ForumIslamBosnaTražiKontaktŠuraLoginRegistruj se

Privatni kutak

IB - Dućan:

Zadnji tekstovi:

Podrži IB:

Zadnji postovi:

Poruke dana


Statistika
Poruka: 614846
Tema: 65051
Članova: 56077
Najnoviji član: JackieMa


Popularno

+  IslamBosna Forum
|-+  Forum na bosanskom jeziku
| |-+  Dijalog s nemuslimanima (Moderator: ummuSumejja)
| | |-+  Za Nove u Islamu
0 Članova i 1 Gost citaju ovu temu. « prethodno sljedeće »
Stranica: [1] 2 3 4 Idi dolje Printaj
Tema: Za Nove u Islamu  (Čitanja 33645 puta)
Ummu Marjam
Oflajn
7130
Vidi Profil
« u: Maj 12, 2008, 14:48:03 »


 

As Salaamu alejkum

Nas insha'Allaah brat tirkiz, me inspirisao da otvorim ovakvu temu za one koji su se tek vratili Islamu iz drugih vera ili uopste koji nisu pre prakticirali Islam, pa da im ovde pomognemo insha'Allaah oko osnovnih stvari, Islamskih propisa, delimo neka nasa iskustva, savete itd.
Pozeljni su i tekstovi i video klipovi, koji bolje objasnjavaju npr shehadet, namaz, Ramadan post, imanske sartove i sl.


Ajmo na posao cek

*
0
*
0
Logged
el-Kosovi
*
Oflajn
1871
Vidi Profil
« Odgovori #1 u: Maj 12, 2008, 14:52:37 »


Evo, mozda ova mala curica moze da pomogne:

<a href="http://www.youtube.com/v/gGFjkfKoECc" target="_blank">http://www.youtube.com/v/gGFjkfKoECc</a>
*
0
*
0
Logged

šerijat = way of life = art de vivre
Ummu Marjam
Oflajn
7130
Vidi Profil
« Odgovori #2 u: Maj 12, 2008, 15:00:46 »


 

Namaz (ar. salaah)

Namaz se smatra najvrijednijim ibadetom. Islam i njegovi sljedbenici su mu pridavali, i pridaju, posebnu pažnju. Odlika namaza medju drugim ibadetima je više nego jasna; on je veza izmedju roba i njegova Gospodara i u njemu se ogleda covjekova pokornost Bozijim naredjenjima.

1) Definicija namaza

U arapskom jeziku “salah" je molitva ili dova. U tom znacenju mi je nalazimo u Kur’anu u rijecima Uzvišenog:

“... i moli se za njih, molitva tvoja ce ih zaista smiriti.” (Prijevod znacenja Kur’ana, Et-Tewba: 103)
Terminološki namaz je ibadet koji obuhvata odredjene rijeci i pokrete koji pocinju izgovaranjem rijeci “Allah je najveci" (ar. tekbir) a prestaje predavanjem selama.
Pod odredjenim rijecima se misli na izgovaranje tekbira, ucenje Kur’ana, velicanje Allaha, cinjenje dova i sl.
Pod odredjenim djelima se misli na stajanje (ar. kijam), pregibanje (ar. ruku’), padanje licem na tle (ar. sudzud), sjedenje (ar. dzulus) i sl.

2) Vaznost namaza kod vjerovjesnika i poslanika, Allahov mir neka je sa njima

Namaz je bio propisan u svim nebeskim religijama koje su objavljene prije poslanstva Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem. Tako nalazimo da je Ibrahim, a.s., trazio od Uzvisenog da njega i njegovu porodicu ucini od onih koji namaz obavljaju.
“Gospodaru moj, daj da ja i neki potomci moji obavljamo namaz (molitvu).” (Prijevod znacenja Kur’ana, Ibrahim: 40)
Ibrahim, a.s., je trazio od svoje porodice da ga obavljaju. Uzviseni kaze:

... i trazio je od celjadi svoje da namaz obavljaju…” (Prijevod znacenja Kur’ana, Merjem: 55)
Uzviseni je rekao obracajuci se Musau, a.s.:

“Ja sam, uistinu, Allah, drugog boga, osim Mene, nema; zato samo Meni robuj i namaz obavljaj - da bih ti uvijek na umu bio!” (Prijevod znacenja Kur’ana, Ta-ha: 14) Allah je namaz naredio i Isau, a.s.

... i ucinice me, gdje god budem, blagoslovljenim, i naredice mi da dok sam ziv namaz obavljam i milostinju udjeljujem.” (Prijevod znacenja Kur’ana, Merjem: 31)
Poslaniku Muhammedu namaz je naredjen na nebesima dok je bio na mi'radzu. U pocetku mu je bilo naredjeno pedeset namaza, a zatim je Uzviseni taj broj smanjio na pet, s tim da iako se obavlja pet ima se nagrada pedeset.
Islamska ulema je slozna da je pet propisanih namaza, i to: sabah, podne, ikindija, aksam i jacija.

3) Dokazi o obaveznosti namaza


Jako puno dokaza nas upucuje na obaveznost namaza, a mi cemo izdvojiti samo neke:

Prvo: Dokazi iz Kur’ana Casnog

1) Uzviseni je rekao:
Namaz obavljajte i zekat dajite” (Prijevod znacenja Kur’ana, El-Bekara: 43)
2) I kaze Uzviseni:
Vjernicima je propisano da namaz obavljaju u odredjeno vrijeme” (Prijevod znacenja Kur’ana, En-Nisa’: 103)
3) Uzviseni Allah kaze:
A naredjeno im je da samo Allaha obozavaju, da mu iskreno, kao pravovjerni, vjeru ispovijedaju, i da namaz obavljaju, i da zekat udjeljuju; a to je ispravna vjera” (Prijevod znacenja Kur’ana El-Bejjine: 5)

Drugo: Dokazi iz sunneta

1) Hadis Ibn Omera, radijallahu anhu, u kojem stoji da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:
“Islam se temelji na pet stvari:
(1) svjedocenju da nema boga osim Allaha i da je Muhammed Njegov poslanik,
(2) obavljanju namaza,
(3) davanju zekata,
(4) odlasku na hadzdz i
(5) postu ramazana.” (muttefekun alejhi)
2) Hadis Omera ibnu-l-Hattaba, radijallahu anhu, u kojem se kaze da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Islam je da posvjedocis da nema boga osim Allaha i da je Muhammed Njegov poslanik, da obavljas namaz, dajes zekat, postis ramazan i obaviš hadzdz ukoliko si u mogucnosti podnijeti put…" (biljezi ga Muslim)
4) Hadis Ibn Abasa, radijallahu anhu, u kojem se stoji da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, poslao Mu'aza, radijallahu anhu, u Jemen i da mu je rekao: “Pozovi ih da posvjedoce da nema boga osim Allaha i da je Muhammed Njegov poslanik, pa ako te u tome poslusaju poduci ih da im je Allah naredio pet namaza u svakom danu i noci.." (muttefekun alejhi)

Trece: Slaganje svih islamskih ucenjaka (ar. idzma')

Sva islamska ulema je slozna oko propisanosti pet dnevnih namaza i toga da su oni stroga vjerska duznost (ar. farz)

4) Mudrost propisivanja namaza


U propisivanju namaza su mnoge mudrosti, a mi cemo spomenuti samo neke od kojih su:
a) postizanje svijesti o robovanju Uzvisenom Allahu (ar. ubudijjetu). Naime, covjek obavljanjem namaza izgradjuje svijest o ovom ubudijjetu i on time odrzava vezu sa svojim Stvoriteljem.
b) Namaz odrzava covjekovu vezu sa njegovim Gospodarom i biva povodom toga da Ga se covjek stalno sjeca.
c) Namaz odvraca od losih postupaka i razvrata. On covjeka cisti od losih grijeha i gresaka.
O ovome nam govori hadis koji se prenosi od Džabira ibn Abdullaha, radijallahu anhu, u kojem Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: “Primjer namaza je poput primjera rijeke koja tece ispred vrata nekog od vas i on se pet puta dnevno pere na toj rijeci.” (biljezi ga Muslim)
d) Namazom vjernik postize smiraj srca, duse i on mu pomaze da prevazidje probleme s kojima se susrece. Zato je namaz bio radost Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i on ga je obavljao cim bi ga kakav problem zadesio. Cak je, sallallahu alejhi ve sellem, govorio Bilalu, radijallahu anhu,: “O Bilale, odmori nas njime (namazom).” (biljezi ga Ahmed)
Ko je duzan obavljati namaz;


5) Svaki punoljetan i razuman musliman i muslimanka su duzni obavljati namaz.


