ForumIslamBosnaTražiKontaktŠuraLoginRegistruj se

Privatni kutak

IB - Dućan:

Zadnji tekstovi:

Podrži IB:

Zadnji postovi:

Poruke dana
Aferim dana:
Bezze dana:


Statistika
Poruka: 616818
Tema: 65144
Članova: 56877
Najnoviji član: jaca68


Popularno

+  IslamBosna Forum
|-+  Forum na bosanskom jeziku
| |-+  Islam (Moderator: Ummu_abdullah)
| | |-+  Mali predznaci Sudnjeg dana
0 Članova i 1 Gost citaju ovu temu. « prethodno sljedeće »
Stranica: [1] 2 Idi dolje Printaj
Tema: Mali predznaci Sudnjeg dana  (Čitanja 46092 puta)
crnileptir
*
Oflajn
13393
Vidi Profil
« u: Maj 17, 2008, 19:37:45 »


Mali predznaci Sudnjeg dana
Prof.dr Fuad Sedić


Hvala Allahu, dželle šanuhu, koji je poslao Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, sa Istinom, kao donosioca radosne vijesti i opominjača prije Sudnjeg dana, i neka je salavat na Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, koji nije ostavio nikakvo dobro a da ga nije svom ummetu preporučio, niti je ostavio ikakvo zlo a da na njega nije upozorio.

Allah, dželle šanuhu, kaže:

"O ljudi, bojte se vašeg Gospodara! Zaista je potres Sudnjeg dana velika stvar. Onog dana kada ga (potres) vidite, zanemarit će (bacit će) svaka dojilja svoje dojenče i pobacit će svaka trudnica svoje dijete, i vidjet ćeš ljude (kao) pijane, a oni nisu pijani, nego je Allahova kazna žestoka. (EI-Hadždž 1 )

"Da li oni očekuju(osim) da im iznenada dođe Sudnji dan, a već su došli (primakli se) njegovi predznaci? A kako (odakle će im koristiti) kada im dođe njihova pouka (opominjanje)!? (Muhammed: 18)

Obzirom da je ovaj ummet (narod) poslednji ummet i da je Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, posljednji Allahov Poslanik, Allah, dželle šanuhu, je odredio da se baš u Muhammedovom, sallallahu alejhi ve sellem, ummetu pojave predznaci Sudnjeg dana, koje je Allah, dželle sanuhu, preko svoga Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, detaljno razjasnio ljudima te najavio njihov dolazak u koji nema nikakve sumnje.

Vjerovanje u Sudnji dan, njegove predznake i polaganje računa na Sudnjem danu, je sastavni dio vjerovanja u gajb-neviđeno, bez kojeg nema ispravnog vjerovanja. Međutim, čovjek, svojom zauzetošću ovosvjetskim užicima, često zaboravi na Sudnji dan, pa je Allah, dželle šanuhu, odredio da se pojave predznaci Sudnjeg dana koji ukazuju na njegovu istinitost i sigurni dolazak, pa da kod čovjeka ne ostane ni tračak sumnje u taj dan i da ga u tome ništa ne zavara.

Takoder je poznato da, kada Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, za nešto kaže da je od predznaka Sudnjeg dana, pa ljudi, uistinu, vide da se to ostvarilo, onda im to pojača vjerovanje da će Sudnji dan, bez sumnje, nastupiti, i to ih podstice da se za taj dan što bolje pripreme radeći dobra djela.
Kurtubi kaže: "Od Allahove mudrosti je slanje predznaka Sudnjeg dana prije njegovog nastupanja da se ljudi pripreme sa pokajanjem i dobrim djelima..."

Allah, dželle Sanuhu, u Kur'anu na mnogo mjesta spominje Sudnji dan, kao i njegove predznake, nazivajući ga raznim imenima, što ukazuje na važnost ovog događaja. Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, kada bi spomenuo Sudnji dan; zacrvenilo bi mu se lice, podigao bi mu se glas, povećala bi se njegova srdžba, kao da najavljuje neprijateljsku vojsku koja ce ih ujutro ili navece iznenaditi.

Mnogi od malih predznaka Sudnjeg dana su se vec pojavili i ostvarilo se ono što je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, najavio, što   ujedno    potvrduje    istinitost njegovog poslanstva, jer se ostvarenje,   svakog od najavljenih predznaka, smatra jednom od Poslanikovih, salallahu alejhi ve sellem, mudžiza-nadnaravnih djela.

Nazalost, ima veliki broj onih koji ne vjeruju u istinitost onoga što  je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao i sumnjaju  u ostvarenje onoga što je on najavio od skrivenih-gajb stvari, u što   ulaze  i    neki predznaci Sudnjeg dana. Vec sam rekao da je
vjerovanje   u    Sudnji   dan    i     njegove predznake od vjerovanja u neviđeno  (gajb) koje se ne dostiže putem razuma, niti ima načina da  se   spozna osim putem vahja (Kur'ana i Sunneta). Zbog toga se    nadam da ce pisanje o ovoj temi biti ujedno, jedan vid poziva
u   vjerovanje   u    Allaha,    dzelle    sanuhu,    i    u Sudnji dan, kao i vjerovanje    u    istinitost    onoga    sto   je Allahov Poslanik, sallallahu   alejhi   ve    sellem, najavio, a on ne govori prema svom nahodenju,nego je to objava koja mu se dostavlja.

Kao što će biti apel za pripremu za onaj svijet, jer je Sudnji dan   blizu,    i    mnogi    njegovi mali predznaci su se vec pojavili, a kada   se pojave njegovi veliki predznaci, oni ce se tako brzo jedan za   drugim,     pojavljivati, kao što zrna ogrlice padaju kada se čvor razveze.    Pa    kada    Sunce    izađe sa zapada, tada se vrata tevbe (pokajanja)    zatvaraju,    djela   se    više ne primaju, niti poslije toga   koristi iman (vjerovanje), niti tevba, kao što se to u Kur'anu kaže:
"Kada-dođu neki znakovi tvoga Gospodara, tada neće koristiti nijednom   čovjeku njegovo vjerovanje, ako nije vjerovao prije, ili (ako nije) stekao u svome vjerovanju kakvo dobro (učinio pokajanje). (El –Enam 158)....
*
1
*
0
Logged

"Smrt je jedna...pa neka bude na Allahovom putu." Šejh Abdullah Azam
crnileptir
*
Oflajn
13393
Vidi Profil
« Odgovori #1 u: Maj 19, 2008, 19:58:32 »


IMENA SUDNJEG DANA

Pod Sudnjim, ili Kijametskim danom se misli na dan kada ce nastupiti    veliki    i    strašni    događaji    koji će najaviti kraj i propast ovoga   svijeta (dunjaluka) i početak novog života (ahireta), kada će svako biti nagrađen, ili kažnjen, za ono sto je radio.

Ovaj dan je u Kur'anu spomenut mnogo puta sa raznim imenima, od kojih svako ima svoje znacenje. Ibnu Kesir je pomenuo više od osamdeset imena Sudnjeg dana. Pomenimo neka od kur'anskih imena:
1.   "Kijametski    dan"    -    dan    ustajanja    iz    grobova. Allah, dželle
šanuhu, kaze:  "Kunem se Kijametskim danom... ( El Kijame 7)
2.   "Es-sa'a"    -    cas.     Allah, dzelle sanuhu, kaze:   "(Ocekivani) cas
(Sudnji dan) ce sigurno doci', u to nema sumnje. ( El- Mumin/ Gafir 59)
3.   "Dan    prozivljenja". Allah, dzelle sanuhu, kaze:  "Vi ste ostali po
Allahovoj     odredbi     do       dana   proživljenja.    A    ovo   je   dan
proživljenja... ( Er Rum 56)
4.   "Dan    vjere". Svakodnevno u Fatihi ucimo:   "Gospodaru Sudnjeg
dana...! (dana vjere)  ( El Fatiha 3)
5.   "Dan    zalosti."    Allah, dzelle sanuhu, kaze: „ upozori ih danom
žalosti..“ ( Merjem 39)
6.   "Vjecna kuca". Allah, dzelle sanuhu, kaze:  "A zaista vječna kuća
je pravi život. Kad bi to oniznali. "( El Ankebut 64)
6.     "Dan dozivanja i (trazenja) pomoci". Allah, dzelle sanuhu, kaze: "Ja se   bojim za vas, dana dozivanja (i trazenja) pomoći..'( El Mumin 32)
8.   "Kuca smirenja". Allah, dzelle sanuhu, kaze:   "... zaista je buduci
svijet kuca smirenja (kuca vjecnosti). "( El Mumin 39)
9.   "Dan    razdvajanja".    Allah,    dzelle     sanuhu, kaze:   "Ovo je dan
razdvajanja koji ste vi smatrali laznim.' (Es Saffat 21)
10.   "Dan     okupljanja." Allah, dzelle sanuhu, kaze:   "... / da upozo-
ravas danom okupljanja u koji nema sumnje. "( Šura 7)
11.   "Dan    obracuna"    Allah, dzelle Sanuhu, kaze:  "Ovo je ono sto
vam je obecano za Dan obracuna. "( Sad 53)
12.   "Obecani dan". Allah, dzelle sanuhu, kaze:  ".../ puhnut ce se u
Sur (trubu).  To je obecani dan (dan kojim se prijeti).( Kaf 20)
13.   "Dan    vjecnosti". Allah, dzelle Sanuhu, kaze:  "Udite u njega (u
dzennet) sa selamom (spasom)! To je dan vjecnosti. (Kaf 34)
14.   "Dan izlaska". Allah, dzelle Sanuhu, kaze:  "....onoga dana kada
ce on/ cuti zov (glas) o istini, a to je dan izlaska (prozivljenja)."( Kaf 42)
15.   "Vaki'a"     - dogadaj. Allah, dzelle Sanuhu, kaze:  "Kada nastupi
(neminovni) dogadaj.“ (El Vakia 1)
16.   "Istiniti    cas".    Allah,     dzelle sanuhu, kaze:  "Istiniti cas! Sto je
Istiniti cas? Tko te je naucio sto je Istiniti cas?"( El Hakka 1-3)
17.   "Najveca nesreca". Allah, dzelle Sanuhu, kaze:  "Pa kada dode
najveca nesreca.' ( En- Naziat 34)
18.   "(Zaglušjuci) glas". Allah, dzelle sanuhu, kaze:  "Pa kada dode
(zaglušjuci) glas.' ( Abese 33)
19.   "Dan Sto je blizu." Allah, dzelle Sanuhu, kaze:  "Priblizilo se ono
sto je blizu. ( En Nedžm 57)
20.   "(Strasni) udarac". Allah, dzelle Sanuhu, kaze:  "(Strasni) udarac!
Sto   je   to   (Strasni   udarac)?    I tko ce ti reci, sto je to (strasni)
udarac? (El Kariah 1-3)
Takoder, i jedan broj kur'anskih sura nosi naziv nekih od imena Sudnjeg dana, ill njegovih predznaka, kao sto su sure: Duhan, El-Vaki'a, EI-Hakka, EI-Kijameh, Ez-Zilzal i druge.

