ForumIslamBosnaTražiKontaktŠuraLoginRegistruj se

Privatni kutak

IB - Dućan:

Zadnji tekstovi:

Podrži IB:

Zadnji postovi:

Poruke dana
Aferim dana:
Bezze dana:


Statistika
Poruka: 614434
Tema: 65028
Članova: 55659
Najnoviji član: RichardTaH


Popularno

+  IslamBosna Forum
|-+  Forum na bosanskom jeziku
| |-+  Pomoć, da'va, aktivnosti
| | |-+  Safet Kuduzovic o pocetku ramazana
0 Članova i 1 Gost citaju ovu temu. « prethodno sljedeće »
Stranica: 1 ... 5 6 [7] 8 Idi dolje Printaj
Tema: Safet Kuduzovic o pocetku ramazana  (Čitanja 24035 puta)
Senad
Oflajn
Muško
337
Vidi Profil WWW
« Odgovori #90 u: Septembar 22, 2009, 13:30:15 »


Pa nije mi bas to njegovo licilo na pozivanje na hanefijski mezheb, nego upravo bosansku ulemu, zato sam i napisao taj post...more bit da nisam u pravu, a mozda se i on izjasni.
Ali sega je da ga ganjas jos od prve stranice, uopste nisam ni kontao da mislis na njega.

*
0
*
0
Logged
monogamni
Oflajn
4399
Vidi Profil
« Odgovori #91 u: Septembar 22, 2009, 14:03:42 »


Da ja skratim malo diskusiju na svoj račun.
1463. nije bilo svemirskih teleskopa niti ostalih današnjih mogućnosti, pa oni koji slijede hanefijsku školu nisu ni mogli nego gledati mlađak.
Drugo, nigdje nisam pomenuo ni tu ni bilo koju drugu pravnu školu niti bilo koga drugog osim neimenovanog beduina po čijem viđenju mlađaka jedan dio muslimana definitivno počinje i završava post, što je istina.
Treće moje pozivanje na 1463. i na pripadajuće alime odnosi se na činjenicu da IZ BiH koja je, htio to neko priznati ili ne i bilo to meni drago ili ne, jedini oblik islamske vlasti u BiH, računa sve pa i početak posta i početak Bajrama prema astronomskim izračunima. Što meni kao izgleda vrlo praktično i logično. Pa sve nešto kontam koliko ima smisla da ja tabirim tolike knjige i izvlačim zaključke kad nisam za to ni približno osposobljen kao reis efendija, sve muftije i profesori. Sve i da ne mislim kao i oni a u ovom slučaju je svakome ko sjede i u miru popriča sam sa sobom jasno da su u pravu, je li to moje da osporavam njihovo znanje i zvanje. Osim toga kad već gledate u nebo mogli ste se samo ovaj put uvjeriti da je račun bio tačan.

I da nadopunim ovo je stav prof.Ljevakovića o ramazanu 2009.

Esselamu alejkum!
Općepoznato je da se kod nas početak i kraj ramazana, kao i ostali lunarni mjeseci, određuju po takvimu kojega izrađuje muvekkit, a usvaja Rijaset IZ. Rijaset je na svojoj sjednici održanoj nekoliko dana prije početka ramazana potvrdio da je prvi dan posta u petak, 21.08.2009. shodno ranije utvrđenom Takvimu. Prema tome, muslimani su dužni kod nas da se pridržavaju tog takvima. U zemljama u kojima se oslanjaju na viđenje mlađaka, neka postupaju po proceduri koja važi u njihovim zemljama. Grješka je moguća u svakom ljudskom poslu, pa i u određivanju takvima, kao i kod viđenja, ali se ta grješka oprašta, te ne utiče na ispravnost učinjenog ibadeta. "Mome ummetu je oprošteno (misli se na grijeh) što uradi grješkom, iz zaborava ili pod prinudom", kaže se u jednom hadisu.
« Last Edit: Septembar 22, 2009, 15:19:10 od monogamni »
*
0
*
0
Logged
hilafet1924
Oflajn
403
Vidi Profil
« Odgovori #92 u: Septembar 22, 2009, 15:42:50 »


Jedan jako interesantan i poucan tekst, posebno sa aspekta razumijevanja razlika i problema koje se svake godine desavaju.

http://www.jas.org.jo/hilaal/

Dok se mnogi zaklinju u preciznost astronomskih proracuna, tekst navodi da su jako precizni samo oni proracuni o pojavi astronomskog novog mjeseca (a definicija astronomskog novog mjeseca je: tamna i sa zemlje nevidljiva faza mjeseca jer su sunce, zemlja i mjesec u istoj ravni, pa mjesec nije obasjan, a vremenski je astronomski novi mjesec oko dan prije islamskog novog mjeseca ili mladjaka=hilala), dok kod proracuna mogucnosti vidjenja mladjaka i danas postoji tzv. zona nesigurnosti, tj. u 20% slucajeva nije moguce napraviti proracune, pa je jedini nacin osloniti se na fizicko gledanje. Pa autor navodi, da gledanje mjeseca, pored toga sto je dio sunneta, ima i sa astronomskog aspekta danas itekako jos mjesta i znacaja.

Isto se da zakljuciti, bilo da se racuna sa minimalnim brojem sati nakon astronomskog mladog mjeseca ili sa odredjenim uglovima, cak nema potpuno sagalsnosti o tim parametrima medju svim astronomima.

Autor tako poziva na gledanje mladjaka kao glavne metode, dok proracuni trebaju po njemu samo da budu korekcija neadekvatnog gledanja.

Sad bas i razumijem da serijatski propis ne mozes u potpunosti podrediti relativnosti nauke.
« Last Edit: Septembar 22, 2009, 16:33:57 od hilafet1924 »
*
0
*
0
Logged
Vihor X
Oflajn
253
Vidi Profil
« Odgovori #93 u: Septembar 22, 2009, 21:05:45 »


mozda je ovo kao i sa ikindijom kod plemena Benu Kurejza... tako da se mozda dzaba ubijedjujemo... ali kako god kada se ugleda onda pocinje, hehehe....
*
0
*
0
Logged

sejfuddin

« Odgovori #94 u: Septembar 22, 2009, 21:12:25 »


mozda je ovo kao i sa ikindijom kod plemena Benu Kurejza... tako da se mozda dzaba ubijedjujemo... ali kako god kada se ugleda onda pocinje, hehehe....

Nije tako zemo, jer kod hadisa o benu Kurejza je bilo da li slijediti Allaha i klanjati ikindiju prije zalaska sunca ili slijediti poslanika i klanjati je nakon sto sunce zadje.
I jedni i drugi su imali argumente iz prvog (Kuran) ili drugog (hadis) izvora islama za svoj postupak pa im je zbog toga a.s. dao obadvoma pravo.

Ovdje nemas nikakvog argumenta za astronomisanje Smiley
*
0
*
0
Logged
Senad
Oflajn
Muško
337
Vidi Profil WWW
« Odgovori #95 u: Septembar 22, 2009, 21:13:37 »


mozda je ovo kao i sa ikindijom kod plemena Benu Kurejza... tako da se mozda dzaba ubijedjujemo... ali kako god kada se ugleda onda pocinje, hehehe....

Nije tako zemo, jer kod hadisa o benu Kurejza je bilo da li slijediti Allaha i klanjati ikindiju prije zalaska sunca ili slijediti poslanika i klanjati je nakon sto sunce zadje.
I jedni i drugi su imali argumente iz prvog (Kuran) ili drugog (hadis) izvora islama za svoj postupak pa im je zbog toga a.s. dao obadvoma pravo.

Ovdje nemas nikakvog argumenta za astronomisanje Smiley

Jah...  Roll Eyes
*
0
*
0
Logged
Vihor X
Oflajn
253
Vidi Profil
« Odgovori #96 u: Septembar 22, 2009, 21:25:23 »


Senade lomi ga Sjefuddin, hehehe... nema sta...
*
0
*
0
Logged

Senad
Oflajn
Muško
337
Vidi Profil WWW
« Odgovori #97 u: Septembar 22, 2009, 21:29:16 »


Senade lomi ga Sjefuddin, hehehe... nema sta...

Jah... 
*
0
*
0
Logged
Senad
Oflajn
Muško
337
Vidi Profil WWW
« Odgovori #98 u: Septembar 22, 2009, 21:53:29 »


POST NEMA VEZE S TEMOM. SHODNO PRETHODNOM UPOZORENJU - IZBRISAN.

SEJFUDDIN


Post je imao veze s temom, bio je poredjenje vezano za temu.
Ali ti imas sukob interesa ovdje, mozda da moderiranje u ovom slucaju prepustis nekom drugom. Jer si se fakat natovario covjeku.
*
0
*
0
Logged
sejfuddin

« Odgovori #99 u: Septembar 22, 2009, 21:59:54 »


POST NEMA VEZE S TEMOM. SHODNO PRETHODNOM UPOZORENJU - IZBRISAN.

SEJFUDDIN


Post je imao veze s temom, bio je poredjenje vezano za temu.
Ali ti imas sukob interesa ovdje, mozda da moderiranje u ovom slucaju prepustis nekom drugom. Jer si se fakat natovario covjeku.

Haj ako je imao veze s temom onda prepricaj o cemu je bio post pa da vidimo svi zajedno je li ima veze s temom.
*
0
*
0
Logged
sejfuddin

« Odgovori #100 u: Septembar 22, 2009, 22:14:31 »


Zemo, insan s tobom osjediti Smiley
Kazes:
1463. nije bilo svemirskih teleskopa niti ostalih današnjih mogucnosti, pa oni koji slijede hanefijsku školu nisu ni mogli nego gledati mladak.

U knjizi od Tuhmaza o hanefijskom fikhu se kaze "Ramazan se utvrduje videnjem mladaka" i "Po Serijatu, nije mjerodavno ono sto kazu astronomi"

Malo dalje u istom tekstu se kaze "To je pogotovo u danasnjem vremenu, kada su komunikacijska sredstva i prijenos informacija postali laksi i brzi i kada se one prenose za kratko vrijeme u sve dijelove svijeta."

ovo zadnje ti navodim da vidis da je Tuhmaz pisao o hanefijskom fikhu U NASEM VAKTU i znaci da i pored "danasnjih mogucnosti" koje su mu itekako poznate, Tuhmaz ipak kaze da se ramazan utvrdjuje vidjenjem mladjaka.

A i da nije tako; ljudima je 1463. godine itekako bio poznat metod astronomisanja sto takodjer mozes vidjeti iz istog teksta od Tuhmaza gdje se kaze:

Imam Es-Subki, koji je safljskoga mezheba, ima djelo u kojem je naklonjen prihvatanju njihovog iskaza, a kao argument navodi da je proracun kategorican u svojim rezultatima. Medutim, njegovo misljenje su odbacili kasniji ucenjaci iz njegovog mezheba, medu njima i Ibn Hadzer i Er-Remli.

Ibn Hadzer el Askalani o kojem je ovdje rijec je umro 1448. godine a kako Tuhmaz kaze dosao je nakon ovog astronoma Subkija. Znaci 1463. je itekako bila poznata astronomska racunica.

Drugo, nigdje nisam pomenuo ni tu ni bilo koju drugu pravnu školu niti bilo koga drugog osim neimenovanog beduina po cijem videnju mladaka jedan dio muslimana definitivno pocinje i završava post, što je istina.

Pa majka mu stara zemo, bas ovo cime se ismijavas i jeste sunnet poslanika. Jer opet se vracam na citat iz Tuhmazove knjige gdje on kaze

"Dosao je jedan beduin kod Poslanika (a.s.) i rekao: 'Zaista sam vidio mladak'. Poslanik (a.s.) je rekao: Da li svjedocis da nema drugog boga osim Allaha? Beduin je rekao: 'Da.' Poslanik (a.s.) je tada kazao: Da U svjedocis da je Muhammed Allakov Poslanik? On je odgovorio: 'Da.' Poslanik (a.s.) je tada rekao: OBilale, objavi medu svijetom da poste.

Trece moje pozivanje na 1463. i na pripadajuce alime odnosi se na cinjenicu da IZ BiH koja je, htio to neko priznati ili ne i bilo to meni drago ili ne, jedini oblik islamske vlasti u BiH, racuna sve pa i pocetak posta i pocetak Bajrama prema astronomskim izracunima.

Tacno, slazem se s tobom.

Što meni kao izgleda vrlo prakticno i logicno. Pa sve nešto kontam koliko ima smisla da ja tabirim tolike knjige i izvlacim zakljucke kad nisam za to ni približno osposobljen kao reis efendija, sve muftije i profesori. 

Eh cekaj sada malo; ti bi njih slijedio i ako znas da su 100% u krivu i da su se suprostavili nekim postulatima koje su sami postavili?

Osim toga kad vec gledate u nebo mogli ste se samo ovaj put uvjeriti da je racun bio tacan.

pa covjece cijelo vrijeme ti govorim da gledanje u nebo u cetvrtak navecer (po kojem bi onda post u petak bio obavezan) moglo ti je donjeti samo ishijas u vratnim zilama jer se tada nigdje na dunjaluku nije mogao vidjeti mladjak. Vidjenje je tek bilo moguce u petak oko 12:00h CET.

Rijaset je na svojoj sjednici održanoj nekoliko dana prije početka ramazana potvrdio da je prvi dan posta u petak, 21.08.2009. shodno ranije utvrđenom Takvimu. Prema tome, muslimani su dužni kod nas da se pridržavaju tog takvima.

OVo je zanimljiv proglas; s jedne strane IZ izdaje proglase u kojima je OBAVEZNO slijediti hanefijski mezheb, Npr. ova fetva
http://rijaset.ba/index.php?option=com_content&view=article&id=193:fetva-o-obavezi-pridrfavanja-henefijskog-mezheba&catid=47:fetverezolucije&Itemid=79
s druge strane ni sami se ne drze toga jer su petak kao prvi dan ramazana odredili na "na svojoj sjednici održanoj nekoliko dana prije početka ramazana", cime su prekrsili sopstvenu fetvu. Ali to je haman kao na "Animal farm", neki su jednakiji od drugih.

Posto je muslimanima Bosne po fetvi rijaseta OBAVEZA se drzati hanefijskog mezheba onda im ista ta fetva harami da poste u petak jer je to propis koji nije donesen na osnovu usula hanefijskog fikha.

Selam alejkum
*
0
*
0
Logged
hilafet1924
Oflajn
403
Vidi Profil
« Odgovori #101 u: Septembar 22, 2009, 23:32:44 »


Selam alejkum,
da li bi mi neko znao reci po kojim se astronomskim proracunima objavljuje pocetak i kraj ramazana u Bosni? Pitam zato sto sam prije godinu ili dvije kontaktirao observatorije, tj. planetarijume, po Njemackoj i Austriji da bi ih pitao da li postoji ikakva mogucnost da se doticni dan vidi mladjak. Svi su mi dali iste odgovore: da ne postoji nigdje na zemaljskoj kugli tacka sa koje bi se mogao vidjeti mladjak. Medjutim u Bosni i u nekim drugim drzavama je vec izracunato bilo da ce se taj dan vidjeti mladjak, tj. da je sutradan pocetak ramazana - a ocigledno da je racunica bila pogresna.

Koriste mijenu (tj. momenat rodjenja astronomskog mjeseca, gore imas def. sta je to), i prvim aksamom  nakon mijene pocinje novi hidzretski mjesec. znaci ako je mijena prije aksama onda mjesec pocinje nakon tog aksama, ako je poslije aksama, onda mjesec pocinje nakon aksama sljedec dana.

oni ne vode racuna da se mladjak pojavljuje tek nekih 18-36 sati nakon mijene, (tj. da je vidljiv ljudskom oku tek nakon tog perioda, ili koristeci jak teleskop tek 13 sati nakon mijene je mladjak vidljiv) tako da nekad mogu potrefiti a nekad ne. zapravo najvise neprecizunosti ima kad je mijena oko aksama, a imas za to primjer u takvimu za 2004 god, gdje je mijena sat pred aksam, i bas su tada obzervatoriji tvrdili da je mladjak nemoguce vidjeti, a takvim je `planirao` bajram vec sljedeci dan.

inace na moonsighting.com kazu da se proracuni ne mogu vrsiti na osnovu tog perioda nakon kojeg se pojavljuje mladjak, jer taj period uvijek varira i prevelika je marza (18-36 sati). oni racunaju na osnovu ugla koji sunce pravi s mjesecom (ima tamo fino objasnjeno).

a sto se tice i tog proracuna mijene ili astronomskog novog mjeseca, tvrde da i ti proeacuni vec nakon 5 godine vise ne moraju biti tako tacni jer se izgleda i brzina kretanja i orbite mjeseca pomalo mijenjaju, nisu konstantne.
« Last Edit: Septembar 24, 2009, 11:38:22 od hilafet1924 »
*
0
*
0
Logged
Vihor X
Oflajn
253
Vidi Profil
« Odgovori #102 u: Septembar 22, 2009, 23:40:35 »


Selam alejkum,
da li bi mi neko znao reci po kojim se astronomskim proracunima objavljuje pocetak i kraj ramazana u Bosni? Pitam zato sto sam prije godinu ili dvije kontaktirao observatorije, tj. planetarijume, po Njemackoj i Austriji da bi ih pitao da li postoji ikakva mogucnost da se doticni dan vidi mladjak. Svi su mi dali iste odgovore: da ne postoji nigdje na zemaljskoj kugli tacka sa koje bi se mogao vidjeti mladjak. Medjutim u Bosni i u nekim drugim drzavama je vec izracunato bilo da ce se taj dan vidjeti mladjak, tj. da je sutradan pocetak ramazana - a ocigledno da je racunica bila pogresna.

Koriste mijenu (tj. momenat rodjenja astronomskog mjeseca, gore imas def. sta je to), i prvim aksamom  nakon mijene pocinje novi hidzretski mjesec. znaci ako je mijena prije aksama onda mjesec pocinje nakon tog aksama, ako je poslije aksama, onda mjesec pocinje nakon aksama sljedec dana.

oni ne vode racuna da se mladjak pojavljuje tek nekih 18-36 sati nakon mijene, tako da nekad mogu potrefiti a nekad ne.

inace na moonsighting.com kazu da se proracuni ne mogu vrsiti na osnovu tog perioda nakon kojeg se pojavljuje mladjak, jer taj period uvijek varira i prevelika je marza (18-36 sati). oni racunaju na osnovu ugla koji sunce pravi s mjesecom (ima tamo fino objasnjeno).

a sto se tice i tog proracuna mijene ili astronomskog novog mjeseca, tvrde da i ti proeacuni vec nakon 5 godine vise ne moraju biti tako tacni jer se izgleda i brzina kretanja i orbite mjeseca pomalo mijenjaju, nisu konstantne.

neka te Allah dz.s. nagradi ovo mi zvuci pravo lijepo objasnjenje sa naucnim dokazima...
*
0
*
0
Logged

crnileptir
*
Oflajn
13393
Vidi Profil
« Odgovori #103 u: Septembar 24, 2009, 19:11:19 »


Poenta je napraviti takvim unaprijed Smiley...i ne mijenjati ga pod nikakvim uslovima- makar fulo i prvi dan  Kurban bajrama
Lično nisam oduševljen astronomskim proračunima- ovo objašnjenje u hanefijskom fikhu mi "najbolje sjelo"...
*
0
*
0
Logged

"Smrt je jedna...pa neka bude na Allahovom putu." Šejh Abdullah Azam
monogamni
Oflajn
4399
Vidi Profil
« Odgovori #104 u: Septembar 25, 2009, 08:58:50 »


Nije poenta baš to. Poenta je ne utvrđivati nešto što se može utvrditi 7 dana unaprijed (mada opet kažem da je astronomska tačnost neprikosnovena) dan prije, jer je to u današnjim okolnostima nemoguće. Ne živimo svi u društvima koja suportaju ramazanske i bajramske aktivnosti na taj način da je sasvim svejedno kad je početak mjeseca. Ljudi jednostavno moraju planirati unaprijed.
Da se vratimo astronomiji. Kad tvrdim da je astronomski račun 1000% tačan onda je to činjenica. Ne da se pojava mlađaka može predvidjeti 7 ili x dana unaprijed već se može predvidjeti godinama unaprijed.
Ne mora značiti da ga svak može i svakako upotrebljavati. Dakle može biti, a ne mora, da organi IZ nemaju kadar koji može rezultate tih mjerenja obraditi na valjan način i iz toga izvući zaključke. Bilo je jedno pitanje za ef. Ljevakovića i ove godine u tom smislu i čovjek je upućen da svoja opažanja predoči nadležnim organima IZ. Dakle ukoliko osoba ili organ u IZ nadležan za takvim stvarno griješi, ima način da se to i ispravi, a to nije dokaz da astronomski račun ne valja i da ga se ne treba koristiti u korist muslimana.
*
0
*
0
Logged
Stranica: 1 ... 5 6 [7] 8 Idi gore Printaj 
« prethodno sljedeće »
Skoci na:  

Posjetilaca: 67079025
Copyright © IslamBosna.ba
Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines