Ovaj članak je prvi u nizu članaka koji se bave problemima i nude rješenja za evropske muslimane kroz primjer ličnosti Muhammeda, s.a.w.s.

Uspostava strategije

U posljednje vrijeme razmišljam šta bi bilo da je Muhammed, s.a.w.s., živ i da živi ovdje u Evropi?
Poveden ovom idejom naviru mi mnoga pitanja: Da li bi postupao poput nekih muslimana i izolirao se od zajednice? Da li bi insistirao na određenoj vrsti odjeće, jer je to sunnet, ili bi se prilagodio društvu i vremenu u kojem živi? Da li bi njegovo postojanje u Evropi promijenilo lošu sliku o muslimanima koju prenose mediji?

Da li bi njegovo predstavljanje islama nemuslimanima bilo djelotovornije i praktičnije?

Sastojak koji nedostaje

Svim srcem vjerujem da bi se stvari odvijale drugačije da je Muhammed, s.a.w.s., danas živ. Nije potrebno mnogo razmišljati zašto: on je imao strateško razmišljanje.

Nedostatak takvog razmišljanja i planiranja je jedan od glavnih izazova za današnje evropske muslimane.

Kroz temeljito izučavanje biografije Muhammeda, s.a.w.s., vidimo da je slijedio detaljan i razrađen plan i jasnu uputu od Allaha, što je doprinijelo uspjehu njegove misije. Strateško planiranje je jedno od aspekata Poslanikove ličnosti, koje je za mnoge muslimane još uvijek nepoznanica.

Ovdje na Zapadu, muslimani negoduju da se oni, unatoč svom dugom prisustvu u Evropi, još uvijek bore da se čuje njihov glas i da budu prihvaćeni. U poređenju s drugim narodima koji imaju kraću historiju postojanja u Evropi, muslimani zaostaju za njima u smislu integracije i prihvaćanja u okviru društva u kojem žive.

Nije nimalo iznenađujuće da ljudi u Velikoj Britaniji vjeruju kako su muslimani agresivni i mole se nekom ‘nepoznatom bogu kojeg nazivaju Allahom koji im naređuje da ubijaju nemuslimane gdjegod stignu’.

Iako su muslimani u Velikoj Britaniji prisutni više od jednog stoljeća, postoji nedostatak strateškog planiranja koji ih spriječava da postignu idealnu egzistenciju i angažman u britanskom društvu.

Drugi primjer su neki muslimani koji žive u Evropi a koji zbog iskrenosti i ljubavi prema islamu nenamjerno otežavaju ljudima koji žele postati muslimani. Osobama koje se vrate islamu pojašnjavaju u detalje sve propise koji su vjerovatno zbunjujući i za muslimane koji prakticiraju islam, a sve zarad dobrodošlice u islam.

Ako se radi o ženi koja prihvata islam, pojedinci odmah na startu počnu s propisima o hidžabu, a ponekad čak i o pokrivanju lica, i prije nego što završi sa svojim prvim predavanjem o osnovama islama.

Nepotrebno je i spominjati koje sve negativne posljedice iz jedne takve situacije mogu nastati.

Vjerujem da bi Muhammed, s.a.w.s., kada bi sada bio među nama i vidio današnju situaciju, rekao ovim pretjerano revnosnim muslimanima: ˝Krenite postepeno, braćo i sestre. Prvo počnite sa važnim stvarima kao što sam ja počeo s ljudima u Mekki. Zapalite plamen vjere u srcima i pustite ga da raste i sija.”

alt

Prvo i najvažnije: Muhammedov, s.a.w.s., put

Punih 13 godina njegov cilj je bio da objasni ljudima glavnu svrhu svoje misije: ˝Samo je jedan Bog koji je dostojan obožavanja.˝
Za Poslanika, s.a.w.s., veliki izazov predstavljalo je 360 kipova koji su okruživali Ka’bu, što je morao u sto kraćem vremenu da riješi.
Po istom principu, današnji evropski muslimani imaju mnogo izaziva koji trebaju rješavati kroz niz kratkoročnih planova unutar okvira jednog dugoročnog plana.

Prije nego što muslimani zatraže poštovanje i saradnju od drugih, trebaju da riješe unutrašnje sukobe i podjele unutar muslimanskih zajednica i islamskih organizacija. Treba da ujedine unutrašnji front prije nego razgovaraju s ljudima van muslimanskih krugova.

Na jednom drugom nivou, trebaju postaviti primjer povjerenja između muslimanskih i nemuslimanskih organizacija kako bi ih društvo prihvatilo.

Poslanik se pojavio u sredini u kojoj su se ljudi klanjali kipovima i koji su svoje živote posvećivali kipovima koji im nisu mogli donijeti ni korist ni štetu.