KADA CE NASTUPITI  SUDNJI  DAN?

Vnjeme kada ce nastupiti Sudnji dan zna samo Allah, dzelle sanuhu, i o tome nije obavijestio nikoga, ni od meleka, niti od poslanika, alejhiselam.
Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, je cesto pominjao Sudnji dan i njegove strahote pa su ga ljudi pitali kada ce on nastupiti, a on bi im odgovarao da je to od gajba (nepoznatog) i da to samo Allah, dzelle sanuhu, zna.

Tako su i neki ajeti objavljeni u kojima se to jasno kaze:
"Pitaju te o Sudnjem danu, kada ce doci. Reci: "To zna samo moj Gospodar. Vrijeme zbivanja toga dana pokazat ce vam samo On. (Uzasi toga dana) bice teski i nebesima i zemiji. Doci ce vam samo iznenada." Pitaju te o Sudnjem danu kao da ti znas pa krijes. Reco: "O njemu zna samo Allah, ali vecina svijeta ne shvaca.' (EI-E'araf: 18) U ovom kontekstu su i neki drugi ajeti, kao sto su El-Ahzab: 63 i En-Nazia't: 42-44.

Vrijeme nastupanja Sudnjeg dana je jedna od pet Allahovih, dzelle sanuhu, tajni koje su spomenute u posljednjem ajetu sure Lukman: "Zaista samo Allah, dzelle sanuhu zna cas (Sudnjeg dana). On spusta kisu i zna sta je u matericama, a ni jedan covjek ne zna sta ce sutra zaraditi i ni jedan covjek ne zna u kojoj ce zemiji umrijeti. Zaista Allah zna i sveznajuci je."

Kada je Dzibril, alejhisselam, - u jednom drugom hadisu -izmedu ostalog pitao Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, o tome kada ce nastupiti Sudnji dan, on mu je rekao: "Pitani ne zna nista vise od onoga koji pita, samo cu te obavijestiti, rece Poslanik, , o njegovim predznacima...." (EI-Buhari,  Muslim  i drugi). 
Takoder Isa, alejhisselam, ne zna kada ce biti Sudnji dan, iako je njegov ponovni dolazak jedan od velikih predznaka Sudnjega dana.
Ibnu Mes'ud, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu    alejhi ve sellem, rekao:   "Kada sam bio na Mi'radzu vidio sam Ibrahima,  Musa'a, Isa'a, alejhimusselam    da razgovaraju o Sudnjem danu (kada ce nastupiti). Zatim su tu stvar prepustili Ibrahimu, alejhisselam, a on rece: "Ja o tome nista ne znam." Tada su tu stvar prepustili Musa'u, alejhisselam, a on isto rece: "Ja o tome nista ne znam." Zatim stvar prepustiše Isau, alejhisselam. a on rece: "Sto se tice vremena kada ce doći to ne zna niko osim Allaha, a ono sto je meni moj Gospodar povjerio je da ce se Dedzdzal pojaviti... Ja cu (kaze Isa, alejhisselam) drzati dva štapa pa kada me Dedzdzal ugleda stopiće se kao što se olovo topi, i tako ce ga Allah unistiti." (Ahmed, Ibnu Madze,Hakim- hadis sahih)

Pojava Dedzdzala i dolazak Isa'a, alejhisselam, koji ce ubiti Dedzdzala je od velikih predznaka Sudnjega dana o kojima ce biti rijeci kasnije. Iz prethodnih hadisa se zakljucuje da, cak ni najblizi meleki, niti odabraniji Allahovi poslanici, ne znaju kada ce nastupiti Sudnji dan. Pa kao sto nikome, osim Allaha, dzelle sanuhu, nije poznato kada ce biti Sudnji dan, tako isto nikome nije poznato kada ce se pojaviti njegovi veliki predznaci.
Jedino sto se saznaje iz pouzdanih hadisa je da ce Sudnji dan nastupiti u petak, i to na kraju toga dana, a koji ce to petak biti zna samo Uzviseni Allah.
*
0
*
0
Logged

"Smrt je jedna...pa neka bude na Allahovom putu." Šejh Abdullah Azam
crnileptir
*
Oflajn
13393
Vidi Profil
« Odgovori #2 u: Maj 20, 2008, 20:24:01 »


BLIZINA SUDNJEG  DANA

Kur'anski ajeti i pouzdani hadisi ukazuju na blizinu Sudnjeg dana, kao što je pojavljivanje i obistinjenje većine njegovih malih predznaka,  dokaz  da se  nalazimo  u posljednjim danima ovog svijeta. Allah, dželle šanuhu, kaže:
"Približio se ljudima njihov obračun,  a oni se u svojoj nemarnosti (gafletu) okreću.' (EI-Enbija 1)
"..A šta ti znaš, možda je Sudnji dan blizu.“ (EI-Ahzab 63)
"Zaista ga (Sudnji dan) oni vide daleko (smatraju da je daleko), a Mi ga vidimo da je blizu.' (Me'aridž 6,7)
"Približio se Sudnji dan, a mjesec se raspuknuo.' (EI-Kamer 1)

.... i mnogi drugi ajeti koji ukazuju na skorost završetka ovog svijeta (dunjaluka) i prelaska u drugi svijet (ahiret).
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: "Poslani smo, ja i Sudnji dan, kao ova dva (pokazujući na blizinu kažiprsta i srednjega prsta)." (Prenosi ga EI-Buhari, pogledaj Fethul-Bari 11/347)
"Poslan sam u (vrijeme) pirkanju(a) vjetra Sudnjeg dana." (hadis sahih- EI-Kuna' od Dulabija 1/23 i "Silsile sahiha" 2/478 (808)),što znaći da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve
sellem, medu prvim predznacima Sudnjega dana; ili da je on poslan skupini koju je Allah, dzelle sanuhu, stvorio prije dolaska Sudnjeg dana, tj. u posljednjoj generaciji Ademovih, alejhisselam, potomaka.
Ibnu Omer, radijallahu anhu, kaže: "Sjedili smo sa Poslanikom, sallallahu    alejhi    ve sellem, poslije ikindije a sunce je vec bilo na brdu Kuajkian( brdo 20-taj km južno od Mekke) pa on rece: "Nije ostalo od vašeg života na dunjaluku, u odnosu na one koji su živjeli prije vas, osim kao što je ostalo od ovog dana u odnosu na ono što je od njega prošlo." (Ahmed,sahih)

Ovo ukazuje da je od dunjaluka ostalo, u odnosu na ono što je proteklo, samo malo, ali dužinu onog što je proteklo ne zna niko osim Allaha, dželle šanuhu.
I jos jedan hadis koji najbolje ukazuje na blizinu Sudnjeg dana. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaze: "Poslani smo, ja i Sudnji dan (blizu) skupa, i umalo da me nije pretekao." (Ahmed,Taberani-hadis hasen)

Ovo ukazuje da je Sudnji dan tako blizu njegovom poslanstvu, pa se on čak bojao da će ga Sudnji dan preteći. Prenosi se da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kada je objavljen ajet: "Došla je Allahova odredba..." skočio na noge, a kada je objavljen dovršetak ovog ajeta: "...pa je nemojte požurivati.“ (En-Nahl 1) sjeo je. Neki učenjaci kazu da je on ustao bojeći se da je Kijametski dan vec došao.... Kao   §to   je moguce da se neki od malih predznaka pojavi skupa sa velikim predznacima.


 PODJELA I DEFINICIJA PREDZNAKA SUDNJEG DANA

Predznaci Sudnjega dana se dijele u dvije vrste: male i velike.

Mali predznaci:

To su predznaci koji se pojavljuju prije Sudnjeg dana na relativno duži vremenski period, i oni su uobičajene prirode, kao sto su uklanjanje (nestanak) nauke, pojava neznanja, rasprostranjeno pijenje alkohola, nadmetanje u gradnji visokih kuća... i tome slično.
Kao   što   je moguće da se neki od malih predznaka pojavi skupa sa velikim predznacima.

Veliki predznaci:

To su veliki događaji koji će se pojaviti pred Kijametski dan, i oni su neuobičajene prirode, kao što su: izlazak Sunca sa zapada, pojavljivanje Dedždžala, dolazak Isa'a, alejhisselam, dolazak Jedžudž i Me'džudž naroda i drugi o kojim ce biti riječi malo kasnije.
 Neki učenjaci su ove predznake, obzirom na njihovo pojavljivanje, podijelili na tri grupe:
1. grupa koja se pojavila i prošla.
2. grupa koja se pojavila i još traje i povećava se.
3. grupa koja se još nije pojavila.
Inače su, ova prva i druga grupa, mali predznaci Sudnjeg dana, a u treću grupu ulaze veliki predznaci kao i neki od malih predznaka.


