Ja svjedocim da je nas poglavar, vodja, uzor, miljenik i ucitelj Muhammed sin Abdullahov. Ispostovao je ukazano mu povjerenje, dostavio uputu, posavjetovao Ummet i borio se na Allahovom putu istinskom borbom. Ostavio nas je na jasnoj stazi, cija je noc kao i dan, sa nje nece skrenuti osim o­naj koji je i o­nako propao. Ko se pokori Allahu i Njegovom Poslaniku uspio je, a ko im bude neposlusan, u velikoj je zabludi.
Gospodaru nas,neka je salavat i selam na naseg plemenitog Poslanika. Gospodaru nas, ucini nas od o­nih koji praktikuju njegov sunnet dok su zivi, pocasti nas da umremo kao sljedbenici njegovog Ummeta, i prozivi nas, Gospodaru, u njegovom drustvu. Gospodaru nas, neka je Tvoje zadovoljstvo na njegovu porodicu, ashabe. Napoji nas iz njegovog Hawda tako da nikad poslije toga ne ozednimo.

Tri mjeseca nisam bio u stanju da se popnem uz ovaj mimber. Allah dz.s. mi je odredio da sam imao tesku operaciju i hvala Allahu koji me je izlijecio nakon svega toga i molim Ga da i meni i vama sacuva pamet i zdravlje i oporavak na ovome i o­nome svijetu.

Za ova tri mjeseca muslimanima su se desile mnoge stvari i medju njima desili mnogi dogadjaji. To je Allahovo odredjenje, a Allahova zapovijed je odredba kona?na. U ovim dogadjajima nailazimo na lekcije i pouke od kojih moramo da se okoristimo. Mudar je i uspjesan o­naj koji se okoristi od zbivanja i dogadjaja vremena u kojem se nalazi, i o­naj koji ne sprijeci svoj razum i srce od citanja dogadjaja ispravnim citanjem, o­nako kako to rade vrsni poznavaoci srca i uma, kako je Allah dz.s. rekao: "U tome je, zaista, pouka za o­noga ko razum ima ili ko slusa, a priseban je." (Qaf 37)

"O kazivanju o njima je pouka za o­ne koji su razumom obdareni." (Jusuf 111)

Vjernik sebi uzima pouku iz povijesnih dogadjaja. Uzima sebi lekcije, razumije ih, zabiljezi, kako bi na osnovu njih obasjao svoju sadasnjost i svoju buducnost.

1. Prva lekcija: Zakon sile vlada svijetom

Draga braco, prva lekcija ovih dogadjaja je da sila vlada svijetom. Ne sila zakona, vec zakon sile. o­naj koji ima silu u svojim rukama, o­n sebe namece, diktira o­no sto zeli i zahtijeva od svih da ga slusaju i da mu se pokoravaju. Ovo je prva lekcija. Amerika je bila ustrajna da napadne i okupira Irak. o­na i njene saveznice. Iako je cijeli svijet stao protiv nje, pa cak i u Americi i Evropi, milioni ljudi je izaslo da bi reklo Americi NE za napad na Irak. Medjutim, Amerika je zacepila usi i nije zeljela da cuje od bilo koga i napala je Irak, usla je u Irak i okupirala ga, a ostali ljudi neka udaraju glavom o zid ako zele.

Logika sile, ne sila logike. Ko posjeduje silu, taj i odlucuje. Ljudi kazu: "Onaj ko ima silu, o­n je i neposten". Kada posjeduje silu, a ne posjeduje vjeru, niti moral, niti osjecaj, zato i radi o­no sto zeli. Ovo je faraonska logika koja kaze: "A faraon rece: "Savjetujem vam samo o­no sto mislim, a na pravi put cu vas samo ja izvesti." (Gafir 29). To je dokazivanje bozanstva na zemlji. Amerika zeli da bude bog na zemlji, da je niko nista ne pita, a da o­na pita koga zeli. Kad je jedan njen general bio pozvan u Belgiju da odgovara za svoje zlocine koje je pocinio u Iraku, rekla je: "Ne". Niko nema pravo da pita za nesto americko osim u Americi i niko van Amerike nema pravo da je pita zasto i kako? Stvarnost je dokazala da Irak niti ima oruzje za masovno unistenje niti ga je ikada i imao i ocito je da Amerika nije zbog tog razloga usla u Irak. Cak i nakon sto su usli u Irak i sve zivo je doslo pod njihovu kontrolu, nisu mogli naci nijedan dokaz za svoje tvrdnje oko oruzja za masovno unistenje. Osnovna tvrdnja je netacna, sto znaci da sam rat nije legalan, iako je pobijeno, sruseno i ucinjeno dosta zlodjela u tom ratu.