Nevjernik nije duzan obavljati namaz, tj. ne trazi se od njega da ga na ovom svijetu obavlja jer mu ne bi bio primljen zbog nevjerovanja (ar. kufra), mada ce odgovarati za njegovo neobavljanje na onome svijetu jer je bio u stanju da ga obavlja kao musliman ali on to nije ucinio. O tome nam govore rijeci Uzvisenog:

“Sta vas je u Sekar dovelo?” “Nismo” - reci ce - “bili od onih koji su namaz obavljali i od onih koji su siromahe hranili, i u besposlice smo se sa besposlenjacima upustali, i Sudnji dan smo poricali, sve dok nam smrt nije dosla.” (Prijevod znacenja Kur’ana El-Muddessir 42-47)
Namaz nisu duzna obavljati djeca kao i psihicki nenormalne osobe. Takodjer, namaz nije duzna obavljati ni zena dok ima menstruaciju (ar. hajz) ili pojavljivanje krvi koju je prouzrokovalo radjanje djeteta (ar. nifas).
Roditelji su duzni djecu podsticati na obavljanje namaza od njihove sedme godine, a ako ga ne pocnu obavljati do desete onda ih mogu zbog toga i udariti kao što je to doslo u hadisu od Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kako bi shvatili njegovu bitnost i navikli se na njegovo obavljanje.

6) Status onoga koji ne obavlja namaz


Onaj ko ostavi obavljanje namaza smatra se nevjernikom koji je izasao iz okvira vjere i odmetnuo se od islama. Od takve osobe se trazi da se pokaje, pa ukoliko se to ne desi on postaje otpadnik od vjere; ne kupa se nakon smrti (ar. gusl), ne oblace mu se cefini, ne klanja mu se dženaza, niti se ukopava u muslimansko groblje.

7 ) Uslovi ispravnosti (ar. sartovi) namaza

1) islam
2) razum
3) punoljetnost
4) nastupanje namaskog vremena
5) nijet
6) okretanje prema kibli
7) prikrivanje stidnog mjesta
Stidno mjesto (ar. avret) kod covjeka je sve izmedju pupka i koljena. Sto se tice zene njeno cijelo tijelo je avret osim lica i saka.
8 ) cistoca tijela, odijela i mjesta gdje ce se klanjati
9) abdest i kupanje (ar. gusl) po potrebi

8 ) Namaska vremena:

1) Vrijeme podne namaza: od momenta kad Sunce predje polovinu neba pa sve dok sjenka neke stvari ne postane iste dužine kao i ta stvar.
2) Vrijeme ikindije namaza: od prestanka podnevskog vakta pa sve dok sjenka neke stvari ne postane dva puta veca od njene stvarne duzine.
3) Vrijeme aksam namaza: od zalaska Sunca pa sve do nestanka suncevog crvenila na horizontu.
4) Vrijeme jacije namaza: od isteka aksamskog vremena, pa sve do isteka polovine noci.
5) Vrijeme sabah namaza: od zore do izlaska Sunca.
Dokaz za ovo je hadis od Abdullaha ibn Amra, radijallahu anhu, u kojem stoji da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: Vrijem podne namaza je od momenta kada Sunce predje polovinu neba i dok je sjenka covjeka kao i njegova duzina, sve dok ne nastupi ikindija. Vrijeme ikindije je sve dok sunce ne pocne gubiti svoj sjaj (dok ne pozuti). Vrijeme aksama je sve dok ne nestane crvenila. Vrijeme jacije je do pola sredine noci. Sabahsko vrijeme je od zore do izlaska Sunca, a kada sunce izlazi ne obavljaj namaz.” (biljezi ga Muslim)


9) Broj rekata obaveznih (ar. Farz) namaza:


Ukupan broj farz rekata koji se moraju obaviti u jednom danu je sedamnest. Oni su rasporedjeni po vaktovima na sljedeci nacin:
Podne: cetiri rekata
Ikindija: cetiri rekata
Aksam: tri rekata
Jacija: cetiri rekata
Sabah: dva rekata
Ko namjerno klanja vise ili manje rekata od gore navedenih njegov namaz nije ispravan.
Onaj ko je na putu (ar. musafir) treba cetverorekatne namaze skratiti i klanjati ih kao dvorekatne.
Musliman je duzan ove namaze obavljati u njima propisanom vremenu osim sa serijatski priznatim opravdanjem kao sto je: san, zaborav ili put (kada moze spojiti podne sa ikindijom i aksam sa jecijom). Ukoliko se desi da covjek zaboravi obaviti neki od namaza duzan je da ga klanja cim se sjeti.

Namaski ruknovi

* Stajanje (ar. kijam) za onoga ko je umogucnosti
* Pocetni tekbir (ar. tekbiru-l-ihram)
* Ucenje Fatihe (prve sure u Kur’anu)
* Pregibanje (ar. ruku’)
* Vracanje sa ruku’u
* Klanjanje (ar. sedzda) na sedam djelova tijela
* Sjedenje izmedju dvije sedzde
* Tešehhud
* Sjedenje za tesehud
* Smireno obavljanje ovih ruknova
* Redosljed u izvrsavanju ruknova
* Predavanje selama

10) Namaski vadzibi

Namaskih vadziba ima osam:
Prvi: Svi tekbiri osim pocetnog tekbira koji je rukn.
Drugi: Izgovaranje “semi Allahu limen hamideh” za imama i onoga ko zasebno klanja.
Treci: Izgovaranje “rabena veleke-l-hamd”. Ovo je vadzib za sve; imama, onoga ko klanja za imamom ili klanja zasebno.
Cetvrti: Izgovaranje “subhane Rabije-l-Azim” za vrijeme ruku'a.
Peti: Izgovaranje “subhane Rabije-l-A’la” za vrijeme sedzde.
Sesti: Izgovaranje “rabigfirli” izmedju dvije sedzde.
Sedmi: Prvi tesehhud na kojem se uci:

Osmi: Sjedenje za prvi tesehhud.
Ukoliko bi covjek namjerno ostavio neki od ovih vadziba njegov namaz ne bi bio ispravan. U slucaju da ih izostavi iz neznanja ili greskom duzan je uciniti sehvi sedzdu.

11) Namaz u dzematu

Musliman treba da farz namaze klanja u dzamiji sa dzematom kako bi zadobio Allahovo zadovoljstvo i Njegovu nagradu.
Namaz u dzematu je dvadeset sedam puta bolji od namaza kojeg covjek klanja zasebno. U hadisu od Ibn Omera, r. a., se kaze da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Namaz u dzematu je bolji od namaza pojedinca dvadeset i sedam puta.” (muttefekun alejhi)
zeni muslimanki je namaz u kuci bolji od namaza u dzematu.

12) Stvari koje kvare namaz

Namaz se moze pokvariti nekom od sljedecih stvari:
1) Namjerno jedenje i pijenje u toku namaza. Islamski ucenjaci su slozni da je onaj ko namjerno pojede ili popije nesto u toku namaza duzan taj namaz ponovo obaviti.
2) Namjeran govor pored onoga sto se uci u namazu. Od Zejda ibn Erkama, radijallahu anhu, se prenosi da je rekao: “Mi smo obicajili govoriti u namazu. Covjek bi govorio sa onim ko je klanjao do njega sve dok Uzviseni nije objavio:

“I pred Allahom (u namazu) ponizno stojte.” (Prijevod znacenja Kur’ana El-Bekara: 238). Nakon ovoga bilo nam je naredjeno da sutimo i da ne govorimo.” (muttefekun alejhi)
Takodjer, postoji slaganje islamske uleme oko toga da je namaz onoga ko namjerno progovori u namazu, a ne zeli da time popravi svoj namaz, neispravan.
3) Pretjerani namjerni pokreti u namazu koji nisu od njegovih sastavnih djelova. Pod pretjeranim pokretima se misli na one koji kod onoga ko gleda ostavljaju dojam da ta osoba nije u namazu.
4) Namjerno izostavljanje nekog sarta ili rukna kao sto je klanjanje bez abdesta ili klanjanje bez okretanja prema kibli. Buharija i Muslim biljeze hadis u kojem je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao jednom beduinu koji nije pravilno obavio namaz: “Vrati se i klanjaj, jer ti nisi klanjao.”
5) Smijeh u namazu. Islamska ulema je slozna da se namaz kvari smijehom.