Možemo pronaći slične idole i ovdje na Zapadu. Ti idoli su: javnost koja izvrće istinu da bi napravila priču, modna industrija koja budi tjelesne nagone prevelikim eksponiranjem ljudskog tijela, potrošački duh koji se stvara reklamama kojima nas svaki dan zatrpavaju.

U slučaju ovakvih izazova muslimani moraju imati strateški plan i jasan cilj pred sobom.

Muslimani ne mogu imati sve u isto vrijeme. Potrebno je da stalno rade, budu staloženi i da se zasebno pozabave svakim idolom.

Kao prvu tačku svoga djelovanja, Muhammed, s.a.w.s., je uzeo da iz srca ljudi odstrani i iskorijeni idolatriju. Za uspjeh ovog zadatka morao je biti logičan i uvjerljiv u svojim metodama. Zbog navedenog možemo vidjeti mnogo znakova, odnosno ajeta, koji pojašnjavaju Božiju moć i Njegove dokaze koji su razasuti u cijelom svemiru; a sva su objavljena povodom spomenutog izazova. Ova faza trajala je više od polovine od ukupne 23 godine koliko je trajala Muhammedova misija.

Strategija koja se temelji na kontekstu

Poziv kojeg je Muhammed u toku ovog perioda stalno ponavljao bio je jasan i jednostavan: ‘Obožavajte jednog Boga i shvatite da kipovi ne mogu nikome ni naštetiti ni pomoći.’

To je bio glavni strateški cilj Muhammedov za vrijeme njegovog boravka u Mekki, u jednoj relativno homogenoj zajednici. On i njegovi ashabi su, dok su pripadali ovoj zajednici, bili kažnjavani i ugnjetavani.

Kad se ovaj period završio i kad su muslimani učinili Hidžru u Medinu, cijelo okruženje je bilo drugačije.
U novom okruženju našli su Jevreje i Arape koji se klanjaju idolima.

Budući da je bio jaka i važna komponenta društva, Muhammed, s.a.w.s., je vodio muslimane da postignu novi strateški plan koji se ogleda kroz sljedeće:

1. Uspostaviti snažno prisustvo muslimana koje se ne može iskorijeniti, kroz uvođenje islama u lokalnu zajednicu i davanje šanse svima kako bi razumjeli i možda prigrlili islam.

Muslimani moraju mnogo raditi na uspostavljanju odnosa s lokalnim vlastima za dobrobit svih, osnivati zajedničke sajmove o islamu, pomoći u borbi protiv kriminala i ekstremizma u društvu, organizovati predavanja i razgovore  o islamu, sudjelovati u sedmicama mira i međureligijskim susretima.

2. Prilagoditi se novom društvu i pokazati to kroz sudjelovanje u javnom životu i rad s drugim zajednicama. To se dogodilo kada je Muhammed, s.a.w.s., sastavio Medinski ugovor i jedna od tačaka bila je uzajamna odbrana Jevreja i svih drugih nemuslimanskih plemena koja su živjela u Medini. To iziskuje da muslimani sudjeluju u biranju državnika putem glasanja. Također bi trebali lobirati i stvarati koalicije sa drugim članovima društva.

3. Biti primjer u pridržavanju islama i pridržavanju pravila društva u kojem živimo, ali pod uslovom da se ne to kosi s islamskim propisima. Drugim riječima, ono što govorite to i djelima pokazujte. Tužno je kad muslimani kvare svoju reputaciju nepoštivanjem vremena, odnosno kašnjenjem. Još gore je kada musliman manipuliše nemuslimankama samo u cilju sticanja državljanstva.
Kroz analizu onoga što je postigao u Medini, muslimani trebaju shvatiti da je Muhammed, s.a.w.s., radio na ujedinjavanju društva i na saradnji između njegovih sastavnih dijelova kroz angažman svih zajednica u aktivnostima i projektima koji će biti svima od koristi.
Plan Poslanikov je bio da se uvede bolji primjer savjesnih i aktivnijih građana koji će biti povod da ljudi pozitivnije gledaju na islam i da ga na kraju i prigrle. U velikoj mjeri, Muhammed je uspio u svom cilju da muslimani Medine postanu važan dio društva.

Da je Muhammed, s.a.w.s., među nama, vjerujem da bi mnogo bolje poradio na polju angažmana i integracije muslimana. Međutim, muslimani ne bi trebali plakati zbog izgubljenih prilika, jer nikada nije prekasno. Muslimani i dalje mogu imati strateški plan i početi s njegovom provedbom odmah. Sve što je potrebno je da malo dublje izučavamo ličnost i biografiju poslanika Muhammeda, s.a.w.s.

Napisao: Ahmed Saad, imam centralne sjeverne džamije u Londonu.
Izvor: readingislam.com
Za IslamBosna.ba prevela: M.I.

Leave a Reply

*

captcha *