Cak stavise, visoki inspektor za oruzje u Iraku je ostro napao Ameriku i neke njene zvanicnike je opisao kao "naciste", a neke kao "tirane" i rekao da su ometali njihov rad. Sada, nakon sto je prosao voz, napada Ameriku. Ne postoji nijedan jedini dokaz da je Irak posjedovao oruzje za masovno unistenje, jer da ga je imao, znalo bi se.

Amerika je usla u Irak zbog svojih licnih ciljeva, ne zbog oruzja za masovno unistenje, niti zbog toga da oslobodi Iracki narod od Sadama, jer su i sami rekli da, iako se Sadam povuce, o­ni ce uci u Irak. o­na je zeljela svoje licne ciljeve, da unisti i zaposjedne iracko oruzje, da slucajno na Srednjem istoku ne ostane niko ko ce posjedovati takvo oruzje mimo Izraela. Takodjer, da postavi svoju kontrolu nad naftom, da promijene cijeli region, kao sto je to Powel naglasio. o­ni zele da promijene politicke i vjerske metode u regionu itd…

Ovo je, draga braco, prva lekcija.

2. Druga lekcija: Ipak, svaki nasilnik ima svoj kraj.

Druga lekcija nosi naslov: Za svakog nasilnika postoji kraj. Sadam Husejin i njegov rezim su bili najveci tiranini na zemlji i u islamsko-arapskom svijetu. Zahvaljujem Allahu Koji je pocastio moj jezik od jedne jedine pohvale tom zalimu, bilo to prije ili poslije rata. Ja sam protiv svakog tiranina, protiv svakog diktatorskog rezima. o­ni su glavne ubice svoga naroda. Ovaj nered i nasilje su pripremili americki i britanski ulazak u region. o­n je bio glavni pokretac rata sa Kuvajtom, zatim rata u Iraku, zatim njegovo nasilje, tiranija.. Medjutim, za svakog nasilnika postoji kraj. Ljudi kazu: "O nasilnice, doci ce tvoj kraj ma koliko dan bio dug" Allah dz.s. odgadja ali ne zapostavlja. Poslanik s.a.v.s., je rekao: "Allah dz.s. odgadja nasilniku sve dok ga ne kazni. A kada ga kazni, to bolno uradi." Pusti ga odredjeno vrijeme, ne zateze mu uzda, ali kada ga kazni, kazni ga o­nako kako kaznjava Silni i Mudri. "Allah dz.s. odgadja nasilniku sve dok ga ne kazni. A kada ga kazni, to !
bolno bude" zatim je Poslanik s.a.v.s., proucio sljedeci ajet: "Eto, tako Gospodar tvoj kaznjava kad kaznjava sela i gradove koji su nasilje èinili. Kaznjavanje njegovo je zaista bolno i strasno." (Hud 102) Pusti ga odredjeno vrijeme, zatim ga kazni. "A o­ne koji nase rijeèi porièu Mi æemo malo po malo, a da o­ni neæe ni znati, u propast voditi. I davaæu im vremena, obmana Moja doista je trajna." (El-E’Araf 182-183) Ponekad odgadjanje bude u obliku mnostva blagodati kojima bude obasut, sve dok ne bude taj nasilnik pomislio da je Allah zaboravio na njegovo nasilje i da ga je sudbina zapostavila, pa zato nastavi sa svojim nasiljem, tiranijom i neredom sve dok ne stigne iznenadno Allahova kazna. Allah dz.s. kaze: "I kada bi zaboravili o­no èime su opominjani, Mi bismo im kapije svega otvorili; a kad bi se o­nome sto im je dato obradovali, iznenada bismo ih kaznili i o­ni bi odjednom svaku nadu izgubili." (El-En’am 44)

Iznenadno kaznjavanje nasilnika je jedna od Allahovih blagodati na kojoj Mu zahvaljujemo. Allah dz.s. kaznjava nasilnike sa nasilnicima. Tako je nasilnik Amerika kaznila nasilnika Sadama i njegovu skupinu. Rekli su: "Nasilnik je Allahova sablja na zemlji. Prvo kazni sa njim, a zatim ga kazni sa drugim." Pjesnik je rekao:

Nema te snage koja je jaca od Allahove i nema nasilnika kojeg nece nasilnik kazniti.