13) Periodi u kojima je zabranjeno klanjati

1) nakon sabah namaza, pa sve dok se Sunce malo ne uzdigne na nebu,
2) kada je Sunce na sredini neba,
3) poslije ikindije do zalazka Sunca.
Na zabranu obavljanja namaza u ovim vremenskim razdobljima upucuje nas hadis Ukbete ibn Amira, radijallahu anhu, u kojem je on rekao: “Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nam je zabranjivao obavljanje namaza i ukopavanje nasih mrtvih u tri vremenska perioda: od izlaska Sunca do njegovog uzdizanja na nebu, kada je ono na sredini neba pa sve dok ne predje polovinu i kada se priblizi zalasku pa sve dok ne zadje.” (biljezi ga Muslim)
Takodjer, i zbog hadisa koji se prenosi od Ebi S’aida, radijallahu anhu, u kojem je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Nema obavljanja namaza poslije ikindije dok ne zadje Sunce, niti poslije sabah namaza dok ne izadje Sunce.” (muttefekun alejhi)

14) Kratak opis nacina obavljanja namaza:

Musliman je duzan da u svim stvarima vjere slijedi Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, pa tako i u namazu. Ovo je utoliko bitnije ako znamo njegove, sallallahu alejhi ve sellem, rijeci: “Klanjajte kao sto mene vidite da klanjam.” (Biljezi ga Buharija)
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je kada bi htio obaviti namaz ustajao i donosio odluku (ar. nijet) srcem. Od njega, sallallahu alejhi ve sellem, se ne prenosi da je nijet izgovarao. Zatim bi izgovarao tekbir (Allahu ekber) dizuci svoje dlanove ponekad u visini ramena, a ponekad u visini usiju. Nakon ovoga bi na prsima vezao ruke i to desnu preko lijeve uceci jednu od pocetnih (ar. istiftah) dova od kojih je:

Zatim bi ucio suru El-Fatiha i neku drugu suru iz Kur’ana. Nakon ovoga bi donosio tekbir dizuci ruke i odlazio na ruku' na kojem bi drzao svoja ledja ravnomjerno povijena tako da bi se na njih mogla staviti tepsija sa vodom a da se ona ne prospe, pri tome tri puta izgovarajuci: “Subhane Rabije-l-Azim”. Zatim bi se vracao sa ruku'a dizuci ruke i izgovarajuci “Semi Allahu limen hamideh, Rabbena veleke-l-hamd”. Sa ruku'a se vracao tako da je ponovo bio u potpuno stojecem polozaju nakon cega bi ponovo donosio tekbir i odlazio na sedzdu. Kada bi bio na sedzdi odmicao je ruke od tijela tako da se mogla vidjeti bijelina ispod nejgovih pazuha. Svojim celom, nosom, dlanovima, koljenima i vrhovima stopala bi cvrsto doticao tlo izgovarajuci tri puta: “Subhane Rabije-l-A’la”. Zatim bi ponovo donosio tekbir. Vracajuci se sedzde sjedao bi na lijevu nogu savijajuci desno stopalo sa prstima (desnog stopala) okrenutim prema kibli.

Zatim bi donosio tekbir i obavljao jos jednu sedzdu nakon cega bi ustajao na drugi rekat.
Ovako je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, cinio na svakom rekatu. Kada bi sjedio nakon prva dva rekata za prvi tesehud ucio bi etehijatu.

Zatim bi ustajao izgovarajuci tekbir i dizuci ruke. Ovo je, u isto vrijeme, cetvrto mjesto na kojem je, sallallahu alejhi ve sellem, dizao ruke. Kada bi sjedio za posljednji tesehhud (nakon treceg rekata aksama ili cetvrtog rekata podne, ikindije i jacije namaza) sjedao bi na lijevo bedro provlacio je desnu nogu ispod lijeve, dok bi prste desnog stopala savijao tako da su bili okrenuti u pravcu kible. U isto vrijeme savijao bi prste desne ruke osim kaziprsta koji je bio ispruzen (ili bi njime micao) i kojeg je svojim pogledom pratio. Ovom prilikom Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je ucio jos salavate i dovu.
Kada bi zavrsio sa ucenjem predao bi selam na desnu i na lijevu stranu izgovarajuci:

“Esselamu alejkum ve rahmetullah, Esselamu alejkum ve rahmetullah”.
Ovaj kratak opis je izveden iz veceg broja hadisa koji se prenose, a koji nama govore kako je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, obavljao namaz.
Ovo su samo neki do propisa vezanih za namaz o kojem ovisi ispravnost svih ostalih covjekovih djela. Ukoliko covjekov namaz bude ispravan bice ispravna i njegova ostala djela i obrnuto. Prva stvar za koju ce covjek biti pitan na Sudnjem danu jeste namaz. Pa ukoliko ga bude u potpunosti izvrsavao bice nagradjen Allahovom miloscu, a ukoliko on bude manjkav covjek ce propasti. Namaz odvraca od razvrata i losih postupaka. U njemu je smiraj duse i lijek za nju.
« Last Edit: Juli 17, 2008, 13:15:40 od *Saniyah* »
*
0
*
0
Logged
Ummu Marjam
Oflajn
7130
Vidi Profil
« Odgovori #3 u: Maj 12, 2008, 15:10:44 »


 

Za ucenje i pravilno izgovaranje sure Al-Faatiha(neophodne za namaz) i drugih kratkih sura iz Qur'ana, preporucujem ovaj sajt! bra

http://www.mounthira.com/learning/surah/001-al-fatihah/

http://www.mounthira.com/
*
0
*
0
Logged
Ummu Marjam
Oflajn
7130
Vidi Profil
« Odgovori #4 u: Maj 12, 2008, 20:27:34 »


 

Evo par linkova gde mozes da procitas  i naucis o adbdestu(wudhu) i namazu(salah) insha'Allaah.

Abdest:
http://islam1.org/how_to_pray/wudu.htm

Sta kvari abdest:
http://islam1.org/how_to_pray/wudu.htm#nullwudu

Namaz:
http://islam1.org/how_to_pray/salah.htm

Sta kvari namaz:
http://islam1.org/how_to_pray/invalidate.htm

i par video klipova (vezbaj! Grin )

<a href="http://www.youtube.com/v/qdxJ0Hzt7GU" target="_blank">http://www.youtube.com/v/qdxJ0Hzt7GU</a>

<a href="http://www.youtube.com/v/vG6lh4zJqAc" target="_blank">http://www.youtube.com/v/vG6lh4zJqAc</a>

<a href="http://www.youtube.com/v/rJ4NUYCDJCI" target="_blank">http://www.youtube.com/v/rJ4NUYCDJCI</a>
*
0
*
0
Logged
Ummu Marjam
Oflajn
7130
Vidi Profil
« Odgovori #5 u: Septembar 03, 2008, 19:20:54 »


Odlike mjeseca ramazana


1)U ovom mjesecu je objavljen i spušten Kur'an.
2)U ramazanu se šejtani zatvaraju i stavljaju u okove.
3)U njemu se otvaraju Dženetska vrata, a zatvaraju vrata Džehenema.
4)U ramazanu je Lejletul-Kadr (noć Kadr), koja je bolja od hiljadu mjeseci.
5)Uzvišeni Allah svake noći oslobađa vatre koga hoće i želi od robova Svojih.
6)Sadaka (udjeljivanje) u ramazanu je najbolja sadaka.
7)Umra u ramazanu ima vrijednost ili nagradu hadža.
8)Nagrada za djela u ovome mjesecu je uduplana ili umnogustručena.
9)Post ramazana ima vrijednost posta deset mjeseci.