POSLANIKOVO SALLALLAHU ALEJHI VE SELLEM NAJAVLJIVANJE BUDUĆIH NEVIDLJIVIH DOGAĐAJA

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je obavijestio o onome šta će se desiti do Sudnjeg dana, a to je ono čime ga je Allah, dželle šanuhu, upoznao od budućih, nevidljivih događaja. Hadisi koji o ovome govore su mnogobrojni, tako da su, svojim značenjem, dostigli jednu vrstu mutevatir hadisa.
 Evo nekih od hadisa koji govore o toj temi: „Huzejfe, radijallahu anhu, kaže: "Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve  sellem, nam je održao takav govor, u kojem nije ostavio ništa (sto ce se desiti) do Sudnjeg dana a da nam to nije spomenuo. Taj govor je neko razumio (i zapamtio) a neko ga nije razumio (pa je zaboravio). Ja (kaže Huzejfe, radijallahu anhu,) uistinu vidim nešto (od onoga što je pomenuo), što sam vec bio zaboravio, pa ga se prisjetim kao što se čovjek prisjeti poznate osobe kada je, nakon izvjesnog vremena, ponovo ugleda." (Mutefekun alejhi)

 Huzejfe, radijallahu anhu, u drugom hadisu kaže: "Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, me obavijestio o svemu što će se desiti do Sudnjeg dana; i od toga nisam ostavio ništa a da ga o tome nisam preupitao, jedino ga nisam pitao: "Šta ce stanovnike Medine istjerati iz Medine?" (Muslim)

To nije bio slučaj samo sa Huzejfom, radijallahu anhu, nego je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ashabima, čitav dan, govorio, kako bi im objasnio sve ono što će se desiti do Sudnjeg dana. Ebu Zejd Amr ibnu Ahtab, radijallahu anhu, kaže: "Klanjali smo sa Allahovim Poslanikom, sallallahu alejhi ve sellem, sabah-namaz, pa se popeo na minberu i govorio nam sve do podne namaza. Zatim je sišao, klanjao podne i ponovo se popeo na minberu, te nam govorio sve do ikindije. Sišao je, klanjao ikindiju i opet se popeo i govorio sve do zalaska sunca, obavijestivši nas o onome što ce se desiti, pa je onaj, ko je od nas najbolje znao (razumio), najviše i zapamtio." (Muslim)

Iz ovih hadisa se zaključuje da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, obavijestio svoj ummet o onome šta ce se desiti do Sudnjeg dana, od onoga što se njih tice. Nema sumnje, da predznaci Sudnjeg dana (za)uzimaju najveći dio tih najavljenih događaja, pa zbog toga imamo veliki broj hadisa u kojima se najavljuju ovi predznaci. Te hadise prenosi veliki broj ashaba u raznim predajama, kao što cemo to, ako Boga da, vidjeti. Još nesto treba napomenuti, a to je da pojedini ljudi smatraju da je, sve što je spomenuto od predznaka Sudnjeg dana, zabranjeno (haram) i da to treba izbjegavati. To nije tačno, jer medu predznacima ima, ono što je dozvoljeno, što je zabranjeno, što je dobro, što je lose i tako dalje. Pocnimo sa nabrajanjem malih predznaka Sudnjeg dana...
*
2
*
0
Logged

"Smrt je jedna...pa neka bude na Allahovom putu." Šejh Abdullah Azam
crnileptir
*
Oflajn
13393
Vidi Profil
« Odgovori #3 u: Maj 21, 2008, 20:32:34 »


1. POSLANSTVO MUHAMMEDA SALLALLAHU ALEJHI VE SELLEM
 

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je obavijestio da je njegovo poslanstvo dokaz blizine Sudnjega dana i da su, on i Sudnji dan, tako blizu kao sto je kažiprst blizu srednjeg prsta. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: "Poslani smo, ja i Sudnji dan, kao ova dva (pokazujući pri tome na kažiprst i srednji prst.“ ( Muttefekun alejhi )

Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, je posljednji Poslanik, iza njega nema poslanika, nego ga slijedi Sudnji dan, kao što kaziprst slijedi srednji prst i nema izmedu njih drugog prsta. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, u drugom hadisu kaze: "Poslan sam u vrijeme pirkanja vjetra Sudnjeg dana." (sahih)

Allah, dželle šanuhu, kaze: "Da li oni očekuju osim da im iznenada dode Sudnji dan, a vec su dosli njegovi predznaci...“(Muhamed 18)
Kurtubi, komentarišuci dio ajeta:“ ...a već su dosli njegovi predznaci...", kaže: "Prvi predznak Sudnjeg dana je poslanstvo Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, jer je on posljednji Poslanik - a već je    poslan - i nema između njega i Sudnjeg dana nijednog poslanika..."

2.  SMRT ALLAHOVOG POSLANIKA SALLALLAHU ALEJHI VE SELLEM

Smrt Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, je od predznaka Sudnjeg dana, kao što je to spomenuto u hadisu Avfa ibnu Malika, radijallahu anhu, u kojem mu Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, za vrijeme bitke na Tebuku, kaže: "(Na)broj šest (predznaka) prije Sudnjeg dana: moju smrt, osvojenje Jerusalema, pomor (umiranje) koje će vas zadesiti kao ovčija kuga (slinavka)..." (El Buhari)

Smrt Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, je bila jedan od najtežih događaja za muslimane, tako da se ashabima, radijallahu anhum, smrklo pred očima kada je on umro. Enes, radijallahu anhu, kaže: "Onoga dana kada je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, došao u Medinu (učinio Hidžru), cijeli grad je bio obasjan; a onoga dana kad je on umro, cijeli grad je bio tmuran (mračan), i nismo bili ni ruke otresli - od ukopavanja njegovog tijela - a vec su nam naša srca postala nepoznata." (Imam Tirmizi,hadis sahih)

 Ibnu Hadžer kaže: "Hoće reći Enes, radijallahu anhu, da su im srca izgubila osjećaj bliskosti, cistoce i blagosti i da su potpuno drugačija nego sto su bila u vrijeme Poslanikovog, sallallahu alejhi ve sellem, života, jer su njegovom smrću izgubili, onog koji ih je podučavao i odgajao, i ono čime ih je on krijepio."
*
0
*
0
Logged

"Smrt je jedna...pa neka bude na Allahovom putu." Šejh Abdullah Azam
crnileptir
*
Oflajn
13393
Vidi Profil
« Odgovori #4 u: Maj 22, 2008, 20:16:42 »


3.  OSVOJENJE JERUSALEMA

Od predznaka Sudnjeg dana je i osvojenje Jerusalema, kao što je najavljeno u već pomenutom hadisu, u kojem Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaze Avfu ibnu Maliku: "(Na)broj šest predznaka Sudnjeg dana:.... (pa je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, pomenuo) osvojenje Jerusalema..." (Prenosi ga EI-Buhari 6/277)

U vrijeme Omerovog, radijallahu anhu, hilafeta, 16-te godine po hidžri, osvojen je Jerusalem, kako to navode priznati historičari. Nakon opsjedanja Jerusalema, Omer, radijallahu anhu, je lično otisao i sa tamošnjim stanovnicima sklopio ugovor. Tako je on, radijallahu anhu, oslobodio Jerusalem, očistio ga od Židova i Kršćana, i tamo je sagradio dzamiju pod jerusalemskom kubom (kupolom).

4. KUGA U AMEVASU ( selo u Palestini )

U vec pomenutom hadisu od Avfa ibnu Malika, Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaze: "Nabroj šest predznaka Sudnjeg dana.... (pa je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, pored ostalog rekao): pomor (umiranje) koje će vas zadesiti kao ovčija kuga (slinavka)..." (Buharija).
 Ibnu Hadžer kaže: "Govori se da se ovaj predznak pojavio u Amevaskoj kugi, za vrijeme Omerovog, radijallahu anhu, hilafeta, i to je bilo poslije osvojenja Jerusalema."
Ova kuga se pojavila 18-te godine po hidžri, počevši od sela Amevas, a zatim se proširila po cijeloj Siriji. Od te kuge umro je i veliki broj ashaba, radijallahu anhum, a i ostalog svijeta. Kaze se da je od te kuge umrlo 25.000 muslimana. Medu najpoznatijim ashabima    koji     su tada umrli su Ebu Ubejde Amir ibnul-Džerrah i Muaz ibnu Džebel, radijallahu anhum.

5. MNOSTVO POLICIJE (GARDE) I ONIH KOJI POMAŽU NASILNICIMA

Ebu Umame, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik. sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Pred kraj dunjaluka. u ovoj zajednici (ummetu) pojavit ce se ljudi koji će nositi bičeve slične kravljim repovima, izlaziće ujutro (i biće) u Allahovoj srdžbi a pred noć će se vraćati u Njegovom nezadovoljstvu." (Ahmed sahih)

U drugoj predaji se kaže: "Pred kraj ovoga svijeta pojavit će se policija (garda) koja će ujutro izlaziti u Allahovoj srdžbi, a prednoć će se vraćati u Allahovom nezadovoljstvu, pa nemoj slučajno da budeš u njihovoj družini (pratnji).“ ( Et-Taberani )
 Za ovu vrstu ljudi je obećana džehennemska vatra, zato što oni zlostavljaju muslimane i bes-pravno ih kažnjavaju. Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Imaju dvije vrste džehennemlija koje nisam vidio; ljudi koji nose bičeve slicne kravljim repovima i sa njima tuku narod..." (Druga vrsta džehennemlija su žene koje se ne budu propisno islamski oblačile, kao što je pomenuto u hadisu koji prenosi Muslim 17/190 sahih)

En-Nevevi kaže da je ovaj hadis od mudžiza poslanstva i da se to što je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, najavio već ostvarilo... Također, Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, u jednom hadisu, obraćajući se Ebu Hurejri, radijallahu anhu, kaže: "Ako budes duže živio uskoro ćeš vidjeti ljude koji ujutro izlaze u Allahovoj   srdžbi, a prednoć se vracaju u Njegovom prokletstvu, a u rukama im je nesto slično kravljim repovima." ( Muslim 17/190)
*
0
*
0
Logged

"Smrt je jedna...pa neka bude na Allahovom putu." Šejh Abdullah Azam
crnileptir
*
Oflajn
13393
Vidi Profil
« Odgovori #5 u: Maj 23, 2008, 20:24:53 »


6.  RAŠIRENOST ZINALUKA  (BLUDA)
 
Također, je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nabrajajući predznake Sudnjeg dana, rekao: "... / pojaviće se (proširiće) zinaluk (blud)." (EI-Buhari 1/178 i Muslim 16/221)

Ebu Hurejre, radijallahu anhu. prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Nastupice ljudima nerodne godine...(pa je spomenuo hadis u kome se izmedu ostalog kaže:)... u kojima će se proširiti blud." (El-Hakim u EI-Mustedreku 4/512 sahih)

Još gore od proširenosti zinaluka je proglašavanje da je zinaluk halal (dozvoljen) kao što je najavljeno u hadisu Ebu Malika El-Ešarija u kojem Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: "Zasigurno će biti u mome ummetu ljudi koji ce proglašavati da je zinaluk (blud) i nošenje svile (muškarcima) dozvoljeno (halal)." (EI-Buhari sahih)

Pred kraj dunjaluka, kada pomru vjernici, ostaće najgori ljudi koji će javno činiti zinaluk kao što to rade magarci. To je najavljeno u hadisu koji prenosi En-Nuvas, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "...pa će ostati najgori ljudi koji će javno činiti blud kao sto to čine magarci, i na(d) njima će nastupiti Sudnji dan." (Muslim)

Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Tako mi Onoga u čijoj je ruci moja duša, neće se završiti ovaj dunjaluk sve dok čovjek ne uzme ženu i ne prostre je na put (čineći blud), pa će najbolji čovjek tada biti onaj ko će im reći: "Da ste se sklonili iza ovog zida!?" ( Ebu Ja'la sahih)

Kurtubi, govoreci o Enesovom, radijallahu anhu, prethodnom hadisu, kaže: "U ovom hadisu je jedan od dokaza poslanstva, jer je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, najavio neke stvari koje će se desiti, pa su se baš tako i desile, pogotovo u ovim vremenima. Pa kada je ovako bilo u vrijeme Kurtubija (umro 656. po hidzri), u nasem vremenu je još gore, zbog neznanja medu ljudima i raširenosti lopovluka među njima.