Nasilnik ce kazniti nasilnika, a obadvojicu ce Allah dz.s. unistiti tada kada bude vrijeme. "Jer je Gospodar tvoj bdio nad o­nim sto su radili." (El-En’am 132) "A ti nikako ne misli da Allah ne motri na o­no sto rade nasilnici!" (Ibrahim 42) Ovo je druga lekcija. Pa zar ne uzmu pouku od ovoga tiranini i nasilnici, koji na zemlji nered sire, koji nasilje svom narodu cine, koji ponizavaju ljude, koji ne postuju ljudsku cast, koji se protive slobodi, koji gaze po vratovima naroda svojom obucom… Volio bih kada bi se ovi tiranini okoristili iz ove lekcije i shvatili da je i njihov kraj kao kraj ovoga nasilnika i tiranina. Volio bih kada bi vodje u nasim arapskim i Islamskim zemljama uzeli za pouku o­no sto se desilo Sadamu Husejinu, i njih ce ista nesreca pogoditi, a dani koji dolaze ce ih opominjati o losem zavrsetku:" A u ovim danima Mi dajemo pobjedu sad jednima, a sad drugima" (Ali-Imran 140) Zivot je takav, dan tebi, dan protiv tebe, a nemoguce je da zauvijek ostane jedno sta!
nje. "A nasilnici ?e sigurno saznati u kakvu æe se muku uvaliti." (Ash-Shu’ara’ 227) Da li mislite da ce dova o­nih kojima je nasilje ucinjeno i ozaloscenih biti iznevjerena?? "Allah dz.s. ce uzdignuti dovu o­noga kome je nasilje ucinjeno iznad oblaka, zatim ce se vrata nebesa otvoriti, a Gospodar ce reci: Tako mi Moje moci, ucinicu te pobjednikom pa makar poslije odredjenog vremena."

Ne cini nasilje ako budes u mogucnosti
Jer rezultat nasilja je kajanje
Tvoje oci spavaju, a o­naj kome si nasilje ucinio bdije
Upucuje dovu protiv tebe, a Allahovo oko ne spava.

Dove o­noga nad kim je nasilje ucinjeno nece otici uzalud. Te dove ce Allah uslisati i o­ne ce utjecati nekada, mozda sasvim brzo: "Oni misle da se dogoditi neæe, a Mi znamo da sigurno hoæe" (El-Me’aridz 6). Zelja mi je da nasilnici na cijelom svijetu uzmu pouku iz kraja ovog velikog nasilnika. Doci ce i na njih red, a sudbina ne izostavlja nikoga. Allahovi zakoni vaze za sve ljude, pa sto se desi jednom, desit ce se i drugom nasilniku. Sadamu nije vrijedilo oruzje, vojska, skupina oko njega, ogromni dvorci koje je napravio od imovine irackog naroda, posebna sklonista u kojima se sklanjao….. Sve ovo mu nije nista pomoglo, niti je za njim iko zaplakao. "I koliko ostavise basæa i izvora, i njiva zasijanih i dvorova divnih, i zadovoljstava koja su u radosti provodili! – tako to bi, i Mi smo to u nasljedstvo drugima ostavili – ni nebo ih ni Zemlja nisu oplakivali, i nisu posteðeni bili" (Ed-Duhan 25-29). Nasilnik kada ode, niko ga od stanovnika nebesa i zemlje ne zali, vec ga mo!
zda cak proklinju. Jezici koji nisu imali priliku niti su bili u stanju da progovore za vrijeme tiranije, sada su u mogucnosti da progovore rijecima prokletstva na tiranina. Ovo je kraj nasilnika i tiranina, a to je druga lekcija.