Opšte koristi posta



1)Postom ramazana čovjek izvršava i ispunjava jedan od temelja Islama.
2)Meleci traže oprosta za postača sve dok se ne omrsi.
3)Miris iz usta postača je kod Allaha dž.š. bolji od mirisa miska.
4)Onaj koji posti ramazan sa imanom (vjerovanjem) i računajući na Allahovu nagradu bit će mu oprošteni ranije počinjeni grijesi.
5)U Džennetu su vrata koja se zovu "Rejan" i na koja će ući samo postači, i kada uđu zatvorit će se i niko poslije njih neće na njih ući.
6)Postač ima dvije radosti; radost iftara i radost prilikom susreta svoga Gospodara.
7)Post će se na Sudnjem danu zauzimati (biti šefadžija) za postača.
8)Post je zapreka i štit od Džehenemske vatre.
9)Dova postača se prima i ne odbija se sve dok se ne omrsi.
10) Allah će na Sudnjem danu udaljiti vatru od lica postača na udaljenost od sedamdeset godina.
11) Post ramazana je način da se čovjek približi Allahu i sredstvo za postizanje bogobojaznosti.
12) Post u čovjeku budi osjećaj milosti i sažaljenja prema sirotinji i bijednima, jer, kada i njegov stomak osjeti glad onda ih se prisjeti.
13) Post gasi strastvenu vatru i udaljuje postača od griješenja.
14) Postači, muslimani u ramazanu, osjećaju da su jedan umet, okupljajući se na zajedničkim iftarima i na teravih-namazima.
15) Post gasi i umanjuje strast; bilo to za hranom, pićem ili ženama.
16) Postom čovjek otklanja grubost i surovost iz svoga srca.
17) Kroz post čovjek svati i spozna mnoge Allahove blagodati, pa bude zahvalan svome Gospodaru na tim blagodatima.
18 ) Postom čovjek sužaje i stješnjaje prolaze šejtanu, koji kruži tijelom čovjeka kroz vene i krvne sudove.
19) Kroz post čovjek ispoljaje iskrenost (ihlas) i ima osjećaj Alahovog bdjenja, zato što je post tajno djelo između roba i njegovog Gospodara, jer je čovjek u mogućnosti da se sklone od ljudi i da jede i pije, a pretvarajući se njima da je od onih koji poste.
20) Post uči postača saburu ili strpljenju.
21) Postom čovjek postiže smirenost, spokojnost, kao što se trenira postižuću samokontrolu svojih postupaka.
22) Postom čovjek čisti tijelo od štetnih materija, koje su se nagomilale u njegovom tijelu, unoseći ih tokom čitave godine putem hrane u svoje tijelo.
23) Medicinski je dokazano da post liječi mnoge bolesti.



Stvari koje kvare, prekidaju post



1)Izlazak ili odmetanje od Islama, odnosno činjenje kufra.
2)Menstrualni ciklus, ili posleporođajni period (nifas).
3)Namjerno ili hotimično jedenje i pijenje (znači ako čovjek nenamjerno nešto u zaboravu pojede ili popije to mu ne kvari post).
4)Unošenje stvari ili supstanci u tijelo koje su hranjive, i na bilo koji način odsnosno otvor (usta, nos, direkno u vene...), kao što je inekcija, infuzija i sl.
5)Namjerno izazvano povraćanje.
6)Spolno općenje tj. ulazak muškog u ženski polni organ.
7)Izlazak sperme namjernim izazivanjem, bilo to dodirivanjem, ljubljenjem...
8)Prekid nijeta, tj. da čovjek nijetom odluči da ne posti pa makar i ne pojeo ništa.
9)Ludilo.
10)Smrt.

Pripremio Brat N.S.; Student u Mekki
_____________________________

Pred Ramazan...


1. Racunanje isteka mjeseca sa'abana


Islamski Ummet je duzan da izracuna trajanje mjeseca Sa'bana, pripremajuci se za ramazan, jer on moze trajati 29 dana, ali i 30 dana.

Stoga,Ummet ce zapostiti ako vidi mladjak, ali ako to nije u stanju, zbog oblaka, onda ce preci na racunanje i upotpuniti mjesec Sa' ban 30 dana. Jer je Allah s.v.t. ucinio polozaje mjeseca u svrhu racunanja vremena. Dakle, da bi ljudi znali da racunaju godine i ostale vremenske jedinice, a jedan mjesec ne moze imati vise od 30 dana.

Od Ebu-Hurejre r.a. se prenosi da je rekao: "Poslanik s.a.v.s. je rekao: Postite kada ga vidite (mladjak) i mrsite kada ga vidite, pa ako ga ne vidite (zbog oblaka) upotpunite Sa'ban trideset dana." (Buhari i Muslim)

Abdullah ibn Omer r.a. prenosi da je Allahov Poslanik s.a.v.s. rekao: "Nemojte zapostavati dok ne vidite mladjak, niti prekidati post dok ga ne vidite, pa ako ga ne vidite, racunajte ga!" (Buhari i Muslim)

Od Adijja ibn Hatima r.a. se prenosi da je kazao: "Poslanik s.a.v.s. je rekao: «Kada dode ramazan postite trideset dana, osim ako ne vidite mladjak prije toga, tj. post kao trideset dana!" (Ahmed i Taberani)


2. Ko bude postio sumnjivi dan taj dan je nepokoran Ebul-Kasimu (Muhammedu s.a.v.s.)


Zbog toga, musliman ne treba da posti pred sami ramazan, jedan ili dva dana "iz predostroznosti", osim ako to nije post kojeg on stalno uobicava.

Od Ebu-Hurejre r.a. se prenosi da je rekao: "Kazao je Poslanik s.a.v.s.: Neka niko od vas ne posti prije ramazana jedan ili dva dana, osim ako covijek posti svoj (uobicajeni) post, pa neka posti taj dan!" (Muslim)

Znaj brate muslimanu, da je onaj ko posti sumnjivi dan, nepokoran Allahovom Poslaniku s.a.v.s. jer Sile ibn Zufer prenosi od Ammara: "Ko posti dan u koji se sumnja (da li je ramazan) taj je otkazao poslusnost Ebul-Kasimu, s.a.v.s." (Buhari,Ebu-Dawud,Tirmizi i drugi)

3. Ako posvjedoci jedan svjedok postite i prekidajte post


Vidjenje mladjaka se potvrdjuje svjedocenje dva svjedoka muslimana koji su pravedni, shodno rijecima Poslanika s.a.v.s.: "Postite kad ga vidite (mladjak) i prekidajte kad ga vidite, te zakoljite kurbane, a ako ga ne vidite, upotpunite trideset dana , a ako posvjedoce dvojica svjedoka postite i iftarite (na osnovu njihovog svjedocenja)." ( En- Nesai)

Poznato je da svjedocenje dvojice ne iskljucuje prihvatanje svjedocenja jednog svjedoka. Zbog toga je dozvoljeno svjedocenje jednog svjedoka oko vidjenja maldjaka. Potvrdjeno je da je Ibn-Omer r.a. rekao: "Ljudi su pokusavali da vide mladjak, pa sam obavjestio Poslanika s.a.v.s. da sam ga ja vec vidio, i on je zapostio i naredio drugima da to cine." (Ebu Davud)

Iz knjige Post Poslanika s.a.v.s
Selim el-Hilali i Alijj Hasen Abdul-Hamid
*
0
*
0
Logged
SenQ

« Odgovori #6 u: Septembar 21, 2008, 13:49:46 »




Stvari koje kvare, prekidaju post



1)Izlazak ili odmetanje od Islama, odnosno činjenje kufra.
2)Menstrualni ciklus, ili posleporođajni period (nifas).
3)Namjerno ili hotimično jedenje i pijenje (znači ako čovjek nenamjerno nešto u zaboravu pojede ili popije to mu ne kvari post).
4)Unošenje stvari ili supstanci u tijelo koje su hranjive, i na bilo koji način odsnosno otvor (usta, nos, direkno u vene...), kao što je inekcija, infuzija i sl.
5)Namjerno izazvano povraćanje.
6)Spolno općenje tj. ulazak muškog u ženski polni organ.
7)Izlazak sperme namjernim izazivanjem, bilo to dodirivanjem, ljubljenjem...
8)Prekid nijeta, tj. da čovjek nijetom odluči da ne posti pa makar i ne pojeo ništa.
9)Ludilo.
10)Smrt.