RAŠIRENOST HOMOSEKSUALNOSTI

Vezano za raširenost bluda je i raširenost homoseksualnosti, pa vidimo da se u pojedinim državama, koje smatraju da su napredne, ljudi bore da brak medu muškarcma bude legalan.
Džabir, radijallahu anhu, prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Najviše čega se bojim svome ummetu jeste homoseksualnost." (Et-Tirmizi. Ahmed i drugi, sahih)

Ibnu Mes'ud, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Od predznaka Sudnjeg dana je da će se muškarci zadovoljavati sa muškarcima, a žene sa ženama.“ ( Et-Taberani, EI-Bejheki i Ed-Dejlemi)

Enes, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Kada moj ummet počne raditi pet stvari zaslužiće propast:
- kada se među njima proširi proklinjanje (kletva),
- počnu piti alkohol,
- oblačiti svilu,
- počnu slušati pjevačice,
- kada se ljudi zadovolje ljudima, a žene ženama.
   
( EI-Bejheki, Et-Taberani i Ebu Nuajm)
*
0
*
0
Logged

"Smrt je jedna...pa neka bude na Allahovom putu." Šejh Abdullah Azam
crnileptir
*
Oflajn
13393
Vidi Profil
« Odgovori #6 u: Maj 28, 2008, 23:03:45 »


7.  RAŠIRENOST KAMATE I STICANJE IMETKA NA NEDOZVOLJEN NAČIN

Od predznaka Sudnjeg dana je i pojavljivanje kamate i njena raširenost među ljudima, tako da se neće voditi računa što se jede ono što je haram (zabranjeno).
Ibn    Mes'ud,    radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Pred Sudnji dan će se pojaviti kamata." (EI-Bejheki, Et-Taberani i Ebu Nuajm sahih)

Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Doći će vrijeme kada niko od ljudi neće ostati a da neće jesti kamatu, a i onaj ko je ne bude jeo zahvatiće ga prašina od kamate." (Taberani sahih)

 Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Doći će ljudima vrijeme da čovjek neće voditi računa kako je zaradio novac, na halal (dozvoljen) ili na haram (zabranjen) način."
 (Davud,  En-Nesai, Ahmed, EI-Bejheki i El-Hakim   sahih)

Ovo što je najavljeno u ovim hadisima, već se ostvarilo kod većine muslimana u našem vremenu, pa ne vode računa da im zarada bude na halal način, nego sakupljaju imetak i na dozvoljen i na zabranjen način, a većina toga se dešava zbog uzimanja raznih kamata koje su se raširile u međuljudskim kontaktima, tako da je veliki broj ljudi zapao u ovu tešku kušnju. Žalosna je činjenica da se među onima koji stiču imetak na nedozvoljen način često nađu i oni koji se ubrajaju u učene i znane ljude pa nesreća, a dabome i grijeh, tim postaje veća, jer bi oni trebali biti prvi koji ce ljude odvraćati od toga, ali im je ljubav za imetkom toliko zaslijepila oči, da često nešto što je zabranjeno smatraju dozvoljenim i obratno. Neka nas Allah sačuva od tih iskušenja!

8. POJAVLJIVANJE MUZIČKIH INSTRUMENATA I SMATRANJE TOGA DOZVOLJENIM

Od Sehla ibnu Se'ada, radijallahu anhu, se prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Nastupiće pred kraj dunjaluka: propadanje (poniranje) u zemlju, bacanje (padanje) kamenja sa nebesa i pretvaranje ljudskih likova u životinjske.
A kada će to biti o Allahov Poslaniče? - upitaše.
Kada  se pojave muzički instrumenti i pjevačice - odgovori on." (Ibnu Madže i Et-Taberani   sahih)

 Ovaj predznak se vec uveliko obistinio u našem vremenu. Vidimo raširenost raznih vrsta muzičkih instrumenata, mnoštvo pjevača i pjevačica koje mnogi obožavaju i drže ih za svoje idole. Kao što vidimo jedan veliki broj ljudi koji obožavaju muziku i klate se i njišu (divljaju i plešu) baš onako kako im muzika komanduje.

Jos gore je od svega toga što pojedinci to smatraju dozvoljenim, pa to neki čak smatraju vrstom ibadeta (obozavanja). Slažem se sa njima da je to obožavanje, ali to nije obožavanje Uzvišenog Allaha, dželle šanuhu, nego je to obožavanje strasti i šejtana.
Inace Ibnu Kajjim, kada objašnjava da je muzika haram, kaže: "Ne može u srcu vjernika skupa biti mjesta za ljubav prema slušanju Kur'ana i ljubav prema slušanju muzike."

U pomenutom hadisu vidimo kakva se strašna kazna obećava onima koji budu koristili muzičke instrumente i voljeli slušanje pjevačica; šta ima gore od propadanja u zemlju, ili kiše kamenja s nebesa, ili da im se likovi promjene u likove svinja ili majmuna.

U jednom drugom hadisu, koji prenosi Ebu Malik EI-Es'ari, radijallahu anhu, se kaže da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Zasigurno će u mom ummetu biti ljudi koji će govoriti da su: blud, svila (muškarcima), alkohol i muzički instrumenti (i muzika) dozvoljene stvari. Ti ljudi će se smjestiti u podnožje jednog velikog brda pa će im dolaziti pastir sa stokom, dolaziće im (siromah) tražiti pomoc a oni će mu reći: "Vrati nam se sutra!" Zatim će ih Allah, dželle šanuhu, te noći uništiti i srušiti će to brdo na njih. A likove onih koje tom prilikom ne uništi, Allah, dželle šanuhu, će pretvoriti u majmune i svinje i tako ce ostati sve do Sudnjeg dana." (EI-Buhari  sahih)

 Pojedini učenjaci, a među njima i Ibnu Hazm, pokušavaju umanjiti snagu i ispravnost ovog hadisa, smatrajuci ga slabim, kako bi na taj način dozvolili slušanje muzike. Međutim, ispravno mišljenje je da je ovaj hadis sahih (ispravan) kao što su to obrazložili Ibnu Salah, ibnu Kajjim, Ibnu Hadžer i mnogi drugi, a iz toga proizilazi da je muzika haram i da čovječanstvu prijeti velika opasnost kada se pojave muzički instrumenti i kada se počnu činiti grijesi.( Pogledati Fethul-Bari 10/15-55)
*
0
*
0
Logged

"Smrt je jedna...pa neka bude na Allahovom putu." Šejh Abdullah Azam
crnileptir
*
Oflajn
13393
Vidi Profil
« Odgovori #7 u: Juni 05, 2008, 20:05:02 »


9.  PIJENJE ALKOHOLA I UVJERENJE DA JE TO DOZVOLJENO
 
Pojavilo se u ovome društvu pijenje alkohola, nazivajući ga    raznim    imenima, a još gore od toga je što ga neki ljudi   proglašavaju dozvoljenim.To je  također  jedan od  predznaka Sudnjeg dana, kao što je naglašeno u Enesovom, radijallahu anhu, hadisu, u kojem Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nabraja predznake Sudnjeg dana, pa između ostalog kaže: ".../ piće se alkohol..." (Muslim 16/221)

U prethodnom poglavlju. o pojavljivanju muzičkih instrumenata, su pomenuti neki hadisi u kojima se kaže da će u ovome ummetu biti onih koji će pijenje alkohola smatrati dozvoljenim.
Ubade ibnus-Samit, radijallahu anhu, prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Skupina mog ummeta će smatrati pijenje alkohola dozvoljenim, nazivajući ga drugačijim imenom. " (Ahmed 5/318 i Ibnu Madzdze 2/1123, sahih)

I uistinu vidimo toliko vrsta i naziva alkoholnih pića. Čak su ga nazvali i "duševnim pićem" i slično. Kao što vidimo da je mnogo svijeta ogrezlo u pijenju alkohola, a još gore od toga je javno prodavanje alkohola, raznih droga i tome slično. Sve to ukazuje na blizinu velike katastrofe u koju drušvo, iz dana u dan, pada.

10. UKRAŠAVANJE DŽAMIJA I NATJECANJE U TOME

Od predznaka Sudnjeg dana je ukrašavanje džamija raznim klesanjem i rezbarenjem a zatim hvalisanje tim džamijama. Enes, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Neće nastupiti Sudnji dan dok se ljudi ne budu takmičili u ukrašavanju džamija." (Ahmed 3/134sahih)

U En-Nesaijevom rivajetu ovog hadisa se kaže: "Od predznaka Sudnjeg dana je da se ljudi takmiče u ukrašavanju džamija. " (En-Nesai 2/32 i Ibnu Huzejme,sahih)
Enes, radijallahu anhu, kaže: "Takmiče se ljudi u ukrašavanju džamija a u njih rijetko i malo odlaze." (sahih)
Ibnu Abbas, radijallahu anhu, kaze: "Vi ćete zasigurno ukrašavati džamije kao što su to radili Jevreji i Kršćani." (EI-Buhari 1/539)

Omer ibnul-Hattab, radijallahu anhu, je branio da se džamije ukrašavaju jer to ometa klanjače za vrijeme namaza i smanjuje im skrušenost i koncentraciju u namazu. Kada je Omer, radijallahu anhu, naredio da se obnovi Poslanikova džamija u Medini onda je rekao: "Zaklonite svijet od kiše, i nemojte slucčjno da bojite crvenom ili žutom bojom pa da sa tim šarama ometate klanjače." (EI-Buhari 1/539)

Allah, dželle šanuhu, se smilovao Omeru, radijallahu anhu, ljudi se ne drže njegovog savjeta, pa se nisu čak zadovoljili ni sa crvenom i žutom bojom, nego su prešli sve granice u klesanju, rezbarenju i ukrašavanju dzamija. Čak se većina vladara nadmetala u gradnji i ukrašavanju dzamija kao što se to može vidjeti u mnogim islamskim zemljama.