3. Treca lekcija: Okupacija je okupacija sa svim sto nosi od negativnosti i nasilja

Treca lekcija je da je okupacija okupacija, napad je napad, i sve sto je negativno vezano za ove stvari i sto za sobom povlaci od nasilja i nezgoda. Nije ovo prvi put kako je Bagdad, Daru-s-Selam (dom mira) kako su ga prije nazivali, okupiran. Bagdad je i prije bio okupiran. Prijestolnica El-Mensura, Er-Reshida i Me’muna, prijestolnica svijeta u jednom periodu. Prijestolnica nauke i civilizacije, kojoj su se kraljevi i carevi iz cijelog svijeta priblizavali koliko su mogli, ciji halifa je izazivao oblake na nebu:"O oblace, idi istocno ili zapadno, spusti svoju kisu gdje god zelis, ali ce meni tvoj porez doci". Oblak koji se kretao nad Bagdadom i otisao u nekom drugom smjeru, pa kada ga je halifa Er-Resid vidio, rekao mu je: bilo da odes na istok ili zapad, ma gdje god spustio kisu, rezultat kise ce doci u kasu Islamske drzave u Bagdad. Ukoliko se spusti kisa u muslimankim zemljama, muslimani daju zekat i od te kise ce mu doci novac. A ukoliko se spusti na zemlju u kojoj su nemuslimani, dati ce dziziju i od te kise ce mu takodjer doci novac. Nakon odredjenog vremena, ovaj grad je okupiran od strane Tatara. Hulaga (Holako) je usao u Bagdad i srusio je tu prijestolnicu. A njegova vojska je sabljama sjekla glave ljudi gdje je stigla, tako da je krv tekla ulicama Bagdada. Cak stavise rijeka Tigris je postala crvena od ljudske krvi. U tom ratu je poginulo dva miliona ljudi po nekim, a milion i pol po drugim predajama. Povjesnicar Ibn Esir u svom djelu El-Kamil prica nam o tom pohodu, kao ocevidac o­noga sto se desavalo i kaze:"Volio bih da me da majka nije rodila i da ne vidim o­no sto je moje oko vidjelo."

Zatim su dosli u bagdadske kutubhane, koje su bile preplavljene raznim knjigama ciji je broj dostizao na stotine hiljada i vise za svako naucno podrucje… zatim su se te knjige bacile u rijeku Tigris koja je pocrnila od crnine mastila silnih knjiga koje su unistene u njoj. Nekada se primjeti crvenilo od krvi, a nekada crnilo od mastila u toj rijeci. Ovo se desilo Bagdadu za vrijeme mongolskih i tatarskih pohoda. Bagdadu je propisano takodjer u vremenu civilizacije 21. stoljeca da ponovo okusi tako nesto. Muzeji, univerziteti, kutubhane su prepustene organizovanoj mafiji da rade sta zele i da pokradu sto nadju. U Irackim muzejima su postojale stvari stare sedam hiljada godina. Sedamdeset hiljada komada iz Bagdadskog muzeja je nestalo. Uslikali su nam nekoliko o­nih koji su dosli da pokradu, ali nam nisu uslikali o­ne koji su sirom otvorili vrata za tu kradju. Nisu nam uslikali o­ne koji su otvorili vrata tome i doveli Internacionalnu mafiju da opustosi ostatke civilizacija iz tog muzeja. Nazalost, nismo culi da se UN jasno i glasno izjasnio za to zlodjelo. Medjutim, kada su Talibani srusili Budine kipove, zestoko su reagovali i kritikovali. Naljutili su se radi Budinog kipa, a nisu se naljutili radi tih remek djela i divnih ostavstina civilizacija tokom sedam hiljada godina. Cak stavise, univerzitetske knjige, oprema i namjestaj je pokraden. Kada su sakupili profesore i rekli im: Pocnite iz pocetka, profesori nisu znali odakle da pocnu jer je sve bilo pokradeno. Ovo je uradila Amerika. Zemlja 21.stoljeca. Sta je razlika izmedju starog i novog Hulage? Sta je razlika izmedju Busha i tatarskog kralja? Obadvojica su rusili, ubijali, zlostavljali, ucinili zlodjela, unistili su infrastrukturu irackog naroda, poubijali su koliko su poubijali irackog naroda… i sve do danas, i ne znamo sta ce se desiti sutra?? Amerika kaze da je usla da oslobodi iracki narod, a opozicija je vjerovala. Sada opozicija udara glavom o zid i kaze: Amerika nam je slagala. Rekla je da je oslobodilac, a ne okupator. Sada je Amerika legalni okupator – kako se navodi u odluci Vijeca za sigurnost, a ne oslobodilac, kako je govorila.

Sta ce se sutra desiti? Iracki narod ceka i gleda sta ce se desiti. Sta su uradili za uspostavljanje iracke vlasti? Na koji nacin ce biti izabrana i na koji nacin ce funkcionisati ta vlast? Zasto ne sazovu konstitutivni savez kojeg ce izabrati iracki narod i koji ce napraviti izborni zakon na demokratski nacin kao sto to biva u Americi i Britaniji? Zasto to ne urade? Zasto o­ni samostalno biraju vlast? Zasto ne dopuste irackom narodu da o­n sam sebi izabere vodju? Zar ovo nije demokratski nacin, tj. da narod sebi izabere vodju? Znaci, ovo je logika okupacije, logika kolonijalizma. Stari kolonijalizam se vratio. Ljudi su mislili da su se oslobodili zauvijek kolonijalizma i postali slobodni, ali se o­n ponovo vratio. Amerika kaze da nece dugo ostati. Sta je to dugo, a sta kratko? To su relativne stvari. Moze potrajati deset, dvadeset, trideset godina i to nije puno za nju. Ovo je treca lekcija.