Ja sam do sada mislio da je ova 4-ta stavka opravdana i ne samo da sam mislio vec sam siguran da sam negdje i procitao. Jer na primjer osoba koja prima inzulin a mora da ga prima cijel život ne bi mogla da posti.
A sad da postoji ovakva fetva/zakon koji ce ici na steteu osoba koje imaju tu bolest koje uzimaju inzulin i da ce im zabraniti da poste, čisto sumnjam.
*
0
*
0
Logged
Ummu Marjam
Oflajn
7130
Vidi Profil
« Odgovori #7 u: Septembar 22, 2008, 11:27:26 »




Stvari koje kvare, prekidaju post



1)Izlazak ili odmetanje od Islama, odnosno činjenje kufra.
2)Menstrualni ciklus, ili posleporođajni period (nifas).
3)Namjerno ili hotimično jedenje i pijenje (znači ako čovjek nenamjerno nešto u zaboravu pojede ili popije to mu ne kvari post).
4)Unošenje stvari ili supstanci u tijelo koje su hranjive, i na bilo koji način odsnosno otvor (usta, nos, direkno u vene...), kao što je inekcija, infuzija i sl.
5)Namjerno izazvano povraćanje.
6)Spolno općenje tj. ulazak muškog u ženski polni organ.
7)Izlazak sperme namjernim izazivanjem, bilo to dodirivanjem, ljubljenjem...
8)Prekid nijeta, tj. da čovjek nijetom odluči da ne posti pa makar i ne pojeo ništa.
9)Ludilo.
10)Smrt.



Ja sam do sada mislio da je ova 4-ta stavka opravdana i ne samo da sam mislio vec sam siguran da sam negdje i procitao. Jer na primjer osoba koja prima inzulin a mora da ga prima cijel život ne bi mogla da posti.
A sad da postoji ovakva fetva/zakon koji ce ici na steteu osoba koje imaju tu bolest koje uzimaju inzulin i da ce im zabraniti da poste, čisto sumnjam.

As Salaamu alejkum

Izgleda da je insulin izuzetak, ja evo nadjoh fetwu:

The fourth of the things that invalidate the fast is anything that is regarded as coming under the same heading as eating and drinking

This includes two things:

1-     Transfusion of blood to one who is fasting – such as if he bleeds heavily and is given a blood transfusion. This invalidates the fast because blood is formed from food and drink.

2-     Receiving via a needle (as in the case of a drip) nourishing substances which take the place of food and drink, because this is the same as food and drink. Shaykh Ibn ‘Uthaymeen, Majaalis Shahr Ramadaan, p/ 70.

With regard to injections which do not replace food and drink, rather they are administered for the purpose of medical treatment – such as penicillin or insulin – or are given to energize the body, or for the purpose of vaccinations, these do not affect the fast, whether they are intravenous or intramuscular (injected into a vein or a muscle). Fataawa Muhammad ibn Ibraaheem, 4/189. But to be on the safe side, these injections may be given at night.

Kidney dialysis, in which blood is extracted, cleaned and then returned to the body with the additional of chemical substances such as sugars and salts etc. is regarded as invalidating the fast. Fataawa al-Lajnah al-Daa’imah, 10/19


Islam Q & A
*
0
*
0
Logged
rajvosa_beg_033
Oflajn
Muško
104
Vidi Profil WWW
« Odgovori #8 u: Novembar 07, 2008, 21:53:42 »


www.minber.ba ima nekih uputa pa eto  Wink
*
1
*
0
Logged


Dzihad,Dzihad ja Allah muminima to je spas.
tesnim87
Oflajn
140
Vidi Profil
« Odgovori #9 u: Novembar 14, 2008, 17:06:47 »


na engleskom je ali vjerovatno moze pomoci bra

http://www.dawanet.com/newmuslim/manual/default.asp
*
1
*
0
Logged
leon262
*
Oflajn
Muško
2940
Vidi Profil
« Odgovori #10 u: Januar 29, 2009, 12:13:56 »


33 imansko-islamska šarta

Preuzeto iz knjige 'Zašto i kako se klanja namaz – salat', El-Kalem, Sarajevo, 1991., str.15.-20.
Autor: H.hafiz Halil M. i Ismail Haverić
Datum: 09.04.2002.

Sadržaj:
1. Uvod
2. Pregled 33 imansko-islamska šarta
3. Islamski i imanski šarti

1. Uvod

Bismillahir-Rahmanir-Rahim
(U ime Boga, Sveopćeg dobročinitelja, Milostivog.)

Svaki čovjek treba da zna da ima jedan Bog. Bog je Stvoritelj i Gospodar svih svjetova i svih ljudi. Bog je stvorio čovjeka u najljepšem obliku, dao mu je tijelo i dušu, te ga je darovao razumom i vjerom. Islam je vjera koju je Muhammed, a. s., od Boga, dž. š., objavio svim ljudima. Musliman je osoba koja slijedi islam. Temelj islama jeste: kelime-i-šehadet, koji glasi: 'Ešhedu en la ilahe illa-llah ve ešhedu enne Muhammeden abduhu ve resuluhu’, što znači: 'Vjerujem i izjavljujem da je samo jedan Bog i vjerujem i izjavljujem da je Muhammed Božiji rob i Božiji poslanik.'


2. Pregled 33 imansko-islamska šarta

I Šest imanskih šarta:

1. Vjerovanje u Boga, dž. s.;

2. Vjerovanje u Božije meleke;

3. Vjerovanje u Božije Kitabe;

4. Vjerovanje u Božije poslanike;

5. Vjerovanje u Sudnji dan;

6. Vjerovanje da sve što se događa i zbiva da je po Božijem određenju.

II Pet islamskih šarta:

1. Izgovarati kelime-i-šehadet;

2. Klanjati pet dnevnih namaza;

3. Postiti mjesec ramazan;

4. Davati zekat;

5. Obaviti hadž.

III Četiri abdeska farza-šarta:

1. Oprati čitavo lice;

2. Oprati obje ruke do laktova i laktove;

3. Pokvasiti mokrim dlanom četvrtinu glave;

4. Oprati noge do članaka.

IV Tri gusulska farza-šarta:

1. Izaprati usta;

2. Izaprati nos;

3. Oprati čitavo tijelo.

V Tri tejemumska farza-šarta:

1. Izgovoriti nijjet;

2. Dotaknuti se dlanovima čiste suhe zemlje ili predmeta napravljenih od zemlje, zatim ih otresti i s njima potrti jedanput lice kao kada ga peremo;

3. Ponovo dotaknuti dlanovima zemlju, poslije čega lijevom potaremo, kao da peremo, desnu, a desnom lijevu ruku do iza laktova.

VI Dvanaest namaskih farzova-šarta:

a) Šest prije namaza:

1. Očistiti tijelo, odijelo i mjesto gdje će se klanjati;

2. Abdest uzeti (gusul ili tejemum);

3. Propisno se obući;

4. Na vrijeme klanjati;

5. Prema Kabi se okrenuti;

6. Zanijetiti.

b) Šest u namazu - namaski rukni:

1. Početni tekbir (iftitahi tekbir);

2. Kijam (stajanje);

3. Kiraet (učenje Kur'ana);

4. Ruku (pregib pod pravim uglom naprijed);

5. Sudžud (sedžda);

6. Kadei-ehire (zadnje sjedenje).


3. Islamski i imanski šarti
Islamski šarti

Islamskih šarta ima pet, i to:

1. Izgovoriti kelime-i-šehadet;

2. Klanjati pet dnevnih namaza;

3. Postiti mjesec ramazan;

4. Davati zekat;

5. Obaviti hadž.

Islamski šarti su temeljne islamske dužnosti. S kelime-i-šehadetom iskazujemo vjerovanje u Boga, dž.š., i u poslanstvo Muhammeda, a.s., a namazom, postom, zekatom i hadžom iskazujemo svoje poštovanje prema Bogu, dž. š.

Imanski šarti

Imanski šarti ili islamsko vjerovanje glase:

1. Amentu billahi (ja vjerujem u Boga);

2. Ve melaiketihi (vjerujem u Božije meleke);

3. Ve kutubihi (vjerujem u Božije Knjige);

4. Ve rusulihi (vjerujem u Božije poslanike);

5. Vel-jevmil-ahiri (vjerujem u Sudnji dan);

6. Ve bil-kaderi hajrihi ve šerrihi minellahi teala (vjerujem da sve što se događa, da se zbiva po Božijem određenju).

U imanskom vjerovanju sadržano je šest temeljnih istina vjere. Ko vjeruje šest imanskih šarta, srcem i jezikom ih izgovara u potpunosti, bez ikakve sumnje, on je vjernik (musliman).

