaista, mnogo stvari u prošlim vremenima koji su bile samo dio carstva snova sada su dostupna zbog tehnoloških uređaja. Možemo gledati ljude koji su umrli i čuti ih kako govore. Možemo letjeti  i svjedočiti raznim vrstama čudnih i uzbudljivih stvari. Međutim, snovi su još uvijek buntovniji nego naši budni sati koji su okrenuti stvarnom vremenu. Snovi bolje odražavaju kako stvari na nas utječu. Oni izražavaju naše najdublje misli i osjećanja, bez inhibicije.

Ujutro se budimo jutarnjim alarmom, pokretom palimo svijetlo i počinjemo novi dan okruženi sa bezbroj uređaja našeg mehaniziranog svijeta. Učenjaci su raspravljali o dugoročnim učincima koje življenje u svijetu životinja ima na ponašanje ljudi poput pastira i čuvara krava.

Poslanik, s.a.v.s., je kazao: Ponos i oholost su karakteristike čuvara kamila, dok su skromnost i blagost karakteristike pastira.

Ibn Tejmija je napisao: Kada ljudi žive u prisustvu određenih životinja, to ima utjecaj na njihova pojedina ponašanja. Na taj način ponos i oholost postaju karakteristike čuvara kamila, a skromnost i blagost postaju karakteristike pastira. Čuvari kamila i jahači magaraca imaju pojedine loše osobine kao posljedicu životinja sa kojima rade. Isto se može reći i za trenere pasa. Isto tako, pitome životinje stječu osobine ljudi kojima su stalno izložene. One postaju društvene i manje je vjerovatno da će pobjeći. Sličnosti u vanjskom ponašanju također pokazuju sličnosti unutrašnjih osobina.

Trebali bismo očekivati da će naša današnja stalna interakcija na sličan način utjecati na nas. Vidimo mašine i elektronske uređaje kao pogodnost i sredstvo zabave. Zaboravljamo koliko ljudi je povređeno ili ubijeno od tih mašina. Broj ubijenih je daleko brojnih od globalnih žrtava rata.

Postalo nam je vrlo ugodno u okruženju mašina, jer nam one olakšavaju život. One smanjuju vrijeme i trud koji nam je potreban da bi završili svoje zadatke. Međutim, zaboravljamo cijenu koju plaćamo za tu pogodnost. Tu je učinak koji imaju na naše zdravlje uslijed sjedilačkog načina života do kojeg ovisnost o mašinama dovodi.

Cijelo vrijeme smo zalijepljeni za ekrane, a to šteti našem vidu, kao što slušalice škode našim ušima. Naš nervni sistem i mozak je također izložen, a da ne spominjem srce. Ovo se događa uslijed nedostatka direktnog kontakta sa ljudima. Naše svakodnevne rutine poremećene su kao i sposobnost da iskoristimo životne prilike.

Mi smo toliko očarani instant pogodnosti pritiskanja jednog dugmeta da smo izgubili realno ljudsko iskustvo. Nama se sviđa izobilje koje nam je na dohvat prstiju, da zaboravljamo učinak utrnulih prstiju koje nam prekomjerno tipkanje donosi.

Jedan od razloga zbog čega smo se toliko zarazili pametnim telefonima i drugim spravicama je to što je to stil našeg vremena. To je razlog zašto nije dobra ideja da ih se klonimo ili zabranimo našim porodicama da ih koriste. Oni su isto tako dio Allahovih blagodati kao bilo šta drugo. Oni su jedan od bezbroj načina na koje nam Allah stavlja svijet na raspolaganje. Problem je kada ove uređaje zloupotrebljavamo i kada im dopustimo da dominiraju našim životima.

Međutim, umjesto da naši životi i duše postanu mehanizirane, mi moramo pripitomiti svoje uređaje. Trebamo ih koristiti za jačanje naših dobrih navika, jačanje naših porodičnih odnosa, poboljšanje kohezije zajednice i približavanje svijeta.

Ovo je plodno tlo koje može poboljšati naše vrijednosti, uvjerenje i zacrtane ciljeve. Oni nam mogu pružiti da budemo istaknuti na svjetskoj sceni i da sarađujemo s drugima na pozitivan način umjesto da budemo gledaoci na marginama.

Oni mogu pomoći u komunikaciji roditelja i djece. Majka može reći nešto svojoj kćerki preko interneta što inače ne bi mogla licem u lice. Isto se može reći i za oca. On može izraziti svoja osjećanja prema sinu na način koji to nikada ne bi mogao uraditi osobno.

Moramo naučiti kako da koristimo video igrice i internet, kao što moramo učinkovitije uraditi sa filmom i televizijom, kako bismo izgradili kulturne veze i ojačali naše veze jednih s drugima. Ove digitalne tehnologije mogu pomoći porodicama, prijateljima, i kolegama da ostanu u kontaktu. Možemo ih koristiti da njegujemo dobre islamske vrijednosti.

Ove tehnologije su idealne za islamsku davu, jer one mogu izgraditi mostove i povezati ljude različitih zemalja, nacionalnosti i kultura.

Nemoj zaboraviti da podijeliš hair!

Autor: Selman el-Auda

Prijevod i obrada: IslamBosna.ba