4. Cetvrta lekcija: Poziv na ujedinjenje irackom narodu

Pozivam sve Iracane iz svih nacionalnih i vjerskih smjerova, bilo to Arapi, Turkmeni, Kurdi… ili muslimani, krcani, sunnije, shije… Moraju stati zajedno u jedan red, jer njihova nezgoda je zajednicka. U ovoj nevolji, nema smisla da neko kaze ja sam sunnija, niti ja sam shija, niti ja sam arap, ja sam kurd… Moraju svi da stanu zajedno. Njihova korist je zajednicka, neprijatelj zajednicki i borba zajdnicka. o­ni moraju zaboraviti na sporedne nesuglasice i na male probleme i ne smiju da slusaju o­ne koji pozivaju neredu i moraju se udruziti. Takodjer, nije vrijeme niti potreba da se svete pripadnicima BAS partije. Koliko ima o­nih koji su bili primorani i usli u tu partiju, a sami ne vjeruju u ispravnost toga. BAS partija je vladala 35 godina. Ljudi su morali da iznadju neki kompromis izmedju svojih licnih potreba i te stvarnosti. Mnogi od njih su ispoljavali svoju pripadnost BAS-u, ali su ga u svojim dusama proklinjali. Ovo se mora uzeti u obzir. Stvarni pripadnici BAS-a ne prelaze hiljadu dvije, a iracki narod nije pripadnik BAS partije. Iracki narod je potlacen, u saci tiranskog rezima koji je usutkao jezike i usadio strah u srce oca od svog sina, sina od oca i sve tako. Usadio je strah u njihova srca, kao sto to rade svi nasilnicki rezimi. Nasilni prema svojim sinovima, ponizeni pred svojim neprijateljem. Prema meni je lav, a u ratu golub. Nasilje nije bilo primjetno kada su usli Amerikanci. Tada je pobjegla BAS partija sa svojom vojskom, nazalost, nisu nasli nikoga ko ce stati pred ovim pohodom. Zato sto je to sekularisticka partija, koja ne usadjuje u srce snagu vjerovanja, niti misao da je Allahova moc nad svim ostalima, niti vjerovanje u Allahovo odredjenje i Sudnji dan. Ti ljudi nisu ostali postojni, cas prije su pobjegli, tako da smo se iznenadili kojom brzinom je to sruseno. Gdje su tolike hiljade? Gdje je republicka garda? Gdje su Sadamovi komandosi? Gdje su partijski ratnici? I gdje je i gdje je?? Sve se to isparilo, jer nije bilo!
gradjeno na imanu!

Iracki narod se mora ujediniti, da stanu u jedan rov, u jedan red kao da su bedem cvrsti, da pomognu jedni drugima. Ovo nije vrijeme kada ce se ravnati neki sporedni racuni. Ovo je nas savjet nasoj braci u Iraku u ovom teskom vremenu i veoma opasnom periodu po iracki narod i Islamski ummet.

5. Peta lekcija: Intifada (ustanak) u Palestini

Ovo je peta lekcija, draga braco, o dogadjajima koji su se desili posljednja tri mjeseca. Ovo je i stara i nova lekcija. Ovo je lekcija Islamskog otpora na poslanickoj zemlji, zemlji Isra’ i Mi’radza, lekcija intifade. Lekcija o­nih koji su prodali svoje zivote Allahu i jeftino su dali svoje duse, tako da nose svoje glave u rukama, i uopste ne obracaju paznju na njih, bilo to da o­ni idu u smrt ili da ih smrt zatekne.

Ne briga me kada umirem kao musliman

Na bilo koji nacin se desila moja pogibija u ime Allaha.

Nasa braca u Palestini su dokazali veliku hrabrost i svojom krvlju, ne mastilom, ispisali su redove o slavi, casti i uspjehu, uprkos Sharonovom tlacenju, uzdizanju i svim zlodjelima koje pravi. Kada je Sharon dosao na stolicu, obecao je da ce ugusiti Intifadu za stotinu dana. Proslo je 100 dana, zatim 100 drugih, zatim trecih… ali Intifada postojno stoji. Intifada predstavlja sliku ponosnog i hrabrog naroda, naroda koji se ne obazire na smrt, naroda koji zeli da zivi casno i slobodno i da umru kao sehidi. Ovakav narod nije moguce unistiti, unatoc svim pokusajima Cionisticke tvorevine i pokusaja njenog strateskog saveznika Amerike, da stanu u kraj intifadi i narodnom otporu. Koliko god pokusavali, nece uspjeti. Vidjeli smo nekoliko sastanaka u Sharam Shaykhu i Aqabi. Neki od ovih sastanaka i samita je bio uprilicen za slavu Busha, predsjednika i pobjednika kojeg Arapi moraju da nagrade i da mu uprilice bogatu dobrodoslicu jer je pobijedio i potlacio jedan arapski narod. Zato je bilo neminovno da se proslavi taj dolazak i da se krunise za kralja svijeta. Drugi samiti i sastanci su bili upriliceni za nagovjestavanje jednog novog perioda, gdje Amerika i Izrael zele da se palestinski narod poubija medjusobno. Ovo je plan kojeg zele da sprovedu Amerikanci i Izraelci. Sta je drugo "Mapa puta" nego pocetak za taj plan. Utrnite intifadu, zatvorite usta o­nima koji govore, borite se protiv otpora, ne dozvolite da bilo ko zadrzi oruzje, neka ne postoji bilo koja sila osim Izraela… Ovo zele Amerika i Izrael. Zele da se palestinski narod bije medjusobno. Ovo je zeljena smutnja i na taj nacin su prevarili novu vladu. Zamolio bih palestinski narod, palestinsku vladu, poziciju i opoziciju, da se usprotive ovoj spletki i da Palestinac ne ubija Palestinca, da se ruka Palestinca ne pruza osim prema Izraelcu. Ovo nam je zelja. Vjerujem da svi o­ni vrlo dobro znaju ovo sto govorim. Palestinska krv se ne smije proliti osim od strane jevreja. To treba svima biti jasno. Kojekakve parole kruze: "Stanite u kraj Hamasu i Islamskom dzihadu", "Hamas i Islamski dzihad su neskladna melodija na putu ka miru i o­ni moraju da se uklone kako bi se mogli dogovoriti sa Cionistickim sinovima". Ja porucujem Mahmudu Abbasu, Muhammedu Dahlanu i svim palestinskim cinovnicima i ministrima: Kada nestane Hamasa, Islamskog dzihada i sehida El-Aqsa i ostale brace mudzahida, nece vam ostati nista zasto cete pregovarati i zasto cete se drzati. Ostat cete na pustom polju gdje necete imati nista, niti ce iza vas biti bilo ko. o­no sto je ponukalo Amerikance i Izraelce da ponude "Mapu puta" su sehidske akcije koje su uzdrmale njihove temelje i usijali strah u njima, pa zato ne osjecaju stabilnost niti slobodu i ne razmisljaju nista drugo osim kako da pobjegnu.

Dr. Karadawijev savjet palestinskom narodu i vlasti

Savjetujem nasoj braci u Palestini da se pridrzavaju o­noga sto smo spomenuli, da medjusobno vode dijalog, a ne da se ubijaju. Savjetujem braci u Hamasu da ostanu u vezi i da otvore vrata dijaloga sa svima. Cak kada se razilazimo u misljenju, na nama je da sjednemo sa njima i da diskutujemo i razmjenjujemo misljenja. Isto tako, bajrak dzihada mora da bude uzdignut. Zasto traze od Palestinaca da prestanu sa napadima, a to isto ne traze od Sharona i njegove druzbe?? Odgovor je veoma jasan i lahak. Postoji problem i postoji rjesenje za problem. Problem je okupacija. Jevrejska okupacija o­nog dijela Palestine koju je priznao cijeli svijet. Ne govorimo sada o o­noj Palestini iz povijesti. Ne govorimo o Hajfi, Jafi, Akki, Luddu, Remelu, Dzelilu…. Za to smo presutjeli. Zadovoljili smo se nasiljem, iako se nasilje nije zadovoljilo nama. Sa svim ovim, o­ni su okupirali ostatak Palestine. Ako zelite da rijesite problem, povucite se sa te zemlje koju ste okupirali. Ovo je sasvim jednostavno rjesenje. O vi okupatori koji se tuzite na nas otpor, mi vam se suprotstavljamo zato sto ste zaposjeli nasu zemlju, prolili nasu krv, popalili nase usjeve, srusili nase domove, unistili nase skole i dzamije i uradili ste… Zasto ne ostavite ovo, pa cemo vas i mi ostaviti.

Nekad davno Se’id Zaglul je rekao: "Ljudi kazu: Nemoj podizati svoj glas. Zasto ne kazu nasilniku da obustavi svoje nasilje?" Neki traze od Palestinaca da obustave akcije. Recite to Izraelu, zaustavite ispaljivanje tih granata koje se ispaljuju na ljude na krcatim ulicama. Gaza je jedan od najpretrpanijih gradova na svijetu. Ispaljuju granate na pijace i ulice krcate ljudima. Zele da ubiju jednog ili dvojicu iz Hamasa, a ovamo ubiju desetine i rane stotine. Pokusali su smaknuti naseg brata, borca, heroja i mudzahida dr. AbdulAziza Rantisija i ubili su mnoge ljude u toj akciji, ali je Allah njega spasio. Ako Allah dz.s. zeli da spasi nekoga, niko ga ne moze ubiti, a kome Allah dz.s. zeli smrt, umrijet ce. "Reci: "I da ste u kuæama svojim bili, opet bi o­ni kojima je suðeno da poginu na mjesta pogibije svoje izisli"" (Ali-Imran 154). Rantisi je izbjegao smrt, a prije Rantisija su poginula mnoga nasa braca iz Hamasa, Islamskog dzihada, shehida Aqsa, pripadnika brigade Ebu Alija i druga braca iz islamskih i drugih narodnih pokreta.

Vjernik se ne boji smrti, naprotiv, o­n zeli smrt na Allahovom putu: "Reci: "Oèekujete li za nas sta drugo veæ jedno od dva dobra? A mi oèekujemo da vas Allah sam ili rukama nasim kazni. Pa isèekujte, i mi æemo s vama èekati." (Et-Tewbe 52) Jedno od dva dobra, tj. pobjeda ili smrt na Allahovom putu. Ne plasi se Rantisi, niti Zehhar, niti shejh Ahmed Jasin prijetnje za smrt. Sada su svi Hamasovi aktivisti izlozeni prijetnjama za atentat. Cak i shejh Ahmed Jasin, taj bolesni i nepokretni covjek ih potresa tako da mu prijete atentatom, ali se o­n ne obazire na sve to: "Nikako ne smatraj mrtvima o­ne koji su na Allahovu putu izginuli! Ne, o­ni su zivi i u obilju su kod Gospodara svoga" (Ali-Imran 169)

Nasa braco u Palestini, nasa braco u odbrambenim pokretima, budite postojni na vasim cvrstim stavovima i nemojte se pokolebati sve dok je okupacija prisutna. Vase je pravo da se borite protiv okupatora. Ovo ne porice niko osim o­nog ko je umisljen i ohol. Ustrajte i neprestano Allaha spominjite da biste postigli o­no sto zelite. Pobjeda dolazi sa strpljenjem, a s mukom je i last i da ce Allahova olaksica i pobjeda doci, u sto sumnje nema:" Ako vi trpite bol, trpe i o­ni bol kao i vi, a vi se jos od Allaha nadate o­nome èemu se o­ni ne nadaju. – A Allah sve zna i mudar je." (En-Nisa’ 104)

6. Sesta lekcija: Eksplozije koje su uzdrmale Rijad i Kazablanku

Draga braco, ostala nam je jos jedna lekcija na koju je potrebno da se oglasimo, a to je lekcija vezano za eksplozije koje su se desile u Rijadu i Kazablanki. Ja sam protiv postavljanja eksplozija, grubosti i nasilja u islamskim drzavama. Ovakve akcije su bile izvedene u nekim drzavama i nisu urodile plodom i o­ni koji su bili njihovi glavni akteri su se vratili i ocijenili ih kao pogresne. U Egiptu postoji Islamski pokret ciji je duhovni vodja shejh Omer AbdurRahman, koji se trenutno nalazi u zatvoru u SAD. Molimo Allaha da ga oslobodi! Ovaj pokret je veoma blizak pokretu El-Dzihad. o­ni su predvodili te grube akcije, zatim atentate…. Medjutim, poslije su uvidjeli da te akcije nista ne pomazu. Hiljade njih povodom tih akcija su usli u zatvore, te okoncali svoju buducnost, a stvari se nisu promijenile. Ovakve akcije nece utjecati na promjenu rezima ili vlade, pa cak i da vladar bude ubijen kao sto se to nekada desilo. Mozda ce biti gore nego sto je bilo. I sta si time napravio?? "Mozda ti nekada bude tesko i zaplaces u jednom danu. A kada prodje vrijeme i naidjes na gore stanje, oplakivat ces taj dan u kome si plakao." Mnogi islamski pokreti su odustali od ovakvih ideja i izdali neke knjige koje su nazvali serijom ispravljanja pojmova i misljenja za koja su se prije zalagali i dosli su do zakljucka da takav vid dzihada nije uopste koristan, vec naprotiv, nanio je mnoge tegobe svima, a posebno o­nima koji su ih osmislili i ucestvovali u njima.

Zato kazem da ovakve akcije nemaju nikakve koristi osim sto poubijaju nevine ljude, muslimane, koji nisu krivi. Nisu svi koji su poginuli u Rijadu i Kazablanki Amerikanci ili stranci, i nije dozvoljeno da se ubija bilo koji stranac. Za ubistvo su potrebni preduslovi koji se moraju ispostovati da ne bi ubistvo bilo nasilje. Postoje o­ni koji su zasticeni u nasim zemljama, a sticenika nije dozvoljeno ubiti. Medju ubijenim je bio i Belgijanac, mada je Belgija imala sasvim pozitivan stav i bila je protiv rata u Iraku i sada zeli da sudi Sharonu… tako da se sve pomijesalo.

Nasilje se uklanja spoznajom njegovih razloga i rjesenja

Za ovakve stvari treba biti vjest u islamskom pravu. Ovakve akcije ne vrijede i ne koriste nikome osim neprijateljima Islama. Sekularisti i antivjerski orijentisani ljudi blate Islam i kazu: Ovi ubijaju nevine ljude. Islamisti su sami protiv ovakvih akcija i osudjuju ih na svakom koraku, cak i u samom Maroku. Islamski pokret za reformu i Islamski pokret za pravdu i dobrocinstvo su zestoko osudili ove akcije. Pa zasto se o­nda potvaraju Islamisti? Nasilje se ne moze uklonuti nasiljem. Protiv nasilja se bori tako sto ces spoznati uzroke i pronaci rjesenja za to. Mozda to budu idejni razlozi, pa zato trebamo da diskutujemo sa tim ljudima i da ih ubjedimo kako bi se povratili, kao sto su to ucinili neki Islamski pokreti. Hazreti Alija r.a., kada je htio da se bori protiv Haridzija, poslao im je svoga amidzica Abdullaha b. Abbasa koji je diskutovao sa njima, raspravljao i ubjedjivao. Nakon toga, njih cetiri hiljade su se vratili Pravom putu i ostavili svoje pogresne ideje. Neke odnjih je cuo hazreti Alija kako govore: "Niko vlast ne posjeduje mimo Allaha", pa je rekao: "Istina kojom se zeli laz". Zatim je rekao o­nima koji su mu se protivili i zeljeli da ratuju: " Obecavam vam da necemo otpoceti rat protiv vas, necemo vam braniti ulazak u dzamije i necemo vam zabraniti plijen koji steknemo u dzihadu dok ste sa nama." Ostavio ih je kao jednu vrstu opozicije. Poslanik a.s. je rekao:"Ko podigne na nas oruzje, nije od nas", pa zato, ako je uzrok tome ideja koju nose, sa njima raspravljamo na toj osnovi. Takodjer, ako uzrok bude drustveni, ekonomski…. rjesava se na osnovu samog razloga. Mi moramo krenuti sa reformama: politickim, drustvenim i ekonomskim. U Maroku ima bijede i siromastva koji nemaju za koru kruha, kao i u mnogim islamskim zemljama. Zato, moramo pronaci drustvenu pravdu i tim ljudima iznaci rjesenje. Nije realno da neki imaju dvorce i vile, a neki nemaju obicnu brvnaru da se sakriju u nju sa svojim porodicama. Mnogi zive sa zenom i djecom, mozda cak i majkom i babom u jednoj sobici ili u podrumu…. to nije pravda, vec pravda mora izaci na vidjelo.

Moramo se osloboditi nepismenosti. Islamske zemlje, nazalost, prednjace u nepismenosti u svijetu. Ummet "Iqre – citaj" ne zna da cita. Ummet, ciji prvi ajet u njegovoj Knjizi pocinje sa:" Èitaj, u ime Gospodara tvoga koji stvara" (Alaq 1) ne poznaje citanje. Ovo je sramota i grijeh na celu Ummeta do dana danasnjeg. Neminovno je da se ulozi maksimalan trud u uspostavljanju reformi. Neminovno je da se ostvari Pravda. Potrebno je da se ljudima ponude ravnopravne mogucnosti, sto ce umanjiti nasilje i fanatizam. Iako se, u ovom slucaju, pojavi nasilje i fanatizam, ostat ce ogranicen i narod ce se prvi boriti protiv njega, prije vlasti.
We-l-hamdu lillahi rabbi-l-alemin

NAPOMENA: preveo AbdulKerim

Leave a Reply

*

captcha *