Vjerujem u Boga. Bog ima - opstoji, nije ničem sličan. Bog živi, zna, čuje, vidi, sve čini Svojom voljom, svemoćan je, sve stvara, uzdržava i rastvara.

Kad se spomene Božije ime, treba reći i: dželleše'nuhu, to se skraćeno piše dž. š., što znači: Uzvišeni.

Vjerujem u Božije meleke. Meleki su Božija nevidljiva bića. Bog, dž. š., je melekima odredio različite dužnosti. Oni nikada ne griješe. Meleki prate čovjeka, donose mu dobre misli i pišu njegova djela. Meleka ima vrlo mnogo, a najpoznatiji su: Džebrail, Azrail, lsrafil i Mikail.

Osim meleka ima i drugih nevidljivih bića koja se zovu džini, kao i šejtani koji donose zle misli. Šejtane odbijamo učeći: Euzu billahi mineš-šejtanir-radžim (Utječem se Bogu od prokletog šejtana.)

Vjerujem u Božije kitabe - Knjige. Božiji Kitabi su Božije Objave, koje su prenosili i tumačili Ijudima Božiji poslanici. Te objave donosio je od Boga melek Džebrail. Najpoznatija su ova četiri kitaba: Tevrat (Tora), koji je dostavljen Musau, a. s., (Mojsiju) i njegovom bratu Harunu (Aronu), Zebur (Psalmi), dostavljen Davudu, a. s., (Davidu), Indžil (Jevanđelje), koji je dostavljen lsau, a. s., (Isusu) i Kur’an - Kitab, koji je objavio Bog, dž. š., po meleku Džebrailu, Svome posljednjem poslaniku Muhammedu, a. s. Kur'an je objavljen na arapskom jeziku.

Knjiga u kojoj je sadrzan Kur'an zove se Mushaf. Kur'an ima 114 sura (poglavlja) i 6236 ajeta (rečenica).

Svaki musliman treba da zna napamet prvu suru iz Kur'ana i još najmanje dvije sure. Poželjno je da svaki musliman zna da čita (uči) Kur'an i da u svakom većem mjestu bude makar jedna osoba koja zna cio Kur'an napamet (hafiz).

Vjerujem u Božije poslanike. Prvi čovjek na zemlji bio je Adem, a. s. Bog, dž. š., stvorio je Adema i njegovu ženu Havvu od kojih je potekao Ijudski rod.

Božiji poslanici bili su odabrani Ijudi, kojima je Bog, dž. š., slao Svoje upute da ih prenose i tumače Ijudima. Božijih poslanika bilo je mnogo, a u Kur'anu je spomenuto poimenice 25.

Svi Božiji poslanici bili su pametni, te bez duševnih i tjelesnih mana, nisu nikada griješili, govorili su uvijek istinu i vjerno su kazivali i tumačili Ijudima Božiju objavu. Prvi Božiji poslanik bio je Adem, a. s., a posljednji Muhammed, a. s. Najpoznatiji Božiji poslanici su: Adem, Nuh, Ibrahim, Musa, Isa i Muhammed, a. s.

Kad se spomene neki Božiji poslanik, treba uz njegovo ime dodati: alejhis-selam, a skraćeno se to piše: a. s.

Vjerujem u Sudnji dan. Sudnji dan je vrijeme kada će Bog, dž. š., suditi Ijudima za njihova djela. Ko bude zaslužio milost Božiju bit će nagrađen Džennetom, a ko se bude ogriješio prema Božijim zapovijedima, bit će kažnjen Džehennemom, ukoliko mu Allah ne oprosti. Samo Allah, dž. š., zna kada će biti Sudnji dan. Džennet je mjesto gdje će vječno uživati sve blagodati samo oni koji zasluže Božiju milost. Džehennem je mjesto gdje će, prema grijesima, patiti samo oni koji su se ogriješili prema Božijim zapovijedima, ukoliko im Svemogući ne oprosti.

Vjerujem u Božije određenje - kader. Sve što se događa, biva s Božijom odredbom. Bog, dž. š., dao je Ijudima razum i slobodnu volju da se odlučuju za dobra ili zla djela. Čovjek se mora truditi i nastojati da radi dobra djela, a ako ga u životu zadesi kakva nesreća, treba je strpljivo podnijeti.
*
0
*
0
Logged
benjamingst
Oflajn
320
Vidi Profil
« Odgovori #11 u: Februar 16, 2009, 12:02:30 »


Korisne stvari o ISLAMU... mozete skinuti ovdje...

http://janjaweb.com/index.php?option=com_kunena&Itemid=101&func=view&catid=35&id=11
*
0
*
0
Logged
kaktus
*
Oflajn
3440
Vidi Profil WWW
« Odgovori #12 u: Maj 27, 2009, 11:49:51 »


I ovdje se ponesto moze naci.

www.islambosna.ba/kutubhana
*
0
*
0
Logged

Poslanik, s.a.v.s., kazao je: ‘’Najbolji ljudi su koji se sporo naljute, a brzo opraštaju. S druge strane, najgori ljudi su oni koji se brzo naljute, a sporo praštaju.’’
mursela
Oflajn
Žensko
72
Vidi Profil
« Odgovori #13 u: Septembar 08, 2009, 18:27:52 »


PRELAZAK NA ISLAM


- RELIGIJE SVIJETA -


OD SVECENIKA DO DAHIJE

Abdullah Muhammad al-Faruk

Kao prijasnji svecenik jedne krscanske crkve, osjecam svojom duznoscu da osvijetlim put onima koji i dalje lutaju po tami. Nakon sto sam prihvatio Islam osjecam potrebu da pomognem onima koje sunce Islama do sada nije ogrijalo.

Zahvaljujem se svemocnom Allahu koji mi se je smilovao i koji je omogucio da saznam ljepotu islama onkavog kakvog ga je ucio poslanik Muhammed saws i njegovi sljedbenici koji su bili na pravom putu. Samo Allahovom miloscu covjek dobija pravu uputu i mogucnost da slijedi pravi put, koji vodi do uspjeha na ovom i na buducem svijetu.

Zahvaljujem se Allahu za njegovu dobrotu koju mi je ukazao, kada mi je omogucio da upoznam Sejha Abdullah bin Abdulaziza bin Baz-a, koji mi je pomogao da prihvatim Islam. Neprocijenljivo je znanje kojim me je on na halkama naucio. Bilo je mnogo ljudi koji su mi pomogli znanjem i ohrabrivanjem. Da ne bih nekoga izostavio, ne bih nikoga poimenice spominjao. Suvisno je reci da zahvaljujem Svemocnom! Allahu, za svakog brata i sestru, za koje je On dozvolio da igraju odredjenu ulogu u mome saznavanju i mome prelasku na Islam.

Molim Allaha da ovo kratko izlaganje bude od koristi svima nama. Nadam se da ce krscani uvidjeti cudna vjerovanja koja preovladavaju u krscanstvu. Odgovori na probleme krscanstva ne mogu biti nadjeni u samim krscanima; oni su, sta vise, uzroci tih problema. Islam je rjesenje problema od kojih pati krscanstvo, kao i problema sa kojim se susrecu takozvane "vjere". Da nas Allah sve uputi i nagradi nas shodno nasim namjerama.

Abdullah Muhammad al-Faruk at-Ta'if

Kao malo dijete odgajan sam sa dubokim strahom od Boga. Crkva je vec tada postala dio moga zivota; djelomicno sam odgajen od moje bake, koja je bila protestantski fundamentalist. Vec do seste godine sam poznavao sve blagodati koje ce me cekati u dzennetu ako budem dobro dijete, i kazne u dzehennemu koje su ocekivale djecu koja su bila neposlusna. Moja baka me je ucila da c! e svi lazovi ici u vatru dzehenemsku gdje ce zauvjek goriti.

