U razgovoru nakon predavanja, kojeg je vodio ugledni austrijski novinar Heinz Nussbaumer, Cerić je upitan kako doživljava islam u zapadnoj Evropi. „Mislim da je zdravije živjeti u sredini koja je drugačija, jer to oštri vašu vjeru. Lako je biti katolik u Vatikanu ili Jevrej u Tel Avivu. Osim toga, vidim da mnogi moji prijatelji sa Istoka svoj intelektualni mir nađu tek onda kada dođu u Evropu. Kada u Evropi sretnu muslimane iz drugih zemalja, postaju mnogo univerzalniji. Mislim da se islam, u njegovoj univerzalnosti, zapravo mnogo bolje može živjeti na Zapadu, jer u Evropi nije blokiran lokalnim potrebama i manipulacijama“, objasnio je Cerić.

Heiko Heinisch: Dozvoljeno je sve što nije zabranjeno Heiko Heinisch: “Dozvoljeno je sve što nije zabranjeno”

“Islamska civilizacija i zapadnoevropska civilizacija su blizanci”

U srednjem vijeku su mnogi intelektualci, naučnici i umjetnici sa Zapada išli u Bagdad i Kordobu i tamo prikupljali znanje iz raznih naučnih oblasti i umjetnosti, naveo je poglavar Islamske zajednice u BiH, i to znanje omogućilo je evropsku renesansu. „Kao što je dakle Evropa nekada inspiraciju nalazila na Istoku, tako danas Istok inspiraciju nalazi u Evropi. Ova interakcija se u historiji nekoliko puta ponavljala, tako se može reći da su islamska civilizacija i zapadnoevropska civilizacija blizanci. Rekao bih čak da su sijamski blizanci. Te dvije civilzacije je nemoguće razdvojiti. Ukoliko bi se te dvije civilizacije pokušalo razdvojiti, tu operaciju najvjerovatnije ne bi preživjela ni jedna od njih“, zaključio je Cerić.

„Koliko šerijata Evropa može podnijeti?“

Na dvodnevnoj konferenciji na Diplomatskoj akademiji raspravljalo se i položaju žene u islamu, o tzv. političkom islamu, o Islamskoj zajednici u Austriji, te o šerijatu i njegovoj primjeni u Evropi. Tako je historičar Heiko Heinisch održao predavanje pod nazivom „Koliko šerijata Evropa može podnijeti?“, zaključivši pri tome kako je pri prakticiranju šerijata u Evropi, jednostavno rečeno, dozvoljeno sve što nije zabranjeno. „Može se reći da je šerijat dozvoljen ukoliko ne krši ustav jedne zemlje. To se ne mora posebno podvlačiti ili definisati zakonima. Problematično bi bilo ako bi se donosili posebni zakoni, samo za muslimane, a na osnovu onoga što kaže šerijat. Šerijat je dakle dozvoljen kao individualni vodič kroz život , ali ne i kao više od toga“, rekao je Heinisch.

Islam u Evropi je univerzalniji – Muslimani iz BiH u džamiji u Kelnu Islam u Evropi je univerzalniji – Muslimani iz BiH u džamiji u Kelnu

Njegov pogled na šerijat u Evropi u razgovoru za DW, pojasnio je i reisu-l-ulema Mustafa ef. Cerić. „Nedavno mi je postavljeno jedno jako zanimljivo pitanje: Da li u evropskim ustavima postoji nešto što se sukobljava sa šerijatom? Ja sam odgovorio da ne postoji, jer su svi evropski ustavi zasnovani na pet osnovnih principa koje i šerijat zastupa. A to je pravo na život, pravo na vjeru, pravo na slobodu, pravo na imetak i pravo na čast. To je šerijat, to je pet osnovnih poruka na kojima se zasniva šerijat i poruka šerijata. Ne razumijem zašto postoji takva fobija, u Evropi se nigdje ne primjenjuje bilo koji religijski zakon. Čitava Evropa je zasnovana na demokraciji. Ljudi na izborima izaberu svoje predstavnike, parlamenti donose zakone, sudovi ih implementiraju, a sudije nisu kadije da primjenjuju bilo koji vjerski zakon. Šerijat je mnogo više od onoga na šta se on stalno pokušava svesti, to je muslimanski pogled na svijet i vodič kroz život“, zaključio je poglavar Islamske zajednice u BiH, Mustafa ef. Cerić.

 

(DW)

Leave a Reply

*

captcha *