Najavljeno je da ce nastupiti propast i uništenje kada se počnu ukrašavati džamije i okviri (omoti) mushafa i njegovi listovi. Ebu Derda', radijallahu anhu, je rekao: "Kada budete ukrašavali svoje džamije i korice i listove svojih mushafa (Kur'ana) doživjećete propast." (U drugom  prenošenju   ove Ebu Derdaove izreke se kaže da je to hadis/ govor Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. Pogledaj Silsiletul-ehadis-sahiha 3/337,hasen)

Munavi, komentator Džamius-sagira, kaže: "Ukrašavanje džamija i korica mushafa je zabranjeno jer to skreće pažnju i umanjuje koncentraciju, skrušenost i razmišljanje o onome što se uči. Po mišljenju učenjaka šafi'jskog mezheba, ukrašavanje džamija - pa čak i same    Kjabe - sa zlatom ili srebrom je zabranjeno, a sa nečim drugim je mekruh (pokuđeno)."

Žalosna je činjenica da se ljudi i dan-danas natječu u ukrašavanju džamija, pa se čuje: "Hoćemo da nam džamija bude kao ta i ta." ili "mora biti viša od te i te munare, i mora imati toliko i toliko serefa," i tome slično.
Da se ne bismo pogrešno razumjeli i da ne bi neko rekao: "Ovaj hoće da nam džamija bude kao pojata ili tome slično, moram reći i slijedeće: "Dragi brate muslimanu, ako već praviš džamiju ili pomažeš njenu gradnju da li to radiš u ime Allaha, dželle šanuhu, ili u ime ljudi? Ako je praviš da ti se ljudi dive i da vide kako je lijepa, moram te odmah razočarati da od tog nemas nikakvog sevapa (nagrade) kod Allaha, dželle sanuhu, jer on prima samo ono što se uradi isključivo u Njegovo ime."

Mi moramo voditi računa da nam džamije budu funkcionalne i da služe svojoj svrsi. Dakle, ne smijemo dozvoliti da nam pravi plan (projekat za džamiju) covjek koji nikada ne klanja i koji ne zna propise onoga šta se u tom objektu treba da obavlja, pa makar to bio i najpoznatiji stručnjak i projektant. Žalosna je slika da je u dosta naših džemata, taj i taj stručnjak, pokušavajuci da izvede nešto "novo", napravio neke stubove na sred džamije i time omeo normalno redanje safova, a redanje safova je od sastavnih dijelova namaza. Treba džamije praviti funkcionalne, skromne, osvijetljene, sa ventilacijom, grijanjem i onim što je neophodno. Takode treba praviti poseban ulaz za žene. Sad će neko reći: "Eno ga hoće da dijeli svijet." Neću ja da dijelim svijet, nego hoću da, kada izlazim iz džamije, da se ne guram sa ženama, jer to nije, ni disko-klub a ni kino, to je džamija koja ima svoje propise i po njima se treba ponašati. Trebalo bi nastojati da kod gradnje džamije što više gledamo Allahov, dželle šanuhu, hatur a ne hatur ljudi, a prije svega pomenutog, trebamo nastojati da džamije što više posjećujemo, jer kakva je fajda od džamije u koju potrošimo toliko novaca i truda a onda u nju idemo samo za bajram ili čak ni tada. Prava ljubav prema džamiji se iskazuje baš u čestom odlaženju i prisustvovanju svakodnevnom džematskom klanjanju.
 Molim Allaha, dželle šanuhu, da nam naša djela učini iskrenim i da nam pomogne da ih samo u Njegovo ime radimo i da nas za taj trud nagradi.

*
0
*
0
Logged

"Smrt je jedna...pa neka bude na Allahovom putu." Šejh Abdullah Azam
crnileptir
*
Oflajn
13393
Vidi Profil
« Odgovori #8 u: Juni 08, 2008, 15:48:45 »


11.  IZOBILJE IMETKA I NEOVISNOST OD SADAKE (MILOSTINJE)

Od malih predznaka Sudnjeg dana je da ce biti imetka u izobilju, te da će se čovjeku dati velika količina zlatnika a on će ih smatrati beznačajnim i neće ih uzeti. Takođe se kaže da će doći vrijeme pa će čovjek mjesec dana nositi zekat od svoga imetka tražeći kome bi ga dao i na kraju neće moći naći nikoga da primi od njega zekat.

Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Neće nastupiti Sudnji dan sve dok ne budete imali mnogo imetka. pa ga bude u izobilju, te će se vlasnik imetka brinuti tražeći onoga kome će dati zekat, ponudiće ga nekom čovjeku, a on će reći: "Meni to ne treba." (EI-Buhari 13/81  i Muslim 7/97)

U jednom dužem hadisu kojeg prenosi Adijj ibnu Hatim, radijallahu anhu, Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: "...  ako budeš duže živio vidjećeš da će Kisrine (perzijski vladar) riznice pasti kao plijen u ruke muslimana.
-   Kisre ibnu Hurmuza?- začudi se Adijj, radijallahu anhu.
-   Da    upravo     Kisre ibnu Hurmuza-odgovori Poslanik, sallallahu
alejhi   ve sellem. I ako duže poživiš, vidjet ćeš da će čovjek nositi punu   šaku   zlata ili srebra, tražeći kome bi to dao i neće nikog naći da to od njega primi..." (EI-Buhari )

Sve ovo što je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, najavio već se ostvarilo, pa je bilo izobilje imetka i u vrijeme ashaba, radijalla-hu anhum, poslije osvajanja Perzije i nekih područja koja su bila pod kontrolom Rimljana. Također, se to obistinilo i u vrijeme vladavine pravednog halife Omera ibnu Abdulaziza, pa ljudi nisu mogli naći kome da dadnu zekat. Ovaj predznak će se pojaviti i pred kraj dunjaluka pa će onaj kome se ponudi sadaka reći: "Meni to ne treba."
Također, će u vrijeme dolaska Mehdije i silaska Isa, alejhisselam, biti mnogo imetka pa će čak zemlja izbaciti iz sebe svoj bereket i svoje riznice.

Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, u jednom hadisu rekao: "Izbaciće zemlja najvrijednije dijelove svoje utrobe u obliku zlata i srebra pa će doći ubica i reći: "Zbog ovoga sam ja ubijao." Zatim će doći onaj koji je prekidao rodbinske veze i reći: "Zbog ovoga sam kidao rodbinske veze", te će doći kradljivac i reći: "Zbog ovoga mi je odsječena ruka." Zatim će svi to blago ostaviti ne uzevši ništa od toga." (Muslim 15/98)
Ibnu Hadžer, rahimehullah, spominje da će ljudi, pored ovih pomenutih situacija, također, ostavljati imetak i neće mu pridavati nikakvu važnost onda kada se pojavi velika vatra (veliki predznak Sudnjeg dana) pa će ljudi biti zauzeti sakupljanjem na jedno mjesto i niko se neće ni obazirati na imetak nego će svako nastojati da se oslobodi svega što nosi.

*
0
*
0
Logged

"Smrt je jedna...pa neka bude na Allahovom putu." Šejh Abdullah Azam
crnileptir
*
Oflajn
13393
Vidi Profil
« Odgovori #9 u: Juni 11, 2008, 20:54:08 »


12.  POJAVLJIVANJE  ISKUŠENJA I  SMUTNJI (FITNETLUKA)

Allahova, dželle sanuhu, mudrost je učinila da se islamski ummet izloži raznim iskušenjima, da bi se otkrilo ono što je u ljudskim dušama. Allah, dželle šanuhu, zna šta je u ljudskim dušama prije nego ih stavi na kušnju, međutim kušnje pokazuju i samim ljudima ono što je u njihovim dušama.
Allah, dželle šanuhu, je Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, pokazao mnoge kušnje kojima će biti islamski ummet izložen, pa je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, obavijestio ummet o tim kušnjama da bi se od njih što bolje zaštitili.

Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je naglasio da je od predznaka Sudnjeg dana pojavljivanje teških smutnji i kušnji u kojima se neće moći razaznati istina od neistine. Te će kušnje poljuljati iman (vjerovanje) kod ljudi pa će čovjek u tim smutnjama osvanuti kao vjernik a omrknuti kao nevjernik i omrknuti kao vjernik a osvanuti kao nevjernik. Kad god se pojavi neka kušnja reći će vjernik: "Ovo je moja propast." Zatim će ta kušnja proći pa će se pojaviti druga a vjernik će govoriti: "Ovo je, ovo je...." I tako će ljudi prolaziti kroz kušnje sve do Kijametskog dana.

Ebu Musa, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Zaista će pred Kijametski dan nastupiti mračne kušnje kao dijelovi mrkle noći, pa će čovjek osvanuti kao vjernik a omrknuti kao nevjernik i omrknuti kao vjernik a osvanuti kao nevjernik. Onaj koji tada ostane sjedeći je bolji od onoga koji stoji, a onaj koji stoji je bolji od onoga koji hoda, onaj koji hoda je bolji od onoga koji trči. Polomite svoje lukove i pokidajte njihove konopce a sa svojim sabljama udarite o kamenje.' Ako neko od vas bude u svojoj kući napadnut neka bude kao bolji od dvojice Ademovih, alejhisselam, sinova."
(Prenose   ga Ahmed 4/408, Ebu Davud  11/337, Ibnu Madze 2/1310 i El-Hakim u El-Mustedreku 4/440sahih)

U drugom hadisu Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: "Požurite sa dobrim djelima prije nego što nastupe teške kušnje kao dijelovi mrkle noći, osvanuće čovjek kao vjernik a omrknuti kao nevjernik, omrknut će kao vjernik a osvanuti kao nevjernik, prodavat će svoju vjeru za neku dunjalučku korist." (Muslim 2/133 i Et Timizi 2196 sahih)
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nas je uputio da od ovih kušnji tražimo utočište kod Allaha, dželle šanuhu, i također je, sallallahu alejhi ve sellem, naglasio da nema spasa od ovih kušnji osim u čvrstom vjerovanju u Allaha, dželle šanuhu, i u Drugi svijet i u privrženosti džema'atu-zajednici pravih muslimana - pa makar njihov broj bio i mali.