Moja majka je radila na dva posla. Samim tim nije imala puno vremena za nas, ali uvjek me je podsjecala na ono cemu me je moja baka ucila. Moj mladji brat i starija sestra nisu bas tako uzimali za ozbiljno upozorenja koja se ticu ahireta, kao sto je sa mnom to bio slucaj. Sjecam se kada bih vidio pun mjesec, koji je imao crvenkastu boju, da sam poceo plakati, jer je to jedan od znakova Sudnjeg Dana, da ce mjesec biti crven kao krv.

Kao osmogodisnjak imao sam takav strah od tih znakova Sudnjega Dana, da sam imao kosmare. Nasa kuca stajala je blizu ceste kojom su prolazili kamioni. Ni zeljeznicka pruga nije bila plaho udaljena. Sjecam se da su me buka i sirena lokomotive cesto budili, pa sam cesto pomislio da sam vec umro ida sam ponovo prozivljen, nakon sto je u trubu puhnuto .( od meleka Israfila, koji ce naglasiti ozivljenje op.p. ).

Ova ucenja su se urezala u moju glavu, kombinacijom usmenih u! cenja i citanjem djecijjih biblijskih knjiga.

Svake nedjelje smo isli u crkvu, odjeveni u nasa najbolja odijela. Nas djed nas je vozio do crkve. U crkvi smo uvjek ostajali dugo; dolazili bismo oko 11 sati ujutro i odlazili kuci oko 3 sata popodne. Sjecam da sam ponekad na bakinom krilu zaspao od umora. Moj djed nije isao u crkvu; on je bio djelomicno nepokretan od infarkta kojeg je prezivio. Ovaj period vremena je bio jedan od najvaznijih u mome razvoju.

Povratak krscanstvu

Cinjenica da ne moram ici u crkvu za mene je pretstavljala olaksanje, ali sa vremena na vrijeme sam osjetio potrebu da idem tamo. Sa 16 godina poceo sam ici u crkvu, u kojoj je otac moga prijatelja bio svecenik. To je bila mala crkva, u kojoj jedini clanovi su bili porodica mog prijatelja, ja i jos poneki drugar iz skole. Nakon nekoliko mjeseci crkva je bila zatvorena.

Nakon sto sam zavrsio gimnaziju i krenuo na studiranje, poceo sam ponovo sa vjerskim aktivnostima. Intenzivno ! sam se udubio u protestantska ucenja. Nakon nekog vremena sam bio ponovo pokrsten i "ispunjen sa Svetim Duhom", kako se je to tada zvalo. Na univerzitetu sam ubrzo postao "ponos crkve". U mene su svi polagali nadu, i ja sam bio sretan da sam opet "na putu do spasa".

U crkvu sam isao, cim su se vrata otvorila. Ponekad danima i heftama nisam dizao glavu od studiranja biblije. Isao sam na predavanja koja su drzali krscanski ucenjaci. Sa dvadeset godina sam postao krscanski svecenik.

Poceo sam da drzim mise i postao sam veoma poznat. U svojima stavovima bio sam izuzetno iskljuciv; bio sam uvjerenja da niko ne moze biti spasen ako se ne prikljuci mojoj krscanskoj zajednici. Smatrao sam svakoga izgubljenim ko ne hodi istom stazom kao i ja. Bio sam ubjedjen da Isus Krist ( neka je Allahov mir na njega ) i Svemocni Allah jedno te isto. Tadasnja krscanska zajednica u kojoj sam ja bio nije vjerovala u trojstvo; nego da je Isus ( neka je Allahovom mir na njega ), bio i Otac! i Sin i Sveti Duh. Ovo ucenje ni sam nikada nisam shvatio.

Ja sam postovao odijevanje zene i pobozno ponasanje ljudi. Svidjalo mi se i to sto su zene morale biti odjevenje u odjecu koja je ih je pokrivala. Zene nisu "mazale" svoja lica sa sminkom i nosile su se kao prave prestavnice Krista. Bio sam ubjedjen, bez imalo sumnje, da sam konacno nasao pravi put do vjecne srece.

Bio sam spreman raspravljati sa bilo kojim drugim iz drugih krscanskih sekti, koji su imali druga nazorja, i sa svojim znanjem iz Biblije sam im mogao "zatvoriti usta". Iako sam se osjecao sigurnim na pravom putu, dio mene je jos uvjek trazio. Osjecao sam da mora biti veca istina od ove.

Kada sam bio sam, molio sam se Bogu da me vodi pravoj vjeri, i da mi oprosti ako sam gdje zgrijesio.

Nikada nisam imao kontakta sa muslimanima. Jedini ljudi koji su za sebe tvrdili da su muslimani, bili su sljedbenici Elijah Muhammeda, tzv. "Black Muslims" . U periodu kasnih sedamdesetih vodja ! ove grupe, Louis Farrakhan, je htio da osnazi pokret. Jednom sam otisao da ga slusam, i to je bio dozivljaj koji je potpuno promjenio moj zivot. Nikada u zivotu nisam cuo drugog crnca kako prica na nacin kako je to on cinio. Odmah sam htio da ugovorim sastanak sa njim i da ga pokusam okrenuti u svoju vjeru. Volio sam misionarstvo, nadajuci se da mogu naci ljude koje se daju spasiti od dzehennemske vatre -bez obzira ko bili.

Nakon sto sam zavrsio univerzitet, poceo sam da radim kao svecenik cjelo vrijeme. Sljedbenike Elijaha Muhammeda sam gledao sa postovanjem jer su pokusavali da oslobode crnog covjeka od zala koja su ga unistavala. Poceo sam da kupujem njihovu literaturu, s ciljem da ih na taj nacin pomognem i sa nadom da otpocnem sa njima razgovor. Posjecivao sam njihova predavanja da saznam u sta oni vjeruju. Koliko god oni bili iskreni nisam mogao da prihvatim ideju da je Bog crnac - ono u sta su oni vjerovali. Nisam se sa njima slagao, kako su izopacili Bibliju ! da bi neka svoja misljenja potvrdili. Bibliju sam dobro poznavao, smetalo me je to kako oni je tumace na svoj nacin. Ja sam bio posjecivao skole gdje se je Biblija ucila i posato sam prilicno poznat u tim krugovima.

Nakon sest godina preselio sam se u Texas. Tamo sam postao clan dvije crkve. Svecenik jedne od njih je bio mlad, neiskusan i nije bio mnogo ucen. Moje znanje o krscasnkim knjigama je u to vrijeme bilo vec neizmjerno; bio sam opsjednut ucenjem Biblije. Moje znanje je bilo vece od znanja tog svecenika, ali kao znak postovanja prikljucio sam se crkvi u drugom gradu, gdje sam mogao nauciti jos vise. Ovaj drugi svecenik je bio veoma ucen. On je bio izvrstan ucitelj, ali imao je neke ideje koje nisu bile u skladu sa ucenjem moje grupe. Takodje je zastupao neke liberalnije poglede, ali sam i dalje volio ici na njegova predavanja.

Ubrzo sam naucio najvazniju lekciju moga krscanskog zivota, a to je da "nije zlato sve sto sja". Uprkos vanjskom izgledu, zlo se j! e ugnjezdilo u mjesto u kojem ga ne bih nikako pretpostavljao - u crkvi. Ova zla su me ponukala da o nekim stvarima dobro razmislim i onda sam poceo da proispitujem ucenja kojim sam se bio posvetio.

Dobro dosli u stvarni svijet crkve

Ubrzo sam shvatio da velika ljubomora vlada unutar crkvene hijerarhije. Stvari su bile drugacije od onih na koje sam ja bio navikao. Zene su se nosile na nacin, za koji sam ja mislio da je sraman. Ljudi su se oblacili sa ciljem samo da privuku paznju drugog pola. Uvidio sam da na prvom mjestu crkvinih aktivnosti, su uvjek stajale novac i pohlepnost. Receno mi je ako crkva nejma odredjeni broj clanova, da ne trebam gubiti vrijeme sa misama, jer necu dobiti dovoljno novcane nadoknade za to. Ja sam odgovorio da ja ne radim za pare, i da cu nastaviti drzati mise, cak i ako budem samo jedan clan prisutan, da me slusa. Ovo je izazvalo smutnju.

Postalo mi je jasno da pare, moc i polozaj su za njih bili vazniji nego ucenje o Bibliji.! Posto sam Bibliju dobro proucio, znao sam da u njoj ima gresaka, proturjecnosti i izmisljotina.

Smatrao sam da je vrijeme da se ljudima iznese istina o Bibliji. Ali to iznosivanje istine smatralo se je sejtanskim poslom. Uprkos tome poceo sam javno da postavljam pitanja mojim uciteljima, na koja niti jedan od njih nije imao odgovor. Niti jedan od njih nije mogao objasniti kako je Isus mogao u isto vrijeme da bude i Otac i Sin i Sveti Duh. Kako su to troje u isto vrijeme mogli biti i troje i jedno. Nekoliko svecenika mi je priznalo, da ni o sami nisu to mogli razumjeti, ali su rekli da se od nas trazi da jednostavno u to vjerujemo.

Slucajevi bluda i zinaluka nisu nikada sankcionisani. Neki svecenici su bili na drogama, unistavajuci tako svoje zivote i zivote svojih porodica. Vodje nekih crkava su bili homoseksualci. Cak ih je bilo koji su cinili blud sa mladim kcerkama od clanova crkve. Kada se sve ovo uzme u obzir, onda nije zacudjavajuce, da moji pokusaji da do! bijem prave odgovore su bili osudjeni na propast. To se je promjenilo kada sam prihvatio jedan posao u Saudijskoj Arabiji.

Novi pocetak

Nedugo nakon sto sam dosao u Saudijsku Arabiju, vidio sam razliku u nacinu zivota muslimana. Oni su se razlikovali od sljedbenika Elijaha Muhammeda, u toj mjeri da su muslimani bili svih boja koze i razlicitih nacionalnosti. Ubrzo se je u meni probudila zelja da vise saznam o ovoj vjeri.

Bio sam odusevljen zivotom Bozjeg poslanika s.a.w.s. Trazio sam knjige od jednog muslimana koji je bio aktivan u da'wi. Koliko god knjiga sam zazelio on mi je ih dao. Svaku od njih sam procitao. Kada sam dobio Kuran, procitao sam ga nekoliko puta za cetiri mjeseca. Svaki put kada sam imao pitanje, dobivao sam zadovoljavajuce odgovore.

Svidjelo mi se i to da niko od muslimana se nije hvalio svojim znanjem. Ako neko od njih nije znao odgovor, rekao mi je jednostavno da sada ne zna, i da ce pitati nekoga ko zna. Sljedeci dan su mi uvjek ! donosili zeljene odgovore. Primjetio sam kako skromnost igra jednu veliku ulogu u zivotu ovih ljudi.

U Islamu mi je se svidjelo i to sto zene, moraju biti pokrivene " od glave do pete", kao i cinjenica da nejma nikakve hijerarhije, i to sto se niko nije borio ni za kakvu "stolicu".

Sve ovo je bilo lijepo, ali kako mogu da odbacim vjerovanje koje sam imao od samog djetinjstva? Sta je sa Biblijom?

Znao sam da se u njoj nalazi i istine, iako je bezbrojan put mjenjana i ispravljana.

Onda sam dobio video kasetu sa raspravom izmjedju Sejha Ahmeda Didata i svecenika Jimmy Swaggarta.

Nakon sto sam je pogledao do kraja odmah sam postao musliman.

Otisao sam Sejhu Abdullahu ibn Abdulazizu bin Bazu, da javno obznanim moju pripadnost Islamu. Tu sam dobio savjete, kako da se pripremim na daljem putu Islama. To sam dozivljvao kao pravo rodjenje iz tame u svijetlost. Pitao sam se kako ce krscani koje sam znao, reagovati na moj prelazak na Islam. Nije ! dugo potrajalo, pa sam i to saznao. Nakon sto sam se vratio u SAD, bio sam kritikovan za moju "nepostojnost u vjeri". Lijepili su mi mnoge naljepnice - od "otpadnika" do "izdajnika".

Takozvani "crkveni poglavari" su zabranili svojim clanovima, da me spominju u svojim molitvama. Iako je bilo malo cudno, to me nije nimalo smetalo. Bio sam jako sretan da mi je Svemocni Allah ukazao na pravi put, da sve ostalo nije bilo vazno.

Sada sam htio da budem vjeran i dobar musliman, kao sto sam bio takav kao krscanin. I to je u prvom redu znacilo - ucenje. U islamu nejma niko monopol na znanje - svako ko ima volju i upornosti je u stanju da nauci koliko hoce. Dobio sam prevod od Sahih Muslima kao hediju od mog ucitelja Kur'ana. Tada sam shvatio neophodnost ucenja o zivotu, izrekama i djelima Muhammeda saws. Koliko god sam hadisa mogao da nadjem na engleskom, ja sam iz proucavao. Shvatio sam da moje znanje o Bibliju mogu iskoristiti u pozivanju u Islam krscana.

Zivot je ze mene dobio novi smisao. Jedna od centralnih saznanja mojeg novog zivota kao musliman, je bilo, da se zivot na ovom svijetu mora iskoristiti kao priprema za sljedeci svijet. Novo za mene je bilo da ce covjek biti nagradjen, cak i za svoje namjere. To stoji u oprecnosti krscanskom ucenju, gdje se kaze da je "put do pakla poplocan dobrim namjerama". Prema tome uvjek si na gubitku. Ako ucinis grijeh onda se moras ispovjediti popu, pogotovo ako se radilo o teskom grijehu kao sto je zinaluk. U krscanstvu se covjek sudi shodno njegovim djelima.

Sadasnjost i buducnost

U jednom razgovoru kojeg sam obavio sa "Al- Madinah" novinama, upitan sam o mojim sadasnjih aktivnostima i planovima za buducnost. Za sada imam cilj, da naucim arapski jezik, i da nastavim sa trazenjem znanja, da sto vise saznam o Islamu. Ukljucen sam na da'wetskom polju. Posebno se obracam nemuslimanima koji imaju krscansku pozadinu. Ako me Allah Svemocni pozivi, nadam se da cu napisati vise na te! mu o uporednim vjerama.

Duznost svakog muslimana je da prosiri znanje o Islamu. Kao jedan koji je ulozio dosta vremena u ucenju Biblije, osjecam se duznim da prenesim ljudima znanje o greskama, bajkama i izmisljotinama koje se nalaze u toj knjizi u koju vjeruju milioni ljudi.

Jedno od najvecih zadovoljstava mi priprema cinjenica, da ne moram puno se zamaravati oko diskusije sa krscanima, jer sam ja sam bio ucitelj koji je ucio metode diskutovanja koje oni sada koriste. I u isto vrijeme poznajem brojne argumente, koje su nama, svecenicima, bile zabranjene da ih koristimo ili da ih sirimo.

Moje dove upucujem Allahu, da nam oprosti nase neznanje i da nas uputi na put koji vodi do dzenneta. Sva hvala pripada Allahu. Neka su Allahov mir i blagoslov na Njegovog zadnjeg poslanika Muhammeda saws, na njegovu casnu porodicu, njegove ashabe i na one koji slijede uputu.

*
0
*
0
Logged
dadana
Oflajn
1
Vidi Profil
« Odgovori #14 u: Oktobar 12, 2009, 11:12:23 »


Sellam svima

ovo mi je prvi put da pisem na neki forum u zivotu,tako nemojte mi zamjeriti ako ne znam pravila neka  Embarrassed mozda nisam ni pravu temu odabrala ali nadam se da mi necete zamjeriti

ja sam se vratila Islamu hvala Allahu pred Ramazan i postila sam cijeli mjesec elhamdulillah.Medjutim kako zivim u jako nevjernickoj kuci imam mnogo problema,tako je bilo i tokom mog posta ali sam hvala Allahu dž.š. uspjela u svom nijetu,i naravno imam mnogo pitanja jer i muslimani koji su oko mene nemaju bas mnogo zivaca da odgovaraju na njih. Pa bih zamolila nekoga ko zna vise od mene a ima strpljenja da nekome pomogne da pronadje pravi i jedini put da mi posalje svoj MSN ili mail tako je najlakse komunicirati,barem meni

unaprijed vam hvala i izvinite ako sam nesto pogrijesila

SELLAM
*
0
*
0
Logged
Stranica: [1] 2 3 4 Idi gore Printaj 
« prethodno sljedeće »
Skoci na:  

Posjetilaca: 67622550
Copyright © IslamBosna.ba
Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines