IslamBosna.ba – Pitanje: Uvaženi šejh, kakav je propis sa korištenjem pauza za namaz, ako one prelaze pola sata ili čak i sat vremena u toku radnog vremena, što čini da ljudi koji obavljaju posao zapostave potrebe i zauzetost drugih ljudi?

Odgovor: S Allahovim imenom, neka je salavat i selam na Poslanika, njegovu porodicu, ashabe i sve sljedbenike do Sudnjeg dana.

Ono što treba pohvaliti jeste pojava da se muslimanima i muslimankama na poslu, u državnim ili privatnom ustanovama i firmama, odobrava klanjanje propisanih namaza u toku radnog vremena. Ovo je i stroga obaveza muslimanskog društva naspram propisa koji se smatra stubom vjere, a njegovo obavljanje je jedan od pokazatelja dobra u zajednici i državi, kao što Uzvišeni kaže: Oni, koji, kada im vlast na Zemlji damo, namaz obavljaju i zekat daju i naređuju da se čini dobro, a zlo zabranjuju (Hadž, 41).

Omer, r.a., je govorio svojim namjesnicima: Kod vas mi je najvažniji namaz, jer ko ga upropasti, upropastio je ono najvažnije.

Ali, s druge strane, obaveza muslimana jeste da svoj namaz obavi, ako ej to moguće, na radnom mjestu, kako bi namaz uzeo što manje vremena od njegovog posla. Savjetujem muslimane da na posao idu pod abdestom da bi tako lakše obavili namaz, ili, u najmanju ruku, ako ne može održati abdest, neka barem obuje čarape i tako, ne izuvajući ih, učini mesh po čarapama, jer time skraćuje vrijeme obavljanja namaza. To je dozvolilo više od deset ashaba, i ja, sa punom smirenošću, smatram to propisanim i dozvoljenim. Tako namaz neće uzeti više od deset minuta.

Odugovlačenje u uzimanju abdesta, obavljanju namaza, zikru poslije namaza, obavljanju sunneta je nepotrebno dok je čovjek na poslu, jer se čovjeku računa svaka minuta na poslu, pogotovo u privatnim preduzećima i firmama.

Nemoj zaboraviti da podijeliš hair!

Autor: dr. Jusuf el-Karadavi

Prijevod i obrada: IslamBosna.ba