Kao što nam je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, napomenuo vrijeme kada će ove kušnje nastupiti, takođe nam je pomenuo i pravac iz kojeg će doći iskušenja, a to je istok.
Ibnu Omer, radijallahu anhu, prenosi da je čuo Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da na minberi kaže:
"Zaista će kušnje doći ovuda - pokazujuci prema istoku - odakle se pojavljuje šejtanski rog.“ (Prenose ga EI-Buhari 13/45 i Muslim 18/31)

Ibnu Hadžer kaže da je prva kušnja koja je zadesila islamski ummet došla upravo sa istoka i ona je bila razlog razdora među muslimanima a to je ono što šejtan voli i čemu se veseli, a takođe je i većina bid'ata (novotarija) uvedena iz tog pravca. (Fethul-Bari  13/47)
Iz pravca istoka su se pojavile i većina frakcija kao što su: Havaridži. Šije, Rafidije, Kaderije, Džehmije, Mu'tezile i druge.
Takode su Tatari došli iz pravca istoka u sedmom vijeku po Hidžri i nanijeli velike štete, ubistva i belaje koji su pomenuti u istorijskim knjigama.

U skorije vrijeme istok je bio izvor kušnji, belaja i nevjerstva, čak je i centar komunizma - Rusija i Kina - na istoku. Također će dolazak Dedždžala i naroda Je'džudž i Me'džudž biti sa istoka. Da nas Allah, dželle sanuhu, zaštiti od vidljivih i nevidljivih kušnji.
Potrebno je napomenuti da su neka od ovih iskušenja istovremeno i predznaci Sudnjeg dana koje je Poslanik. sallallahu alejhi ve sellem, najavio, kao što su bitka na Siffinu, pojavljivanje Havaridža i sl. Ukratko ću pomenuti neka od tih velikih iskušenja koja su bila razlog razilaska muslimana i pojavljivanja velikih poteškoća

UBISTVO TREĆEG  HALIFE OSMANA IBNU AFFANA radijallahu anhu

Iskušenja u vrijeme ashaba su počela poslije ubistva Omera, radijallahu anhu, jer je on bio prepreka, "vrata" koja su bila zatvorena i kušnje nisu mogle doci do izražaja Međutim, kada su ta vrata provaljena - kada je Omer, radijallahu anhu, ubijen - (kaošsto je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, najavio u hadisu) onda su nastupila velika iskušenja od strane munafika i drugih zlonamjernih ljudi. (Hadis u ovom značenju prenosi EI-Buhari 6/6031 Muslim 18/16)

Među prvim i najtežim iskušenjima u historiji Islama bilo je ubistvo Osmana, radijallahu anhu, kao što je to Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, najavio rekavši da će Osman, radijallahu anhu, ući u džennet, a prije toga će biti stavljen i na kušnju. (Hadis u tom značenju prenosi EI-Buhari 13/48)

To djelo su počinili zlikovci iz Iraka i Egipta koji su upali u Medinu, opkolili njegovu kuću i ubili ga, radijallahu anhu, dok je on učio Kur'an. Znajući da je to kušnja i belaj koji je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, najavio, on je, radijallahu anhu, to strpljivo podnio i zabranio je ashabima i ostalim oko njega da se oružano suprostave tim zlikovcima, ne želeći da se krv proliva zbog toga.
Sa ovim događajem počela su velika iskušenja i došlo je do razilaska medu muslimanima, pa čak i do borbi među njima. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je znao da će se u vrijeme ashaba desiti te kušnje. To se vidi iz hadisa u kojem se prenosi da se Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, popeo na jednu od kula u Medini i upitao ashabe:
-   "Vidite li ono što ja vidim?
-   Ne vidimo - odgovoriše ashabi.
-   Ja   zaista vidim iskušenja koja padaju medu vaše kuće kao što pada kiša." (
Muslim 18/7)


En-Nevevi, rahimehullah, kaže da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, uporedio iskušenja sa kapima kiše zbog njihovog mnoštva i obilnosti. Ta iskušenja će zadesiti sve ljude kao što se to desilo u bici na Džemelu, Siffinu, Harri, ubistvo Osmana, radijallahu anhu, i ubistvo Husejna, radijallahu anhu, i sl.
U najavljivanju ovih događaja, zatim njihovom ostvarivanju dokazuje se još jedna od Poslanikovih, sallallahu alejhi ve sellem, mu'džiza (nadnaravnih djela).

Kao što sam već napomenuo ubistvo Osmana, radijallahu anhu, je bilo povod i razlog pojavljivanja drugih kušnji kao što su bitke na Džemelu, Siffinu, pojavljivanje Havaridža i drugih. Takođe od kusšnji koja je zadesila islamski ummet je bila bitka Harre, zatim problem    oko    toga    da     li je Kur'an stvoren o čemu se posebno može pisati.   
Od kušnji koje je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, najavio da  će se desiti prije Sudnjeg dana je također:

OPONAŠANJE RANIJIH NARODA
   
Oponašanje Židova, Kršćana i drugih nevjernika u oblačenju i drugim običajima je jedan od predznaka Sudnjeg dana. Žalosno je da su se neki muslimani u tome toliko opustili da su se počeli diviti kafirima i uzimati ih sebi za uzor.
Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Neće nastupiti Sudnji dan sve dok moj ummet ne bude slijedio (oponašao) ranije narode, pedalj po pedalj, aršin po aršin.
-   Poslaniče,   je  li se to misli na Perzijance i Rimljane? – upitaše prisutni.
Pa  ko drugi nego on/i- odgovori Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem. (EI-Buhari 13/300)

Ovo oponašanje nevjernika je toliko zavelo neke muslimane da su oni čak i vjeru napustili, smatrajući da neće doživjeti nepredak sve dok ne zapostave Allahovu, dželle šanuhu, Knjigu (Kur'an) i Sunnet Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. Ovi jadnici i ne znaju da je muslimane dovelo u ovakav nezavidan položaj upravo to napuštanje Allahovog, dželle šanuhu, zakona i prihvatanje drugih ljudskih zakona, otuđivanje od vjere do te mjere da je kod pojedinaca ostalo samo muslimansko ime i ništa više.

Toliko su, i muškarci i žene, slijedili i oponašali nevjernike u griješenju da se ostvario upravo onaj način oponašanja koji je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, najavio govoreći: "Slijedićete ranije narode, pedalj po pedalj, aršin po aršin, pa čak kada bi oni ušli u gušterovu jazbinu (rupu) vi biste ih u tome slijedili." (EI-Buhari i Muslim)
Kao što vidimo većina kušnji koje je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, najavio već se obistinila, mada se kušnje iz dana u dan i dalje pojavljuju i povećavaju.

SMUTNJA GOVORA (JEZIKA)  I OLOVKE (PISANJA)

Također, od kušnji koje ce zadesiti naš ummet je kušnja govora i pisanja.
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, u jednom hadisu kaže: "Doći će velika smutnja koja će obuhvatiti sve Arape a oni koji u njoj   budu   ubijeni   ući   ce      u džehennem(Ući će u     džehennem zato što su se borili s nijetom svađe a ne s nijetom da Allahova,    dželle šanuhu, riječ vlada, niti da se zaštiti onaj kome je zulum (nepravda) učinjen)
Jezik ce tada biti opasniji od sablje.“
(Et-Tirmizi 6/402. Ebu Davud i Ibnu Madždže hasen)
U drugim rivajetima se kaže da će kušnja olovke (pisanja) biti teža i opasnija od sablje. Na žalost i ovo smo doživjeli pa vidimo u čemu se nasa sijela provode, u kakvom razgovoru, kao što vidimo mnoge novine pretrpane člancima koji siju smutnju i raspiruju fitnetluke, a ne želi se takvim pisanjem postići Allahovo, dželle sanuhu, zadovoljstvo. Molimo Allaha, dželle šanuhu, da nas zakloni od jasnih i nejasnih iskušenja. ()

*
0
*
0
Logged

"Smrt je jedna...pa neka bude na Allahovom putu." Šejh Abdullah Azam
crnileptir
*
Oflajn
13393
Vidi Profil
« Odgovori #10 u: Juni 13, 2008, 20:37:50 »


13.  POJAVLJIVANJE LJUDI  LAŽLJIVACA KOJI CE ZA SEBE TVRDITI  DA SU  POSLAN1CI

Od predznaka Sudnjeg dana koji su se obistinili je pojavljivanje lažljivaca koji će za sebe tvrditi da su poslanici. Njihov broj će biti pnbližno trideset.Neki od njih su se pojavili još za vrijeme Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, neki za vrijeme ashaba i jos uvijek se pojavljuju.
Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Neće nastupiti Sudnji dan sve dok se ne pojavi oko trideset dedždžala, lazljivaca i svi će za sebe tvrditi da su poslanici." ( EI-Buhari 6/616 i Muslim 18/45)
Od ovih lažnih Poslanika do sada su se već pojavili:
- Musejleme    EI-Kezzab    koji      se pojavio pred kraj Poslanikovog, sallallahu    alejhi    ve    sellem, života, te mu je Poslanik, sallallahu alejhi    ve    sellem,    poslao    pismo i nazvao ga lažovom. Njega su muslimani   ubili za vrijeme Ebu Bekrove, radijallahu anhu, vladavine u poznatoj bici na Jemami.
-U  Jemenu se pojavio Esved EI-Anesi koji je ubijen prije Posla- nikove, sallallahu alejhi ve sellem, smrti.
- Takođe  se pojavila i žena po imenu Sedžah, koju je pomenuti Musejleme  oženio,pa pošto je Musejleme ubijen ona se povratila u Islam.
- Tulejha ibnu Huvejlid EI-Esedi se pokajao i vratio u vjeru.
- Muhtar ibnu Ebi Ubejd Es-Sekafi se proglasio Poslanikom u Kufi.
- Haris    EI-Kezzab     se pojavio za vrijeme halife Abdul-Melika ibnu Mervana i ubijen je.
U novije vrijeme u Indiji se pojavio Mirza Ahmed EI-Kadijani koji se    proglasio    Poslanikom     i rekao da je on Isa koji se očekuje i tome  slično, ali mu je ulema žestoko odgovorila i ubrojala ga u skupinu lažljivaca.
-1233. h.  u  Iranu    se pojavio Mirza Abbas a umro je    Palestini 1309.h.
- Takođe   se    i    u    Sudanu pojavio Mahmud Muhammed Taha i zaveo   je    dosta    svijeta.   Ubijen je 1958.g. Ovakvi lažljivci će se pojavljivati sve dok im poslednji ne bude ćoravi Dedždžal.
 Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem,u hadisu kaže:"Tako miAllaha, neće nastupiti Sudnji dan sve dok se ne pojavi trideset lažljivaca a poslednji ce im biti ćoravi Dedždžal." (Prenosi ga Ahmed 5/16 sahih)
Od ovih lažljivaca bit će četiri žene, a ostalo su muškarci, kao što je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, u hadisu koji prenosi Huzejfe, radijallahu anhu, najavio: "Biće u mom ummetu dvadeset i sedam dedždžala, četiri će biti žene, a ja sam posljednji Poslanik, i nema poslanika iza mene." (Prenosi ga Ahmed 5/396)

14. RAšIRENOST BEZBJEDNOSTI  (SIGURNOSTI)

Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:
"Neće nastupiti Sudnji dan sve dok konjanik ne bude (bez straha) prelazio rastojanje od Iraka do Mekke, ne bojeći se nikoga, osim da u putu zaluta." (Prenosi ga Ahmed 2/370 sahih) Ovaj predznak se obistinio još u vrijeme ashaba, radijallahu anhum, kada se Islam proširio i kada je zavladala opšta pravda u tim područjima.
Adijj ibnu Hatim, radijallahu anhu, kaže: "Dok sam sjedio kod Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, došao je  jedan čovjek i požalio se na siromaštvo.Zatim je došao drugi i požalio se    na   razbojnike  koji su presretali karavane i pljačkali putnike.
Tada mi Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, reče:
- O Adijju, jesi li ti kada vidio mjesto Hiru? (Mjesto u Iraku)
- Nisam ga vidio, ali sam čuo za to mjesto - odgovorih ja.
- Ako  duže poživiš sigurno ćeš vidjeti kako žena sama u nosiljci na    devi   putuje    od     Hire sve do tavafa oko Kabe,ne bojeći se nikoga  osim Allaha, dželle šanuhu, - reče Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem.
- Kako će proći  pored  razbojnika  iz plemena Tajj koji su se pročuli po svom zlu - pomislih ja.
- I  ako  duže  poživiš  vidjećeš da će Kisrine riznice pasti kao plijen..." (El Buhari )

 Na kraju ovog hadisa Adijj, radijallahu anhu, kaže:"Već sam doživio i vidio da žena sama u nosiljci na devi dolazi iz Hire i tavafi oko Kabe ne bojeći se nikog osim Allaha, dželle šanuhu, i bio sam među onima koji su osvojili blago Kisre ibnu Hurmuza, a ako malo duže poživite vidjećete ono što je Poslanik, Ebul-Kasim, sallallahu alejhi ve sellem, najavio da će čovjek nositi punu šaku blaga, ne nalazeći onoga ko bi to od njega primio."
 (Prenosi ga EI-Buhari 6/610)
Kao što iz ovog hadisa odAdijja,radijallahu anhu, vidimo da se ovaj predznak - opća sigurnost - još u njegovo vrijeme, ostvario, takođe će se - inšaallah - obistiniti i u vrijeme Mehdije i Isa'a, alejhisselam, kada zavlada pravednost, nakon zuluma i nepravde.

*
0
*
0
Logged

"Smrt je jedna...pa neka bude na Allahovom putu." Šejh Abdullah Azam
crnileptir
*
Oflajn
13393
Vidi Profil
« Odgovori #11 u: Juni 17, 2008, 20:37:31 »


15. POJAVLJIVANJE VATRE U  HIDŽAZU

Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je najavio da će jedan od predznaka Sudnjeg dana biti velika vatra koja će se pojaviti u Hidžazu (zapadnom dijelu Arabije) koja će obasjati vratove deva u Busri, nedaleko od Damaska, u Siriji.
Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Neće nastupiti Sudnji dan sve dok se ne pojavi velika vatra u području Hidžaza koja će osvijetliti vratove deva u Busri (u Siriji)." (EI-Buhari 13/78 i  Muslim  18/30)

I, uistinu, u petak 5. 6. 654.h. u okolini Medine se pojavila velika vatra koja je obasjavala sve do mjesta Busre, tako da su njeni stanovnici vidjeli vratove deva prema toj svjetlosti. Dva dana prije toga (u srijedu) su Medinu i njenu okolinu zadesili snažni potresi koji su potrajali sve do petka, kada se pojavila ta velika vatra, koja je svijetlila više od mjesec dana.Čak su ljudi u Tejmi (oazi u sjevernoj Arabiji) u svojim kućama pisali knjige prema svjetlosti te velike vatre.
Njen plamen je dostizao visinu tri munare i ona se vidjela i iz Mekke i iz Busre. Ta vatra nije imala toplotu jer je u Medinu dolazio hladni povjetarac i iz toga se razumjelo da je to jedan od Allahovih znakova. Mnogi učenjaci, kao što su En-Nevevi i Ibnu Hadžer, kao i historičari Ibnu Kesir, Ebu Same i mnogi drugi su ovaj događaj pomenuli u svojim knjigama.
Mustafa Šelebi u svojoj knjizi "Sahihu ešratis-sa'a" kaže: "Ko pročita ono što je napisano o ovoj velikoj vatri i o tom događaju zaključiće da je ona bila slična onome što se u današnjem vremenu naziva veliki vulkan popraćen snažnim zemljotresima.
Također, gledajući ono što su očevici napisali vezano za taj događaj, kaže se da je ovaj Allahov, dželle šanuhu, znak imao veliki uticaj na većinu ljudi koji su se tom prilikom povratili Allahu, dželle šanuhu, čineci tevbu, napuštajuci griješenje i provodeći te dane u raznim vidovima ibadeta."
Treba napomenuti da ova vatra koja se pojavila sredinom sedmog stoljeća po hidžri nije vatra koja će se pojaviti pred kraj dunjaluka i koja će tjerati ljude prema mjestu gdje će biti polaganje računa. O toj vatri ćemo - inaša'allah - govoriti u velikim predznacima Sudnjeg dana.

16.  BORBA PROTIV TURAKA (MONGOLA I TATARA)

Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Neće nastupiti Sudnji dan sve dok ne dođe do borbe izmedu muslimana i Turaka, ljudi čija su lica široka kao štitovi obloženi kožom, oblačiće dlakava krzna, a obuća će im biti od krzna." (Muslim 18/37 )
Kurtubi kaze da su oni napali muslimane tri puta, a posljednji pohod Tatara je bio kada su uništili Bagdad pod vodstvom Džingis-kana u trinaestom stoljeću (665.h.) Njihovo napredovanje je zaustavio Kutuz pobjedivši ih u bici kod Anudžaluta i time je zaštitio muslimane od njihovog šerra. Izgled Tatara, koji su inače turskog porijekla, je baš ovakav kao što ih je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, opisao u prethodnom hadisu i pojavili su se baš u vrijeme En-Nevevija, u sedmom hidžretskom stoljeću pa je i on, rahimehullah, potvrdio da se ovaj opis odnosi upravo na njih.

*
0
*
0
Logged

"Smrt je jedna...pa neka bude na Allahovom putu." Šejh Abdullah Azam
crnileptir
*
Oflajn
13393
Vidi Profil
« Odgovori #12 u: Juni 19, 2008, 19:48:00 »


17.  BORBA PROTIV NEARAPA

Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem rekao:  "Neće nastupiti Sudnji dan dok se ne budete borili protiv nearapa Huvza i Kirmana, crvenih lica, pljosnatih  noseva, malih očiju, širokih lica kao štitovi obloženi kožom,a obuća će im biti od vunenog krzna." (EI-Buhari 6/604)
Kao što se vidi ovaj predznak je sličan ovome predhodnom, jer su čak i ti ljudi sličnog izgleda. Ovdje se misli na nearape što potvrđuje i slijedeći hadis u kojem Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: "Uskoro će Allah, dželle sanuhu, napuniti vaše ruke nearapima, pa će oni postati hrabri kao lavovi koji ne bježe i oni će ubijati vaše protivnike i jesti sa vama vaš plijen." (Ahmed 5/11 i Et-Taberani sahih)

18. IŠČEZAVANJE POVJERENJA I PREPUŠTANJE ODGOVORNIH POSLOVA ONIMA KOJI TO NE ZASLUŽUJU

Čuvati emanet, povjerenu stvar i izvršavati posao, zadatak i sve što mu je povjereno mogu samo pravi i iskreni vjernici koji osjećaju da su za to odgovorni pred svojim Gospodarom. Gubljenje osjećaja za tu odgovornost je jedan od predznaka Sudnjeg dana.
Ebu  Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:
"Kad se izgubi povjerenje isčekuj Sudnji dan!
- A kako se to gubi povjerenje Allahov Poslaniče? - upitaše.
- Kada se poslovi prepuste onima koji nisu za to sposobni, isčekuj Sudnji dan - odgovori Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem." (EI-Buhari 11/333)
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je objasnio Huzejfi, radijallahu anhu, da je emanet stavljen na dnu ljudskih srca i da će se postepeno gubiti, pa će nastupiti vnjeme kada će ljudi međusobno trgovati, a nećeš moći naći među njima nikoga da čuva emanet, pa će se govoriti: "Ima u tom i tom mjestu povjerljiv čovjek." U to vrijeme će se za neke ljude sa oduševljenjem govoriti: "Ah što je pametan, ah što je dosjetljiv, ah što je izdržljiv, a u njegovom srcu neće biti ni truna imana (vjere)." (Značenje ovog hadisa prenosi EI-Buhari 11/333)
 To stanje će nastupiti kada kod ljudi nestane bogobojaznosti i straha od Allahove kazne i kada njihov iman oslabi.
Također, će se na položaje i funkcije postavljati oni koji to ne zaslužuju niti su za to sposobni pa će ljude predvoditi i predstavljati oni najgori. Lošima će se davati prednost nad dobrima. Nastupiće - kako je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, najavio -varljive godine u kojima će se stvari izokrenuti; pa će se lašcu vjerovati a ne onome ko govori istinu, za poštenog će se govoriti da je varalica, a varalicu će smatrati poštenim i tome slično, kao što ćemo to, inšaallah, kasnije napomenuti.
*
0
*
0
Logged

"Smrt je jedna...pa neka bude na Allahovom putu." Šejh Abdullah Azam
crnileptir
*
Oflajn
13393
Vidi Profil
« Odgovori #13 u: Juni 21, 2008, 19:56:04 »


19.  NESTANAK ILUMA (ZNANJA)  I PROŠlRENOST NEZNANJA
 
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je najavio da je od predznaka Sudnjeg dana, proširenost neznanja (džehla) a nestanak znanja, kao što to prenosi Enes ibnu Malik, radijallahu anhu, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Od predznaka Sudnjeg   dana   je     da će nestati znanja a proširiće se neznanje." (EI-Buhari 1/178 i Muslim 16/222)

Ebu Musa i Ibnu Mes'ud, radijallahu anhu, prenose da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Zaista će pred Kjamet nastupiti dani u kojim će se spustiti i proširiti neznanje a dići će se znanje." (EI-Buhari 13/13)

DŽAHILI  (NEZNALICE)  ĆE DAVATI  FETVE  (FIKHSKE ODGOVORE)

Znanja će nestati smrću učenih ljudi kao što je to pojašnjeno u hadisu koji prenosi Abdullah ibnu Amr ibnul-As, radijallahu anhu, da je čuo Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da kaže: "Zaista Allah, dželle šanuhu, neće nauku uzeti čupajući je iz grudi svojih robova, nego će je uzeti uzimajući duše učenjaka, pa kada ne bude ostao ni jedan učen čovjek, ljudi će za svoje poglavare uzeti neznalice, koji će. kada budu pitani za neke propise, davati fetve bez posjedovanja odgovarajućeg znanja i tako će skrenuti sa pravog puta a i druge odvoditi u zabludu." (EI-Buhari 1/194 i Muslim 16/223)

 Alija, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Na blizinu Sudnjeg dana ukazuju slijedeće stvari:
- Kada bude puno onih koji će sa minbera  (govornica) govoriti,
- Kada vaši učeni (ulema) budu naklonjeni vašim vlastima (pretpostavljenima),   pa   im   odobre     i dozvole ono sto je zabranjeno, a zabrane im ono što je  bilo dozvoljeno i budu im davali fetve (odgovore) onakve kakve njima odgovaraju,
- Kada   vaši   učeni   budu   tražili  nauku da uzmu vaše dinare i dirheme,
- I kada počnete trgovati sa Kuranom
(Prenosi ga Ed-Dejlemi u Firdevsu )

  Kada pogledamo ovaj hadis i našu današnju situaciju, kako se sa fetvama traži svačije drugo zadovoljstvo više nego Allahovo, dželle sanuhu, te šta se radi s Kur'anom, na što se svelo njegovo učenje, onda uistinu treba da se zapitamo kakvi smo mi muslimani?!
Sa ovim ilumom (znanjem) koje će se dići misli se na poznavanje propisa iz Kur'ana i Sunneta, jer to je znanje koje su Allahovi poslanici ostavili učenim ljudima u emanet, jer učenjaci su nasljednici Allahovih poslanika, pa kada odu učenjaci sa njima će otići i taj ilum i zamrijeće praktikovanje Poslanikovog, sallallahu alejhi ve sellem, sunneta te će se pojaviti raznorazne novotarije (bid'ati) u vjeri i proširiće se neznanje.
Međutim, što se tiče ovosvjetskog znanja ono će biti u porastu i napretku i sa ovim hadisima se ne misli na to dunjalučko znanje. Pravi učenjaci su oni koji rade i postupaju po onome što su naučili i oni usmjeravaju ummet, upućuju ga na put istine i hidajeta (upute). Znanje bez praktikovanja nema nikakve koristi nego će to biti samo šteta i kazna za onoga ko je nešto znao a to nije radio.

Dakle, učenjaka će biti sve manje i manje a jos će manje biti onih koji će ono što znaju sprovoditi u djelo, što potvrduje i dodatak već pomenutom hadisu koji prenosi EI-Buhari (10/456) da će se pored dizanja znanja, i proširivanja neznanja ".. / malo raditi po tome." tj. malo će se sprovoditi u djelo ono sto se zna.

Znanje će se smanjivati a džehl (neznanje) će se širiti do te mjere da ljudi neće poznavati osnovne islamske propise, kao što je najavljeno u hadisu koji prenosi Huzejfe, radijallahu anhu, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Nestajaće Islama  kao što pruge na štofu (odjelu) nestaju (izližu se), do te mjere da se neće znati šta je post, šta namaz, šta hadž, šta zekat. Alahova knjiga će za jednu noć biti dignuta pa na Zemlji neće ostati od nje ni jedan ajet. Ostaće samo grupe ljudi, starac i starica koji će govoriti: "Naše smo očeve (pretke) zatekli da izgovaraju ovu riječ: "La ilahe illellah", pa je i mi izgovaramo..." (Ibnu Madždže 2/1344 i El-Hakim 4/473   sahih)

Ashab Abdullah ibnu Mes'ud, radijallahu anhu, kaže. "Kur'an će biti uzet od vas, u toku jedne noći će biti izbrisan iz grudi hafiza pa na zemlji od njega neće više ništa ostati." (Et-Taberani sahih)
Ibnu Tejmije, rahimehullah, kaže: "Pretkraj dunjaluka će Kur'an biti dignut iz mushafa i hafiskih grudi, pa neće u grudima ostati ni jedna riječ, niti će u mushafima ostati ijedan harf."

A još gore od svega toga biće da se na Zemlji neće spominjati Allahovo, dželle šanuhu, ime, kao što to stoji u hadisu koji prenosi Enes, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:
"Neće nastupiti Sudnji dan sve dok se na Zemlji ne prestane spominjati: "Allah, Allah." (Muslim 2/178 )
To će biti vrijeme koje je najavio Ibnu Omer, radijallahu anhu, u hadisu gdje kaže: "... Pa će ostati otpad ljudi, koji neće znati šta je dobro, niti će sprječavati zlo." (Ahmed sahih)
*
0
*
0
Logged

"Smrt je jedna...pa neka bude na Allahovom putu." Šejh Abdullah Azam
crnileptir
*
Oflajn
13393
Vidi Profil
« Odgovori #14 u: Juni 28, 2008, 20:13:19 »


20. NATJECANJE U GRADNJI VISOKIH KUĆA

Od predznaka Sudnjeg dana koji su se pojavili ubrzo nakon Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, smrti je natjecanje ljudi u gradnji visokih i ukrašenih kuća. Svakako je to bio rezultat imetka koji se nakupio i dunjalučkih blagodati koje su im date pa ih je zadesila bolest koje je zadesila i narode prije njih pa su počeli sakupljati imetak i trošiti ga u nepotrebne stvari. U to natjecanje u gradnji, su se uključili beduini (seljaci) i drugi potrebni i siromašni ljudi kojima se dunjaluk otvorio.

U drugom hadisu o Džibrilovom, alejhisselam, dolasku Muhammedu, sallallahu alejhi ve sellem, između ostalog on ga pita za vrijeme nastupanja Sudnjeg dana, pa mu Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, odgovara:
"... Upitani o tome ne zna ništa više od onog koji ga pita, ali će te obavijestiti o njegovim predznacima; kada žena (majka) rodi sebi zapovjednika, kada vidiš bosonoge, neobučene, siromašne pastire da se natječu u gradnji visokih zgrada." (Muslim 1/158)

U rivajetu Ebu Hurejre, radijallahu anhu, se kaže: "Kada vidiš da se pastiri natječu u gradnji visokih kuća to ti je od predznak Sudnjeg dana." (EI-Buhari 1/114 i Muslim 1/161)
U drugom EI-Buharijevom rivajetu se kaže: "Neće nastupiti Sudnji dan... dok se ljudi ne počnu natjecati u gradnji visokih zgrada."(EI-Buhari 13/81)

Takođe je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, najavio da će se kuće ukrašavati kao što se ukrašava štof za odijela. U hadisu se kaže: "Neće nastupiti Sudnji dan sve dok ljudi ne počnu graditi kuće i ukrašavati ih šarama kao što se štof za odijelo ukrašava.' (Prenosi EI-Buhari u "El-edebul-mufred" str   63 (778))

21. DA ĆE MAJKA RODITI SEBI ZAPOVJEDNIKA

Ovaj predznak Sudnjeg dana je najavljen skupa sa prethodnim predznakom    u    istom    hadisu o Džibril, alejhisselamu, u kojem Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: "... ali ću te obavijestiti o njegovim predznacima; kada majka rodi sebi zapovjednika..." (Prenosi ga Muslim 18/13)

Ovaj hadis ukazuje na to kakvo će vrijeme nastupiti pred Kijamet, da će se stvari do te mjere izokrenuti pa će onaj koji je rođen naređivati svojoj majci, iako bi to trebalo biti obrnuto. Ovaj predznak se obistinio jer vidimo da je danas neposlušnost prema roditeljima, nažalost, prešla svaku mjeru. Kur'an nam brani da svome roditelju čak kažemo i "uh" a kamoli šta drugo i gore od toga. Međutim, šta sve čujemo da djeca svojim roditeljima kažu, i ne samo kažu nego i urade. Čak se dešava da ih psuju, grde pa čak i udaraju, na sudu ih optužuju i tome slično. Na Zapadu se djeca "pobrinu" da što prije roditelje strpaju u domove za starce i tako ih se riješe.

Kada s druge strane pogledamo, da Islam obećava onima koji lijepo postupaju prema svojim roditeljima džennet, onda uistinu vidimo koliko je Islam pretekao zapadnu "civilizaciju" svojim principima, kojih se mi muslimani počesto stidimo i odričemo. A zašto?
*
0
*
0
Logged

"Smrt je jedna...pa neka bude na Allahovom putu." Šejh Abdullah Azam
Stranica: [1] 2 Idi gore Printaj 
« prethodno sljedeće »
Skoci na:  

Posjetilaca: 69708665
Copyright © IslamBosna.ba
Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines