IslamBosna.ba- Poslanik, s.a.v.s., je rekao: Vama će vladati vladari čija će vam se neka djela sviđati, a neka ćete prezirati. Ko bude tada ta djela prezirao, bit će oslobođen od grijeha. Ko ih bude osudio, bit će spašen. Međutim, to neće biti slučaj s onima koji budi zadovoljni s njima i budu ih slijedili (što znači da će biti kažnjeni). (prenosi Muslim)

Pitanje despotskih vladara i tiranskih vlada i kako se prema  njima treba ponašati nije tako lahko kako bi neki željeli da to bude. Mi živimo na Zapadu naviknuti na nivo političke slobode koju mnogi učenjaci Bliskog istoka jednostavno nemaju. Postoji čitav spektar načina na koji se ‘ulema u ovim režimima odnosi prema tiranima koji nad njima vladaju.

  1. Mnogi su izabrali put tišine, i predali su se podučavanju i predavanju islamskih  nauka, potpuno se izolirajući od trenutnih dešavanja.
  2. Pojedini su pozvali na sveobuhvatnu pobunu. (Ostavljajući po strani islamsko pravilo o tome, događaji u posljednjih pet godina nakon Arapskog proljeća se u najmanju ruku trebaju proučavati i analizirati ukoliko neko osjeća da je to najbolji način za poboljšanje).
  3. Drugi očito ne podržavaju ove vlade, a ipak ne pozivaju na pobunu. Pojedini možda čak i indirektno kritikuju pojedine taktike ovih despota. A u posebno tiranskim režimima ovo se čak smatra izdajom (slučaj šejha Selmana el-Aude je najbolji primjer za ovo).
  4. Ipak, drugi govore u općem, generičkom smislu spominjući da islamski tekstovi i hadis generalno pozivaju na neku vrstu saradnje i podrške onima koji su nadležni, a sve dok se ne naređuje zlo, poslušnost je obavezna.
  5. Na kraju, imamo očite udvorice- navijačice s bradama i galabijama koji vladare hvale epitetima slave i sastavljaju panegrične hvalospjeve kojih bi se posramile čak i najgluplje ulizice samog Donalda Trumpa. Nažalost, pojedine, čak i svetost Časnog harema ne sprječava od takvih poniznih povlađivanja niti su u stanju da svoje hutbe očiste od laskanja kao što to rade.

Oni među nama koji žive u relativnim slobodama koje pružaju Zapadne zemlje ne trebaju osuđivati bilo koga ko je odlučio da šuti ili priča u općem smislu (ili izabere bilo koju od prve četiri kategorije). Ne znate šta biste vi učinili da se nađete u njihovim okolnostima.

A ova posljednja, peta, kategorija, i samo ova posljednja, je ona koju mi svi jednoglasno trebamo priznati kao potpunu i totalnu suprotnost puta ispravnih prethodnika i velike uleme naše vjere. Pronaći ćete primjere alima, poštovanih i cijenjenih od svih, koji se nalaze u nekoj od ranije spomenute četiri kategorije.

Međutim, nemoguće je pronaći istinskog alima od integriteta i poštovanja koji se toliko spustio da bi podupro i podržao i pomogao tiranina. Svi koji su to učinili su okončali tako što su izgubili poštovanje koje im je Allah dao na ovome svijetu, a njihova sudbina u narednom je u Allahovim rukama.

Ove grupe koje vaze o ‘poslušnosti vladarima’ trebaju razumjeti razliku, naročito, između dvije posljednje kategorije. Govoreći u općem, generičkom smislu, čak i dova za uputu vladara, nije isto što i savijanje kičme, gmizanje za naklonost i prodavanje svog znanja i časti za sićušnu i jadnu cijenu na ovom svijetu.

Također treba istaknuti još jednu stvar. Nažalost, mnoge moderne selefije očigledno spadaju pod petu kategoriju kada je u pitanju Saudijska Arabija, ali i veliki imami na koje se oni ugledaju, a naročito imam Ahmed i šejhu-l-islam Ibn Tejmijje, bi jasno bili najbolji primjeri treće kategorije.

I nisu samo selefije oni koji se ovdje mogu kritikovati. Najnovija nastojanja Emirata i jako tragičan savez sa mnogim (nekada) cijenjenim sufijama je protiv svega što su vođe tesavvufa podučavale i praktikovale.

Alimi se  NIKADA ne bi trebali povezivati sa vladarima do te tačke da njihov integritet bude doveden u pitanje.

Molim Allaha da nas učini narodom istine.

Napisao: Jasir Kadi

Prijevod i obrada: IslamBosna.ba